Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Lufthansa snížila provozní ztrátu o víc než polovinu. I přes drahé letenky jsou lidé hladoví cestovat

Lufthansa
ČTK
 ČTK

Největší německá letecká společnost Lufthansa v prvním čtvrtletí snížila provozní ztrátu meziročně zhruba o 53 procent na 273 milionů eur (6,4 miliardy korun). Firma uvedla, že jí pomohl růst poptávky po cestování a vyšší ceny letenek. Stejné období loni ještě poznamenala pandemie covidu-19. Výsledek byl zhruba v souladu s očekáváním analytiků, kteří ztrátu odhadovali na 279 milionů eur.

„Nepřetržitě silná poptávka nám dává důvěru pro nadcházející měsíce,“ uvedl finanční ředitel firmy Remco Steenbergen. Výkonná rada kolem generálního ředitele Lufthansy Carstena Spohra vidí koncern na cestě k tomu, aby podle plánu výrazně překonal loňský provozní zisk 1,5 miliardy eur.

Lufthansa se začíná hojit

V prvním čtvrtletí přepravily aerolinky z koncernu Lufthansy 22 milionů pasažérů, meziročně o 70 procent více. Tržby se zvýšily o 40 procent na více než sedm miliard eur. Analytici čekali ale tržby ještě vyšší, a sice 7,57 miliardy.

V oblasti osobní dopravy se skupině podařilo snížit upravenou provozní ztrátu o více než polovinu na 512 milionů eur. Nákladní dceřiná společnost Lufthansa Cargo se naopak musela smířit s propadem zisku. Její upravený provozní zisk byl se 151 miliony eur zhruba o 70 procent nižší než v rekordním čtvrtletí na začátku roku 2022.

Bořivoj Trejbal, šéf Emirates v ČR

Éra levných letenek s covidem skončila. Aerolinky se musejí zahojit, říká český šéf Emirates

Za kolik se létá z Prahy? Podstatně za víc než z okolních zemí, přiznává v rozhovoru pro Newstream Bořivoj Trejbal, area manažer aerolinky Emirates pro Česko. Jde o nový, po covidu nastolený normál? Aerolinky se musejí po pandemii finančně zahojit. „Poptávka je obrovská, takže podle toho i nastavujeme ceny,“ říká Trejbal. A Češi na ně, zdá se, ochotně přistupují.

Přečíst článek

Chaos na letišti v Heathrow (1. července 2022)

Aerolinky si mnou ruce. Drahé letenky lidem chuť cestovat nevzaly

Finanční trhy se možná svíjejí v křečích a inflace doléhá na spotřebitele, ale lidé stále létají v hojných počtech. Levnější letenky tak zůstávají v nedohlednu.

Přečíst článek

Letiště Praha

Čeští cestovatelé zamávali pandemii, prodeje letenek i přes vyšší ceny stouply

Po nejistotě pandemických let se čeští cestující přestávají bát kupovat letenky i s několikaměsíčním předstihem. Také zájem o lety v prvních dvou měsících roku se meziročně zvýšil, v závislosti na prodejci od 20 do 60 procent. Uvedli to prodejci letenek, kteří očekávají, že v dalších měsících bude prodej sílit ještě výrazněji. Prodeje za leden a únor se však stále ještě nevyrovnaly předcovidovým číslům.

Přečíst článek

V reklamě lžete, osočil Novozélanďan Emirates. A letěl zadarmo

Novozélandský lékař byl rozčarovaný, že jeho sedadlo v byznys třídě na letu z Aucklandu do Dubaje nešlo sklopit do vodorovné polohy, přestože reklama společnosti Emirates mu slíbila komfort plnohodnotné postele. Spor dohnal až k soudu, který vyhrál. Částka, kterou musí aerolinky nespokojenému cestujícímu vyplatit, převýšila sumu, kterou žalobce za letenky zaplatil.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme