Meta se dostala z potíží a roste. Zuckerbergovu impériu vzrostly tržby o 23 procent

Americká internetová společnost Meta Platforms zvýšila ve třetím čtvrtletí tržby o 23 procent na 34,15 miliardy dolarů (zhruba 798 miliard korun) a překonala odhady analytiků. Mateřská firma sociální sítě Facebook a Instagram přilákala inzerenty, kteří chtějí využít rostoucí ochoty spotřebitelů utrácet.
Společnost také snížila výhled celkových výdajů na rok 2023 na 87 až 89 miliard dolarů z dříve předpokládaného rozpětí 88 až 91 miliard dolarů. Firma to uvedla ve zprávě po skončení burzovního obchodování ve Spojených státech, její akcie v reakci přidaly 5,5 procenta.
Meta podle agentury Bloomberg dokazuje, že je schopná zároveň zlepšit hlavní reklamní činnost a přitom investovat do umělé inteligence a virtuální reality. Firma se zotavuje z potíží ve svém reklamním byznysu, které začaly v loňském roce. Propustila tisíce zaměstnanců, omezila celou řadu projektů a zároveň se více zaměřila na zdokonalování reklamy a algoritmů s umělou inteligencí. O metaversi, světě virtuální reality, podle kterého generální ředitel Mark Zuckerberg společnost přejmenoval, mluví méně často, zejména před skeptickou investorskou komunitou.
Miliardář Elon Musk vymýšlí nemožné, aby zvrátil zhoršující se finanční situaci Twitteru. Na sociální síť X, kterou houfně opouštějí inzerenti, chce zavést nové předplatné. Bude bez reklam.
Musk vypne reklamu na Twitteru. Ale jenom někomu
Zprávy z firem
Analytik Portu Marek Malina připomíná, že firma k těmto krokům byla donucena. „V důsledku obrovských výdajů na vývoj metaverse a virtuální reality, které se pohybovaly v miliardách dolarů, jí totiž prudce klesala ziskovost. Do nemilosti investorů se dostala také kvůli rostoucí konkurenci, zejména ze strany čínského TikToku. Minulý rok akcie Mety tak odepsaly až dvě třetiny tržní hodnoty,“ uvedl Malina.
Zisk Mety vzrostl za tři měsíce do konce září o 164 procent na 11,58 miliard dolarů, činil 4,39 dolaru na akcii. I tento výsledek překonal očekávání analytiků, kteří očekávali zisk 3,62 dolarů na akcii.
„Tržby i čistý zisky Mety za třetí čtvrtletí letošního roku byly lepší, než se očekávalo. Velké zklamání však nastalo v divizi Reality Labs, kde tržby dosáhly pouze 210 milionů dolarů, což je asi o třetinu méně, než trh odhadoval,“ doplnil analytik XTB Tomáš Cverna.
Na konci října je uzávěrka výběrového řízení na dodavatele jaderného bloku v Dukovanech. Jde o největší tendr České republiky za posledních třicet let, jeho hodnota bude ve stovkách miliard korun. Jaké bude konečné číslo je v rovině spekulací. Očekává se účast tří firem, americké Westinghouse, francouzské EdF a korejské společnosti KHNP. Petr Brzezina, šéf českého zastoupení Westinghouse, poskytl pro newstream.cz exkluzivní rozhovor ještě před uzávěrkou soutěže. Firma se dlouho k výběrovému řízení nevyjadřovala. Nechala se však vyprovokovat „předbitevní“ palebnou přípravou konkurence. „Jsme jediný z účastníků, jehož jaderný reaktor funguje v praxi,“ říká Brzezina. Otázka ceny za vybudování jaderných bloků podle něj není podstatná. „Hlavní je, že bude mít Česko novou elektrárnu.“
Není čas na experimenty, náš reaktor jako jediný funguje, říká Petr Brzezina, šéf českého Westinghouse
Zprávy z firem
Firma zaznamenala sedmiprocentní nárůst denně aktivních lidí (DAP), což je metrika, kterou používá ke sledování jedinečných uživatelů, kteří za den použili některou z jejích aplikací, jako je Facebook, Instagram, Messenger nebo WhatsApp. V předchozím čtvrtletí vzrostl počet DAP také o sedm procent. Denní počet aktivních uživatelů samotného Facebooku se pak zvýšil o pět procent, zatímco počet zobrazení reklamy v aplikacích Mety vzrostl o 31 procent.
Akcie Mety si do středečního závěru v letošním roce připsaly 149 procent.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.