Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Auto hlásí pokles zisku. Automobilka prodala od začátku roku i méně vozidel

Škoda Auto
ČTK
 ČTK

Automobilce Škoda Auto v prvním čtvrtletí klesl provozní zisk ve srovnání se stejným obdobím loni přibližně o 1,3 procenta na 535 milionů eur (téměř 13,5 miliardy korun). Celkový prodej aut se pak snížil o 2,5 procenta na 268 tisíc, uvedl ve zprávě mateřský koncern Volkswagen. Tržby automobilce klesly meziročně o více než tři procenta na 6,57 miliardy eur. Nejprodávanějším modelem značky zůstává Octavia.

„Škoda v prvním čtvrtletí představila vylepšenou verzi svého bestselleru Octavia,“ uvedl Volkswagen. Nový Superb Combi je pak vybaven řadou nových technologií, interiérem vyrobeným z udržitelných materiálů spolu s intuitivním ovládáním a podporou umělé inteligence (AI).

Za celý loňský rok Škoda zvýšila provozní zisk o 182 procent na 1,77 miliardy eur. Tržby se zvýšily o 26 procent na 26,5 miliardy eur. Výrobu automobilka loni zvýšila o 16 procent na 888 050 vozidel.

Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 tisíc lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a ve spolupráci s lokálním partnerem také na Ukrajině. Loni v říjnu automobilka oznámila, že se od letošního roku vrací na trh v Kazachstánu.

Škoda chystá levný elektromobil do města. Jak bude Epiq vypadat

Bude malé, elektrické a a cenově dostupné. Škoda chystá městské SUV za 600 tisíc. Představí ho příští rok.

Přečíst článek

Škoda Auto loni téměř ztrojnásobila zisk a prodala 1,1 milionu vozů

Škoda Auto v loňském roce prodala přes milion vozů. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia. Zisk automobilky, která je součástí koncernu Volkswagen, se téměř ztrojnásobil.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme