Škoda Auto hlásí pokles zisku. Automobilka prodala od začátku roku i méně vozidel

Automobilce Škoda Auto v prvním čtvrtletí klesl provozní zisk ve srovnání se stejným obdobím loni přibližně o 1,3 procenta na 535 milionů eur (téměř 13,5 miliardy korun). Celkový prodej aut se pak snížil o 2,5 procenta na 268 tisíc, uvedl ve zprávě mateřský koncern Volkswagen. Tržby automobilce klesly meziročně o více než tři procenta na 6,57 miliardy eur. Nejprodávanějším modelem značky zůstává Octavia.
„Škoda v prvním čtvrtletí představila vylepšenou verzi svého bestselleru Octavia,“ uvedl Volkswagen. Nový Superb Combi je pak vybaven řadou nových technologií, interiérem vyrobeným z udržitelných materiálů spolu s intuitivním ovládáním a podporou umělé inteligence (AI).
Za celý loňský rok Škoda zvýšila provozní zisk o 182 procent na 1,77 miliardy eur. Tržby se zvýšily o 26 procent na 26,5 miliardy eur. Výrobu automobilka loni zvýšila o 16 procent na 888 050 vozidel.
Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 tisíc lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a ve spolupráci s lokálním partnerem také na Ukrajině. Loni v říjnu automobilka oznámila, že se od letošního roku vrací na trh v Kazachstánu.
Bude malé, elektrické a a cenově dostupné. Škoda chystá městské SUV za 600 tisíc. Představí ho příští rok.
Škoda chystá levný elektromobil do města. Jak bude Epiq vypadat
Zprávy z firem
Škoda Auto v loňském roce prodala přes milion vozů. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia. Zisk automobilky, která je součástí koncernu Volkswagen, se téměř ztrojnásobil.
Škoda Auto loni téměř ztrojnásobila zisk a prodala 1,1 milionu vozů
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.