Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Analýza: Hry jsou pro Netflix nezbytností

Netflix, ilustrační foto
iStock
Stanislav Šulc

Globální televize Netflix údajně zvažuje vstup do herního byznysu. Slovo "údajně" si ale škrtněte. Pro Netflix jsou hry nezbytností. A pořádně se u toho zapotí.

Reklama

Pro někoho to mohla být docela překvapivá informace. Globální televize Netflix najala bývalého manažera společnosti Oculus (vývojář brýlí pro virtuální realitu) či Zynga Mika Verdua jako viceprezidenta pro herní byznys. Netflix tak definitivně potvrdil, že to s herním průmyslem myslí vážně. A není se čemu divit.

Předně herní branže je ve světě daleko atraktivnější než filmová a točí se v ní téměř stejné množství peněz. Podle projekcí expertů se tu bude točit peněz spíše víc, zatímco filmový a seriálový průmysl bude růst daleko pomaleji. To je první důvod. Tím dalším je, že Netflix potřebuje růst, a jak ukazují nejnovější čísla nárůstu počtu předplatitelů, bude pro globální televizi stále těžší lákat nové zákazníky. A naposledy se herním vývojářům daří daleko lépe udržovat vztah se zákazníkem, což je pro úspěch budoucího byznysu stále důležitější. A Netflix to velmi dobře ví. Stejně jako, že v tomto zatím tahá za kratší konec, zvláště v porovnání se svými tradičními konkurenty (Walt Disney, Apple...).

Netflix, ilustrační foto

Netflix bude streamovat i videohry. Už hledá vývojáře

Americký Netflix chce rozkročit do nové sféry. Vedle filmů, seriálů a dokumentů chce na své streamovací platformě nabízet i videohry. Už od příštího roku.

Přečíst článek

Pro Netflix se tak herní průmysl stal logickým cílem. Ale vlastně jde o cíl nevyhnutelný a jediný možný.

Všechno je připraveno

Z praktického hlediska to pro Netflix nebude složité. Má globální distribuční kanál s více než 200 miliony uživatelů. Filmy a seriály se vysílají v podobě dat a není problém do toho toku přidat jiný typ dat, třeba her. A vzhledem k tomu, že například hudební branže je v tomto směru již vytěžená a knížky zase takovou ránu neudělají, jsou hry zcela logickým směrem. Navíc lidé Netflix sledují nejčastěji na počítači, tabletu, mobilu nebo nějakém zařízení typu Apple TV, k nimž není problém připojit jakýkoli ovladač (třeba Apple TV již nabízí vlastní ovladač a zároveň je kompatibilní s nejběžnějšími herními zařízeními od Playstationu či Xboxu).

Netflix si již několikrát vyzkoušel interaktivní formát, kdy divák mohl mírně ovlivňovat děj seriálu či filmu. To však byly pouze pokusy, interaktivní filmy se nikdy nestanou mainstreamem a daleko lepší bude sázka na plnohodnotné hry.

Nebude to zadarmo

Problémem pro Netflix bude fakt, že herní průmysl je již docela rozporcován, pohybují se v něm poměrně velké a dravé ryby a stávající globální televize do něj vstupuje z pozice outsidera. A to nemusí být úplně šťastné. Hráči jsou pro hraní nejexkluzivnějších titulů zvyklí využívat velké obchody typu Steam či Epic, majitelé konzolí zase nakupují přímo přes jejich nativní obchody opět spojené s velkými společnostmi (Playstation vlastní Nintendo, Xbox pak produkuje Microsoft).

Amazon dál kraluje žebříčku nejhodnotnějších značek BrandZ, který sestavuje výzkumná agentura Kantar.

Amazon je nejcennější značkou, Tesla je skokan. Čínské brandy ale vytrvale sílí

Nejhodnotnější značkou světa je Amazon, za ním následují Apple a Google. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar. Žebříček také ukazuje, že se výrazně zvyšuje hodnota čínských značek, která už překonala hodnotu největších značek z Evropy.

Přečíst článek

Již Apple i Google si se svými zdánlivě neomezenými možnostmi ozkoušely, že herní branži rozhodně nezvládnou levou zadní a jejich služby Stadia a Arcade nelze označit za revoluci v gamingu.

Netflix tak čeká poměrně dost složitá cesta a není úplně jisté, jak jeho invaze do herního průmyslu bude vypadat. Nejsmysluplnější by byla cesta akvizice již nějakého třeba i středněvelkého hráče na tomto trhu. Tím by se mohl stát například Roblox, prostředí, v němž uživatelé vytvářejí původní hry pro další uživatele a mohou na tom rovnou vydělávat. Roblox v posledních letech patřil k rychle rostoucím tech společnostem a letos vstoupil na burzu, kde se mu daří solidně. Akvizice podobné společnosti by pro Netflix dávala hluboký smysl. Roblox totiž vychází z principů uzavřeného ekosystému, díky čemuž by Netflix potenciálně získal mnoho milionů nových uživatelů. A že by se pak dalo čarovat s propojením her, film a seriálů, to už jasně ukázal Walt Disney nebo třeba Apple.

Uvidíme, jak se Netflixu bude v novém odvětví dařit. Reed Hastings a jeho tým už několikrát ukázali, že dokážou měnit podstatu svého byznysu a vydat se směrem, kde je hodně peněz. Nikdy to nebylo lehké a často to vypadalo na reputační krach (třeba v roce 2011). Ale nakonec z toho bylo vždycky zlato. Jen tentokrát to může být opravdu hodně drahé.

Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku

Miliardáři na táboře v Sun Valley: řešily se nákupy, bitcoin i rafting

Bill Gates, Mark Zuckerberg, Jeff Bezos a další těžkotonážní jména dnes odjíždějí z prázdninového pobytu v Idahu. Teprve se uvidí, které nové akvizice z toho vyplynou.

Přečíst článek

Antonio Sandev velí kuchyni.

Poznávejte chutě světa: Tentokrát se vydejte za Středomořím do centra Prahy

Denně čerstvá ryba, pljeskavica nebo burek. Kousek Balkánu můžete ochutnat v Bistru Antonia Sandeva na Skořepce. Navíc za velmi příjemné ceny.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme