Herní kolos Electronic Arts vyhazuje stovky lidí a ruší rozdělané projekty
Ani hernímu průmyslu se nevyhýbají pořádné otřesy. Nejnověji to dopadlo na společnost Electronic Arts, která stojí za slavnými tituly jako FIFA, NHL nebo Titanfall. Kvůli neuspokojivým prodejům loňských titulů musí herní gigant propouštět a ruší i rozdělané novinky, uvádí agentura Bloomberg.
Electronic Arts čelí dlouhá léta kritiky od gamingové komunity, že její tituly nenabízejí příliš inovací na to, aby vydavatel dokázal obhájit neustále narůstající ceny. EA přesto dokázalo prodávat obří množství kopií svých klíčových řad, jakými jsou sportovní tituly FIFA, NHL nebo NBA. Poslední rok ale hráčům pravděpodobně došla trpělivost a prodeje fotbalového simulátoru EA Sports FC 25 byly neuspokojivé. Společnost kvůli tomu dokonce snížila očekávání tržeb a zisků na aktuální fiskální rok.
A nyní přichází s ještě razantnějším krokem – podle agentury Bloomberg se Electronic Arts rozhodli propouštět, a to až 400 pracovníků, včetně zhruba stovky lidí pracujících na nových titulech v rámci své dceřiné společnosti Respawn Entertainment. Ta přitom chystala napjatě očekávaný titul z herního světa Titanfall. Podle všeho byl vývoj této hry ukončen.
„V rámci našeho zaměření na dlouhodobé strategické priority jsme přistoupili k určitým změnám v rámci naší organizace, které efektivněji sladí týmy a rozdělí zdroje ve prospěch budoucího růstu,“ uvedl v prohlášení Justin Higgs, mluvčí společnosti EA.
Podle prohlášení zástupců Respawn Entertainment došlo kvůli změnám k ukončení dvou rozpracovaných projektů.
Další střelba mimo
Kromě nepříliš uspokojivých výsledků fotbalového simulátoru se v letošním roce Electronic Arts musí popasovat s ještě jedním velkým propadákem. Na konci loňského roku vyšla hra Dragon Age: The Veilguard, která podle EA měla prodeje o padesát procent nižší, než činil původní plán.
V důsledku toho EA výrazně zredukovala svou dcerku BioWare, která za vývojem hry stála. „Z původních více než 200 lidí zde zůstala necelá stovka,“ uvedl na konci letošního ledna Jason Schreier z Bloombergu.
Téměř tři miliony prodaných kopií v únoru vydaného pokračování herní hitu Kingdom Come Deliverance od českého herního studia Warhorse svědčí o tom, že se tvůrci příběhu ze středověké Kutné Hory trefili do černého. Hra boduje i v anketě BAFTA, v níž se umístila v první desítce nejvlivnějších her vůbec.
Pohlcující. Druhý Kingdom Come u hráčů boduje, řadí ho mezi nejvlivnější hry
Enjoy
Očekává se, že africký videoherní průmysl v roce 2024 poprvé překoná jednu miliardu dolarů (22,8 miliard korun), ukazují data společnosti Newzoo. Výzkum, který společnost Newzoo sestavila pro africký herní startup Carry1st naznačuje dynamický růst videoherního průmyslu. Navzdory tomu, že je v Africe hospodářský růst pomalý, protože se region potýká s přetrvávající inflací a vysokým zadlužením, píše server CNBC.
Videoherní průmysl v Africe překoná v roce 2024 jednu miliardu dolarů
Enjoy
Netflix koupil první herní studio a Amazon konečně vydal svou očekávanou onlinovku Nový svět. Naplní se konečně predikce, že Big Tech firmy začnou vydělávat na herní branži?
Analýza: Big Tech firmy chtějí do herního průmyslu. Zatím jim to moc nejde
Zprávy z firem
Globální televize Netflix údajně zvažuje vstup do herního byznysu. Slovo "údajně" si ale škrtněte. Pro Netflix jsou hry nezbytností. A pořádně se u toho zapotí.
Analýza: Hry jsou pro Netflix nezbytností
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.