Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jednorázové „bezemisní“ kreditky dorazily do ČR. Nabízí je Česká spořitelna

Virtuální karta (ilustrační foto)
Česká spořitelna
Stanislav Šulc
sta

Novou jednorázovou virtuální kartu si klienti na dva kliky vytvoří v internetovém bankovnictví v mobilu nebo na počítači a mohou s ní provést jednorázovou platbu na internetu. Po zaplacení virtuální karta automaticky zanikne, stejně tak v případě, že jí klient do 60 minut nevyužije.

Reklama

Uživatelé zahraničních platebních systémů ji znají velmi dobře. Jednorázovou virtuální kartu pro bezpečnější platby na internetu nabízí například Revolut, Wise a další virtuální peněženky. Nyní se do tohoto byznysu pustila největší tuzemská banka Česká spořitelna, která zhruba před rokem spustila možnost zřídit si plnohodnotnou virtuální kartu.

„Jednorázová virtuální karta slouží primárně k jedinému účelu, a to k bezpečnému nákupu na e-shopu kdekoliv na světě. Hodí se například v situacích, kdy klienti u sebe nemají svoji plastovou platební kartu a potřebují nakoupit na internetu, nebo nechtějí sdělovat údaje ze své fyzické platební karty na e-shopu, kterému nedůvěřují,” říká Juraj Pilka, který má v České spořitelně na starost platební karty. „Typickým příkladem může být nákup na neprověřeném internetovém obchodu, například mimo EU, který nepoužívá 3D Secure,“ dodal.

Hlavní budova České národní banky

České banky letos vydělaly 51 miliard. Už netvořily tak vysoké rezervy

Bankám a spořitelnám v Česku za letošní tři čtvrtletí stoupl souhrnný čistý zisk meziročně o 12,4 miliardy korun na 51 miliard korun, uvedla Česká národní banka. Bankám podle expertů pomohly k lepším výsledkům hlavně nižší náklady na rizika.

Přečíst článek

„Jednorázová virtuální karta není pro naše klienty úplnou novinkou. Již jsme ji úspěšně vyzkoušeli před dvěma lety v testovací aplikace Poketka, kde měla obrovský úspěch u našich klientů. Nyní výhody této karty pro bezpečné nákupy na internetu, zejména u obchodníků, kteří nemusí využívat 3D Secure, mohou využívat všichni naši klienti bankovnictví George,” dodává Pilka.

Jednorázová karta České spořitelny automaticky zanikne po použití nebo po 60 minutách od vytvoření, pokud do této doby nedojde k jejímu použití. Nelze ji přidat do mobilní peněženky, slouží výhradně jen pro nákupy na internetu, limit karty je maximálně 50 tisíc korun.

Bezemisní karty

Virtuální karty jsou jedním z cest, kterými se banky snaží podporovat tranzici do bezemisní ekonomiky. „Nejlepší plast je žádný plast. I proto jsme se rozhodli v rámci naší dlouhodobé strategie snižování uhlíkové stopy klientům nabídnout virtuální kartu již před více než rokem,” říká šéf platebních řešení v České spořitelně Jan Hailich.

„Věříme, že na konci letošního roku si jednu z našich virtuálních karet vyzkouší každý třetí uživatel mobilního bankovnictví George. Do pěti let očekávám, že virtuální karty budou dominovat nad těmi plastovými,” tvrdí Hailich.

ESG, ilustrační foto

Zelené investice jsou příležitost, věří svět. Češi to vidí jinak a mohou vydělat miliardy

Udržitelnost se stává čím dál důležitějším kritériem pro investory. Velké společnosti začínají výrazně rozšiřovat své zelené portfolio a opouštějí „špinavé“ byznysy. To paradoxně může být prostor pro velké tuzemské hráče, kteří mají mezinárodní ambice, naznačuje například plán miliardáře Pavla Tykače. 

Přečíst článek

Bitcoin, ilustrační foto

Bitcoin prudce zlevnil. Mezi investory se odděluje zrno od plev, oportunisté odpadávají

Cena bitcoinu se nebývale propadá. Nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna světa v pondělí zlevnila pod úroveň 34 tisíc dolarů. To znamená, že už stojí ani ne polovinu toho, co loni v listopadu, kdy vykázala svoji dosud rekordní cenu, necelých 69 tisíc dolarů. 

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Hacker (ilustrační foto)

Muži chtějí vydělat, ženy románek. Kyberpodvodníci jsou stále rafinovanější, říká policejní expert

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme