Grip Digital povede Jan Herodes. Vývoj her chce dostat na jiný level spolupráce se špičkovými studii

České vývojářské herní studio Grip Digital bude řídit Jan Herodes, ikona a veterán gamingového průmyslu v Česku. Od jeho jmenování si firma slibuje další růst a rychlejší rozvoj své byznysové strategie co-developmentu her.
Jan Herodes, bývalý šéfredaktor časopisu Level a producent úspěšných her ve studiích Disney Mobile Games Studio, Bohemia Interactive nebo Keen Software House, má za sebou úspěšnou 22letou kariéru v herním průmyslu.
Jeho cílem v Grip Digital bude podpořit růst společnosti, rozvíjet nová partnerství s velkými mezinárodními studii a přilákat do týmu nové talenty.
„Práce na více projektech současně ve spojení s větším důrazem na lidi a budování týmu, mi byla vždy mnohem bližší. Grip studio tak budeme stavět jako tým profesionálů, schopných spolupracovat s nejlepšími vývojáři na věhlasných titulech. Tým je pro nás více než projekt, a kvalita lidí v našem regionu je úžasná,“ dodal ke svému jmenování Herodes.
Filozofie nové byznys strategie
V minulosti každé herní studio připravovalo svou hru, po jejímž vydání se čekalo, nakolik bude úspěšná a jak na ni zareagují hráči. To do jisté míry ohrožovalo budoucnost studia, které pracovalo na jejím vývoji a přinášelo do celého herního průmyslu jistou dávku nejistoty pro developery samotné.
„Dlouhodobě vidíme budoucnost právě v co-developmentu a dalších formách spolupráce se špičkovými studii, kterým dokážeme sestavit projektový tým přesně podle jejich potřeb. Členové našich týmů tak těží z toho, že mohou pracovat na ikonických AAA hrách a zároveň nejsou vystaveni riziku neúspěchu projektu,“ uvedl Jakub Mikyska, spoluzakladatel Grip Digital.
Společnost Grip Digital založili před 12 lety Jakub Mikyska a Jan Cabuk. Studio se podílelo na vývoji několika AAA her a vydalo také své vlastní produkty, jako jsou Solus Project nebo Mothergunship. V posledních třech letech studio vytrvale roste jak v počtu projektů, tak v počtu členů týmu.
„Jen za poslední rok náš tým vyrostl o 80 členů na nynějších 120. Kromě vlastního interního projektu pracujeme na desítkách projektů pro přední vývojáře světoznámých AAA her, kde poskytujeme jak technické, tak kreativní know-how,“ uzavřel Jan Cabuk, spoluzakladatel Grip Digital.
Další odvětví, které v době pandemie nemoci covid-19 zažívalo rozkvět, ohrožuje recese. Podle prognózy výzkumné společnosti Ampere Analysis tržby za videohry a související služby letos meziročně klesnou o 1,2 procenta na 188 miliard dolarů (4,6 bilionu korun), uvedl zpravodajský server CNBC.
Efekt covid vyprchal. Také prodej videoher letos dostihne recese
Money
Největší české herní studio Bohemia Interactive má za sebou velmi solidní rok. Tvůrce herních hitů DayZ a vojenské simulace Arma 3 rostl v tržbách, počtu hráčů i co se týče vývojářských kapacit. Letos má velmi dobře našlápnuto, důležitým milníkem bude vstup na čínský trh s herním titulem Ylands.
Bohemia Interactive se daří. Výsledky ještě více nakopnou hráči z Číny
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?