Vyprodáno. Nová konzole Nintenda vyvolala šílenství herních fanoušků

Nintendo očekává, že v tomto finančním roce, který začal v dubnu, prodá celosvětově 15 milionů konzolí Switch 2. Také očekávání investorů jsou vysoká – akcie společnosti si od začátku roku připsaly přibližně 30 procent a obchodují se blízko svých maxim.
Japonská společnost Nintendo dnes po více než osmi letech uvedla na trh novou herní konzoli Switch 2. Zahájení prodeje doprovázel obrovský zájem fanoušků, který některé prodejny přiměl k mimořádnému prodloužení otevírací doby. Na některých místech bylo zařízení hned vyprodáno, uvedla televize CNBC. Očekává se, že nová konzole podpoří hospodářské výsledky firmy, uvedla agentura Kjódó.
„Dnes zažíváme největší uvedení konzole všech dob, takže podle očekávání panuje šílenství fanoušků Nintenda, kteří kontrolují dostupnost zásob v místních obchodech, případně netrpělivě čekají na zásilky,“ uvedl hlavní analytik poradenské společnosti Omdia George Jijiashvili.
„Bez předobjednávky si Switch 2 nikde v Japonsku v obchodě nevyzvednete a v následujících týdnech a měsících se to nezmění,“ dodal Serkan Toto z tokijské firmy Kantan Games.
Čínský internetový obchod JD.com obdržel na zařízení Switch 2 asi 400 000 rezervací. Ne každý, kdo si konzoli rezervuje, si ji nakonec koupí, dodala CNBC.
Původní konzole Switch byla uvedena na trh v roce 2017 a navázala na Wii U. Nová Switch 2 je v řadě věcí podobná svému předchůdci, má ale větší obrazovku a vylepšenou grafiku. Nově obsahuje funkce jako sdílení obrazovky a hlasový chat prostřednictvím vestavěného mikrofonu. Verze určená pro Japonsko se prodává za 49 980 jenů (7600 korun), vícejazyčná verze je k dispozici za 69 980 jenů (10 600 korun). Spolu s konzolí firma vydala i novou hru Mario Kart World.
Loterie pro zájemce
Nintendo očekává, že v tomto finančním roce, který začal v dubnu, prodá celosvětově 15 milionů konzolí Switch 2. Zájem o konzoli v Japonský byl tak vysoký, že firma uspořádala loterii pro ty, kteří mají šanci koupit si Switch 2 hned při uvedení na trh. Přihlásilo se do ní 2,2 milionu lidí. V tokijské čtvrti Ikebukuro hned ráno před otevřením obchodu firmy čekaly desítky těchto šťastlivců, přišli ale i ti, kteří nebyli úspěšní, ale chtějí si dlouho očekávanou konzoli prohlédnout a vyzkoušet.
Switch je jednou z nejúspěšnějších konzolí firmy Nintendo. Prodalo se jí více než 150 milionů kusů. V posledních letech však její prodej klesá, jak stárne hardware. Nejvíce prodala firma těchto konzolí ve finančním roce 2020, a to 28,8 milionu.
V květnu firma uvedla, že díky solidnímu zájmu o Switch 2 očekává, že v aktuálním finančním roce zvýší tržby meziročně o 63 procent na 1,9 bilionu jenů. V reakci na silnou poptávku se firma rozhodla zvýšit výrobu nového zařízení.
Také očekávání investorů jsou vysoká – akcie společnosti si od začátku roku připsaly přibližně 30 procent a obchodují se blízko svých maxim. Společnost Ampere předpovídá, že prodej konzolí Switch 2 v roce 2030 přesáhne 100 milionů kusů.
Japonské videoherní společnosti Nintendo stoupl za šest měsíců fiskálního roku čistý zisk o 17,7 procenta na rekordních 271,3 miliardy jenů, tedy zhruba 41,5 miliardy korun. Firma dále uvedla, že díky vysokému prodeji videoher a slabšímu jenu zlepšila výhled na celý fiskální rok.
Hrdina Link pomohl Nintendu. Firma ohlásila rekordní čistý zisk a zlepšila výhled
Zprávy z firem
Kdo měl o některou z nejnovějších konzolí zájem, už si ji pořídil a nyní čeká na nový model. V úterý uplyne 30 let od uvedení první konzole PlayStation od Sony.
Trh se nasytil. Prodej herních konzolí do září propadl o polovinu
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.