Škoda Auto hlásí pokles zisku. Automobilka prodala od začátku roku i méně vozidel
Automobilce Škoda Auto v prvním čtvrtletí klesl provozní zisk ve srovnání se stejným obdobím loni přibližně o 1,3 procenta na 535 milionů eur (téměř 13,5 miliardy korun). Celkový prodej aut se pak snížil o 2,5 procenta na 268 tisíc, uvedl ve zprávě mateřský koncern Volkswagen. Tržby automobilce klesly meziročně o více než tři procenta na 6,57 miliardy eur. Nejprodávanějším modelem značky zůstává Octavia.
„Škoda v prvním čtvrtletí představila vylepšenou verzi svého bestselleru Octavia,“ uvedl Volkswagen. Nový Superb Combi je pak vybaven řadou nových technologií, interiérem vyrobeným z udržitelných materiálů spolu s intuitivním ovládáním a podporou umělé inteligence (AI).
Za celý loňský rok Škoda zvýšila provozní zisk o 182 procent na 1,77 miliardy eur. Tržby se zvýšily o 26 procent na 26,5 miliardy eur. Výrobu automobilka loni zvýšila o 16 procent na 888 050 vozidel.
Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 tisíc lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a ve spolupráci s lokálním partnerem také na Ukrajině. Loni v říjnu automobilka oznámila, že se od letošního roku vrací na trh v Kazachstánu.
Bude malé, elektrické a a cenově dostupné. Škoda chystá městské SUV za 600 tisíc. Představí ho příští rok.Škoda chystá levný elektromobil do města. Jak bude Epiq vypadat
Zprávy z firem
Škoda Auto v loňském roce prodala přes milion vozů. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia. Zisk automobilky, která je součástí koncernu Volkswagen, se téměř ztrojnásobil. Škoda Auto loni téměř ztrojnásobila zisk a prodala 1,1 milionu vozů
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?