Mateřskému Volkswagenu se nedařilo, zato Škodě Auto stoupl zisk o čtvrtinu

Automobilce Škoda Auto vzrostl za první pololetí letošního roku provozní zisk na 1,149 miliardy eur (29,2 miliardy korun) z loňských 911 milionů eur (23,2 miliardy korun). Zisk podpořil vyšší prodej, vhodná skladba nabízených modelů a vývoj směnných kurzů, které kompenzovaly růst nákladů. Ve výsledkové zprávě to oznámil mateřský koncern Volkswagen.
Tržby však nepatrně klesly na 13,652 miliardy eur (346,9 miliardy korun) z 13,748 miliardy eur (349,5 miliardy korun) za leden až červen 2023. Nejprodávanějším vozem zůstala Octavia, rostl ale i prodej značky Fabia.
Již dříve automobilka oznámila, že její celosvětový odbyt v letošním druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 2,5 procenta na 228 100 vozů.
Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 000 lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a ve spolupráci s lokálním partnerem také na Ukrajině. Loni v říjnu automobilka oznámila, že se od letošního roku vrací na trh v Kazachstánu.
Celému koncernu Volkswagen za pololetí klesl provozní zisk o 11,4 procenta na 10,05 miliardy eur. Tržby se zvýšily o 1,6 procenta na 158,5 miliardy eur.
Německý antimonopolní úřad se v pondělí vyslovil pro návrh vytvořit společný podnik německé automobilky Volkswagen s americkým výrobcem elektromobilů Rivian. Zároveň Volkswagenu schválil, aby v Rivianu převzal menšinový podíl. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě.
VW a Rivian mohou vytvořit společný podnik, mají souhlas antimonopolního úřadu
Zprávy z firem
Čínská státní automobilka SAIC zvažuje Česko pro svoji první evropskou gigafactory. Píše to španělský tisk. Česko by tak Číně pomáhalo obcházet nová cla EU.
Gigafactory v Česku? Volkswagen ji sice nepostaví, ale Číňané by mohli
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.