V Praze zdraží jízdné MHD. Cynik by mohl říci, že když Česko stále nedorovnává Německo ve výši mezd, dokonce ani v ceně Nutelly, která v tuzemsku zůstává stále dražší, tak tedy alespoň v ceně jízdného MHD.
Prahu oplotit a nechat vychcípat. Populární názor z dob komunismu, který v částech země má opět řadu příznivců, se částečně realizuje v praxi. A stojí za tím překvapivě sami Pražáci a několik podivných rozhodnutí. Tento víkend se například Dopravnímu podniku Praha podaří dokonale ochromit veškerou hromadnou dopravu v centru. Důvod? Bůhví.
Za poslední tři roky vybrali revizoři v pražské hromadné dopravě na pokutách přes 635 milionů korun. Rok od roku částka stoupá, loni se přiblížila čtvrt miliardě. Vypadá to na dobře rozjetý byznys. Vyžívá se snad DPP v represi černých pasažérů? A proč je jeho přístup ve srovnání s jinými metropolemi sto let za opicemi.
Zní to jako pohádky o slavných návratech. Pojďme vrátit trolejbusy do pražské dopravy, znělo před několika lety. Pojďme vrátit tramvaje na Václavák, znělo zase jindy. Oba projekty se přitom dotáhly k realizaci. Nutno dodat, že bohužel. Oba projekty jsou totiž víc výsledkem naplněných tužeb pár dopravně-romanticky založených jednotlivců, než že by naplňovaly nějaké rozumné potřeby města či místních. A problémy s nimi spojené budou jen narůstat.
V roce 2020 si pražský magistrát nechal zpracovat studii, z níž vyšlo, že roční kupon MHD by měl stát 8422 korun, pokud by tedy cena měla správně zohledňovat počet ujetých kilometrů a růst inflace v celém období od roku 2000. V tom případě by nyní, v roce 2024, zejména kvůli razantnímu nárůstu inflace v letech 2021 až 2023, měl stát zhruba 11 250 korun. Místo toho vyjde jen na 3650 korun, a to už od roku 2015, kdy jej tehdejší vedení města zlevnilo z 4750 korun.
Na území Prahy by mohly vzniknout dvě nové vlakové linky S61 z Vršovic do Malešic a S71 z Radotína do Běchovic. Cílem je zlepšit síť vlakových spojení. Kdy budou zavedeny, není jasné, záležet bude na vybudování potřebné infrastruktury včetně některých zastávek.
Úředníci odboru ochrany prostředí pražského magistrátu zamítli v řízení EIA posuzujícího vliv stavby na životní prostředí záměr výstavby lanovky z Podbaby přes Troju do Bohnic.
Před 45 lety, 12. srpna 1978, byl do provozu uveden první úsek trasy A pražského metra z náměstí Míru do Dejvic. Tamní na několik let konečná stanice tehdy z ideologických komunistických důvodů nesla jméno Leninova. Jak vypadala výstavba a její výsledek? Podívejte se níže ve fotogalerii.
Po pandemické přestávce se turismus v Česku opětovně rozjel na plné obrátky. Hlavní město je doslova v obležení nejrůznějších etnik, mísí se barvy kůže, gendery, styly oblékání. Ne, tito lidé tu rozhodně nechtějí zůstat. Chtějí si užít a utratit mraky peněz. Všem to přinese výhody. Přesto tu je jedna entita, která tomu nepřeje. Kdo? Tramvajáci. A vlastně i revizoři.
V době, kdy Spojené státy začínají prosazovat své budoucí 📜 plány pro Gazu, se Hamás podle místních obyvatel snaží rozšířit svou kontrolu nad územím, od regulace cen kuřat až po vybírání poplatků za cigarety. To však mezi jednotlivými aktéry vyvolává rostoucí pochybnosti o tom, zda se teroristické hnutí skutečně vzdá své autority, jak přislíbilo.
Pivovar v Krušovicích na Rakovnicku stáčí do plechovek 6️⃣0️⃣ procent své produkce. Pivo vyváží zejména na Slovensko a do Německa. Největší současnou investicí v pivovaru je modernizace čistírny odpadních vod za zhruba 100 milionů korun, uvedla manažerka korporátních záležitostí pivovarské společnosti Heineken ČR Dita Jacobson.
Rušné ulice Teheránu se mění. Ženy ❌ odkládají hidžáb a nosí tenisky, muži i ženy spolu posedávají v kavárnách, kde tiše zní západní hudba, a milenci se procházejí ruku v ruce. Maličkosti, které se vzdalují od přísných společenských pravidel, jež po desetiletí symbolizovala Islámská republika. Avšak pod povrchem se skrývá temná realita.
Americký technologický gigant Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého výkonného ředitele 👴 Tima Cooka, který by mohl nastat již v příštím roce. Informuje o tom list Financial Times s odvoláním na zdroje obeznámené s diskuzemi uvnitř podniku.