Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Inflace, vysoké úrokové sazby, pokles zakázek. Nábytkářská firma TON propustí 93 z 600 zaměstnanců

Společnost TON, výrobce nábytku z Bystřice pod Hostýnem na Kroměřížsku, bude propouštět. Snímek z června 2018 ukazuje ruční ohýbání dřeva k výrobě židlí.
ČTK
 ČTK

Nábytkářská společnost TON z Bystřice pod Hostýnem na Kroměřížsku propustí ke konci června 93 z 600 zaměstnanců. Ředitel firmy Milan Dostalík to řekl České televizi (ČT). Důvodem propouštění jsou inflace, vysoké úrokové sazby a pokles zakázek z Česka i zahraničí, vyplynulo z jeho vyjádření.

Reklama

Nábytkářská firma rozdá výpovědi části zaměstnanců po dohodě s odborovou organizací tento týden, uvedla Česká televize. O práci podle ní přijde o třetinu méně lidí, než továrna původně nahlásila úřadu práce.

Nezaměstnanost v Česku dál klesá.

Volných pracovní míst je víc než lidí bez práce, nezaměstnanost mírně klesla

Nezaměstnanost v Česku v březnu klesla na 3,7 procenta, v únoru byla o dvě desetiny procentního bodu vyšší. Na konci března bylo bez práce zhruba 273 500 lidí, o devět tisíc méně než v předchozím měsíci. Počet volných pracovních míst stoupl asi o 1400, zaměstnavatelé jich v březnu nabízeli kolem 284 500. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil Úřad práce ČR. Loni v březnu byla nezaměstnanost v Česku 3,4 procenta. Přes potvrzenou recesi zůstává poptávka po pracovní síle vysoká a podniky se svých zaměstnanců nezačaly zbavovat, shodují se analytici.

Přečíst článek

„Musíme chránit podnik pro případ, že se globální ekonomické obtíže budou protahovat,” zdůvodnil krok Dostalík. Hospodaření firmy v posledních třech letech bylo podle něj jako na houpačce. „Nejprve covid, pak krátké oživení poptávky, nedostatek a zdražování energií a surovin, nyní propad zakázek v důsledku inflace a vysokých úrokových sazeb,” sdělil ČT.

Zuzana Ceralová Petrofová, prezidentka společnosti Petrof

Výrobce pian Petrof má za sebou těžký rok, kvůli Rusku i lockdownu v Číně

Rodinné společnosti Petrof Hradec Králové, která je předním evropským výrobcem pian a klavírů, loni klesly tržby o 22 procent na 250 milionů korun. Důvodem byl výpadek dodávek do Ruska a na další východní trhy kvůli válce na Ukrajině a pokles prodejů v Číně, která byla stále zasažena restrikcemi kvůli epidemii koronaviru. Zisk podniku se snížil na 11 milionů korun z předloňských 34,5 milionu korun.

Přečíst článek

Reklama

Akciové společnosti TON, která je předním světovým výrobcem ohýbaného nábytku, vzrostly v roce 2021 tržby z prodeje vlastních výrobků, služeb a zboží meziročně o 17,4 milionu korun na 706,7 milionu korun. Firma vykázala i vyšší čistý zisk. Zatímco v roce 2020 činil zhruba 11,6 milionu korun, loni 42,6 milionu korun. Hospodářské výsledky za loňský rok firma zatím nezveřejnila.

Antonio Koláček

Bývalý uhlobaron Antonio Koláček před klíčovým soudem: Věřím v karmu. Zvítězím

Antonín Koláček je jednou z hlavních postav kauzy Mostecké uhelné, kterou nyní rozhoduje český soud. Bývalý uhlobaron, který si změnil jméno na Antonio, čeká na klíčové rozhodnutí. Soud jej buďto pošle do vězení, nebo zabrání uznání výsledku švýcarské justice. Rozhodující datum se přitom nebezpečně blíží. „Osobně věřím, že zvítězí vyšší spravedlnost a dopadne to pro mě dobře,“ říká Koláček. V rozhovoru pro newstream.cz podnikatel, který je znám svými neortodoxními projevy životního stylu i víry, promluvil o tom, jak aktuálně žije a co od soudů čeká.

Přečíst článek

Tradice společnosti TON sahá do roku 1861, kdy v Bystřici pod Hostýnem vybudoval se svými syny továrnu truhlář, vynálezce a návrhář nábytku Michael Thonet. Podnik za svou historii několikrát změnil vlastníka i název. Současný, který představuje zkratku slov továrna na ohýbaný nábytek, si ponechává od roku 1953.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme