Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Musk vypne reklamu na Twitteru. Ale jenom někomu

Musk vypne reklamu na Twitteru. Ale jenom někomu
Profimedia
 ČTK

Miliardář Elon Musk vymýšlí nemožné, aby zvrátil zhoršující se finanční situaci Twitteru. Na sociální síť X, kterou houfně opouštějí inzerenti, chce zavést nové předplatné. Bude bez reklam.

Reklama

Miliardář Elon Musk se brzy chystá představit nové, dražší předplatné pro síť X, bude zcela bez reklam. Kromě něj firma hodlá nabídnout i levnější prémiové předplatné s plným objemem reklamy. Musk to v pátek uvedl na svém účtu na síti X. Miliardář hledá pro bývalý Twitter nové zdroje příjmů, poznamenaly zahraniční agentury. Už zavedené předplatné X Premium zcela bez reklam není, ale uživatelům se jich zobrazuje výrazně méně.

Bližší informace k datu spuštění nových verzí předplatného ani k jeho ceně Musk nesdělil. Twitter koupil téměř před rokem za přibližně 44 miliard dolarů (přes bilion korun). Od té doby platforma trpí propadem příjmů z reklamy, protože se inzerenti obávají negativního prostředí pro své značky. Musk, šéf řady dalších firem včetně automobilky Tesla, podle agentury DPA několikrát potvrdil, že síť, kterou přejmenoval na X, vydělává na reklamě jen asi polovinu peněz, než kolik Twitter dostával předtím, než ho koupil.

Každý dolar se hodí

Nový majitel se snaží výpadkům příjmů z reklamy čelit právě vyšším předplatným. Už nařídil omezit, kolik příspěvků denně mohou uživatelé vidět, aniž by platili poplatek, který v Česku činí na webu 216,59 koruny a v aplikaci iOS 249 korub měsíčně.

Tento týden síť X spustila test s dalekosáhlými omezeními pro lidi užívající síť zdarma. Na Novém Zélandu a na Filipínách tak mohou noví uživatelé služby publikovat příspěvky a citovat nebo dále šířit příspěvky ostatních pouze za poplatek ve výši jednoho amerického dolaru ročně. Neplatící uživatelé mohou X používat pouze pasivně: mohou číst příspěvky, sledovat videa a sledovat ostatní uživatele. Cílem je ochránit síť před automatizovanými účty botů a šiřiteli nevyžádaných zpráv, uvedla společnost.

Síť X testuje dolarové předplatné, zpoplatní užívání i základních funkcí, jako je "lajk"

Lajkujete příspěvky? Zaplaťte. Síť X testuje dolarové předplatné

Pod vedením Elona Muska sociální síť X nevzkvétá, ba naopak. Potýká se s dezinformačními kauzami, obřím propadem inzerce i odlivem uživatelů. Na pozadí toho všeho se firma rozhodla symbolicky zpoplatnit užívání i základních funkcí. Údajně v boji proti robotům.

Přečíst článek

Stanislav Šulc: Elon Musk zpoplatněním Twitteru ukazuje cestu českému školství

Elon Musk ode dneška testuje revoluční novinku. Ve dvou zemích budou muset uživatelé platit 1 dolar ročně. Za to nedostanou vůbec nic, kromě toho, že budou moci zcela normálně „tweetovat“. Jde o symbolickou částku, která Muskovi vynese hodně peněz. Totéž by přitom mělo zkusit i české ministerstvo školství u vysokoškoláků.

Přečíst článek

Miliardář a majitel sítě X Elon Musk

Musk popřel zprávy o tom, že chce síť X stáhnout z Evropské unie

Americký podnikatel Elon Musk popřel zprávu médií, že by mohl svou sociální síť X stáhnout z Evropské unie. O takovém záměru psal s odkazem na informovaný zdroj server Business Insider, který uvedl, že se Musk nechce podřídit unijnímu nařízení o digitálních službách (DSA). To internetovým společnostem mimo jiné nařizuje, aby mazaly nelegální obsah, jako jsou nenávistné příspěvky.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme