Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zuckerberg jede. Firmě Meta vzrostly tržby o 35 procent

CEO firmy Meta Mark Zuckerberg
ČTK
 ČTK

Čistý zisk americké internetové společnosti Meta Platforms, která provozuje například sociální sítě Facebook a Instagram či komunikační platformu WhatsApp, ve třetím čtvrtletí vzrostl o 35 procent na 15,69 miliardy dolarů (366,8 miliardy korun).

Společnost současně zveřejnila odhad tržeb pro aktuální čtvrtletí, který překonal očekávání trhů, a předpokládá vysoké výdaje na předvánoční reklamu. Varovala ale před výrazným zvýšením výdajů na infrastrukturu umělé inteligence (AI) v příštím roce.

Jak vyzrát na umělou inteligenci? Poradí kniha Stanislava Šulce. Objednávejte zde

Zisk na akcii činil 6,03 dolaru a překonal očekávaní analytiků dotazovaných agenturou LSEG, kteří počítali se ziskem 5,25 dolaru na akcii. Tržby společnosti stouply o 19 procent na 40,59 miliardy dolarů a rovněž byly vyšší, než odhadovali analytici.

Pomohla AI

„Měli jsme dobré čtvrtletí, které podpořil pokrok AI v našich aplikacích a podnikání,“ uvedl v prohlášení zakladatel a generální ředitel Mety Mark Zuckerberg.

Analytici se domnívají, že reklamní nástroje poháněné AI a efektivnější zpeněžení produktů krátkých videí Reels podpoří v letošním roce růst tržeb Mety. Mnozí analytici předpovídají, že letošní rok bude pro digitální reklamu velmi úspěšný, protože se zlepšují ekonomické prognózy s odkazem na očekávaní poklesu úrokových sazeb a spotřebitelé jsou nadále ochotni utrácet. Reklama tvoří naprostou většinu tržeb firmy Meta, což znamená, že vyšší výdaje na marketing před Vánocemi by mohly zásadním způsobem podpořit hospodářské výsledky firmy.

Peking tlačí na čínské automobilky, aby zastavily svoji expanzi v EU

Čínská BYD poprvé v tržbách překonala Teslu

Sedmdesát miliard korun. O tolik předčila v tržbách čínská automobilka BYD svého rivala, americkou Teslu. Děje se tak vůbec poprvé v historii značky. Co do počtu prodaných aut ovšem Tesla dál kraluje globálnímu trhu s automobily na čistě elektrický pohon.

Přečíst článek

„Meta sice překonala odhady tržeb i čistého zisku, avšak její výsledky vnímám jako smíšené,“ uvedl analytik XTB Tomáš Cverna. „V prvé řadě nenaplnila očekávání tržeb divize Reality Labs, která je dlouhodobě ztrátová. Důležitá jsou v kontextu reklamního byznysu i čísla denně aktivních uživatelů, která nerostla tak, jak se čekalo a jak by aktuální valuace firmy vyžadovala. Meta však přišla s lepším výhledem na aktuální čtvrtletí.“

Ve čtvrtém čtvrtletí firma očekává tržby v rozmezí 45 miliard až 48 miliard dolarů. Analytici dotazovaní firmou LSEG počítají s tržbami 46,31 miliardy dolarů.

Meta stejně jako její kolegové z oboru technologií investovala vysoké prostředky do datových center, aby využila zájmu o AI. Na rozdíl od poskytovatelů cloudových služeb však neočekává, že na těchto investicích hned vydělá, a proto investoři více kontrolují její výdaje, upozornila agentura Reuters. Ve třetím čtvrtletí její celkové náklady a výdaje stouply o 14 procent na 23,2 miliardy dolarů.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme