Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Meta se dostala z potíží a roste. Zuckerbergovu impériu vzrostly tržby o 23 procent

Šéf americké internetové společnosti Meta Mark Zuckerberg
ČTK
 ČTK

Americká internetová společnost Meta Platforms zvýšila ve třetím čtvrtletí tržby o 23 procent na 34,15 miliardy dolarů (zhruba 798 miliard korun) a překonala odhady analytiků. Mateřská firma sociální sítě Facebook a Instagram přilákala inzerenty, kteří chtějí využít rostoucí ochoty spotřebitelů utrácet.

Reklama

Společnost také snížila výhled celkových výdajů na rok 2023 na 87 až 89 miliard dolarů z dříve předpokládaného rozpětí 88 až 91 miliard dolarů. Firma to uvedla ve zprávě po skončení burzovního obchodování ve Spojených státech, její akcie v reakci přidaly 5,5 procenta.

Meta podle agentury Bloomberg dokazuje, že je schopná zároveň zlepšit hlavní reklamní činnost a přitom investovat do umělé inteligence a virtuální reality. Firma se zotavuje z potíží ve svém reklamním byznysu, které začaly v loňském roce. Propustila tisíce zaměstnanců, omezila celou řadu projektů a zároveň se více zaměřila na zdokonalování reklamy a algoritmů s umělou inteligencí. O metaversi, světě virtuální reality, podle kterého generální ředitel Mark Zuckerberg společnost přejmenoval, mluví méně často, zejména před skeptickou investorskou komunitou.

Musk vypne reklamu na Twitteru. Ale jenom někomu

Miliardář Elon Musk vymýšlí nemožné, aby zvrátil zhoršující se finanční situaci Twitteru. Na sociální síť X, kterou houfně opouštějí inzerenti, chce zavést nové předplatné. Bude bez reklam.

Přečíst článek

Analytik Portu Marek Malina připomíná, že firma k těmto krokům byla donucena. „V důsledku obrovských výdajů na vývoj metaverse a virtuální reality, které se pohybovaly v miliardách dolarů, jí totiž prudce klesala ziskovost. Do nemilosti investorů se dostala také kvůli rostoucí konkurenci, zejména ze strany čínského TikToku. Minulý rok akcie Mety tak odepsaly až dvě třetiny tržní hodnoty,“ uvedl Malina.

Zisk Mety vzrostl za tři měsíce do konce září o 164 procent na 11,58 miliard dolarů, činil 4,39 dolaru na akcii. I tento výsledek překonal očekávání analytiků, kteří očekávali zisk 3,62 dolarů na akcii.

„Tržby i čistý zisky Mety za třetí čtvrtletí letošního roku byly lepší, než se očekávalo. Velké zklamání však nastalo v divizi Reality Labs, kde tržby dosáhly pouze 210 milionů dolarů, což je asi o třetinu méně, než trh odhadoval,“ doplnil analytik XTB Tomáš Cverna.

Petr Brzezina, šéf českého Westinghouse

Není čas na experimenty, náš reaktor jako jediný funguje, říká Petr Brzezina, šéf českého Westinghouse

Na konci října je uzávěrka výběrového řízení na dodavatele jaderného bloku v Dukovanech. Jde o největší tendr České republiky za posledních třicet let, jeho hodnota bude ve stovkách miliard korun. Jaké bude konečné číslo je v rovině spekulací. Očekává se účast tří firem, americké Westinghouse, francouzské EdF a korejské společnosti KHNP. Petr Brzezina, šéf českého zastoupení Westinghouse, poskytl pro newstream.cz exkluzivní rozhovor ještě před uzávěrkou soutěže. Firma se dlouho k výběrovému řízení nevyjadřovala. Nechala se však vyprovokovat „předbitevní“ palebnou přípravou konkurence. „Jsme jediný z účastníků, jehož jaderný reaktor funguje v praxi,“ říká Brzezina. Otázka ceny za vybudování jaderných bloků podle něj není podstatná. „Hlavní je, že bude mít Česko novou elektrárnu.“

Přečíst článek

Firma zaznamenala sedmiprocentní nárůst denně aktivních lidí (DAP), což je metrika, kterou používá ke sledování jedinečných uživatelů, kteří za den použili některou z jejích aplikací, jako je Facebook, Instagram, Messenger nebo WhatsApp. V předchozím čtvrtletí vzrostl počet DAP také o sedm procent. Denní počet aktivních uživatelů samotného Facebooku se pak zvýšil o pět procent, zatímco počet zobrazení reklamy v aplikacích Mety vzrostl o 31 procent.

Akcie Mety si do středečního závěru v letošním roce připsaly 149 procent.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Šéf společnosti Meta Mark Zuckerberg

Balík pro Zuckerberga. Jeho Meta mu z dividendy přihraje stovky milionů dolarů ročně

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme