Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Mateřskému Volkswagenu se nedařilo, zato Škodě Auto stoupl zisk o čtvrtinu

Výroba automobilů Škoda v Mladé Boleslavi
ČTK
 ČTK

Automobilce Škoda Auto vzrostl za první pololetí letošního roku provozní zisk na 1,149 miliardy eur (29,2 miliardy korun) z loňských 911 milionů eur (23,2 miliardy korun). Zisk podpořil vyšší prodej, vhodná skladba nabízených modelů a vývoj směnných kurzů, které kompenzovaly růst nákladů. Ve výsledkové zprávě to oznámil mateřský koncern Volkswagen.

Tržby však nepatrně klesly na 13,652 miliardy eur (346,9 miliardy korun) z 13,748 miliardy eur (349,5 miliardy korun) za leden až červen 2023. Nejprodávanějším vozem zůstala Octavia, rostl ale i prodej značky Fabia.

Již dříve automobilka oznámila, že její celosvětový odbyt v letošním druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 2,5 procenta na 228 100 vozů.

Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 000 lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a ve spolupráci s lokálním partnerem také na Ukrajině. Loni v říjnu automobilka oznámila, že se od letošního roku vrací na trh v Kazachstánu.

Celému koncernu Volkswagen za pololetí klesl provozní zisk o 11,4 procenta na 10,05 miliardy eur. Tržby se zvýšily o 1,6 procenta na 158,5 miliardy eur.

Volkswagen, ilustrační foto

VW a Rivian mohou vytvořit společný podnik, mají souhlas antimonopolního úřadu

Německý antimonopolní úřad se v pondělí vyslovil pro návrh vytvořit společný podnik německé automobilky Volkswagen s americkým výrobcem elektromobilů Rivian. Zároveň Volkswagenu schválil, aby v Rivianu převzal menšinový podíl. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě.

Přečíst článek

První evropská továrna na elektromobily čínské automobilky SAIC by mohla stát v Česku.

Gigafactory v Česku? Volkswagen ji sice nepostaví, ale Číňané by mohli

Čínská státní automobilka SAIC zvažuje Česko pro svoji první evropskou gigafactory. Píše to španělský tisk. Česko by tak Číně pomáhalo obcházet nová cla EU.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme