Reklama

Bohemia Interactive se daří. Výsledky ještě více nakopnou hráči z Číny

Bohemia Interactive se daří. Výsledky ještě více nakopnou hráči z Číny
Bohemia Interactive / užito se svolením

Největší české herní studio Bohemia Interactive má za sebou velmi solidní rok. Tvůrce herních hitů DayZ a vojenské simulace Arma 3 rostl v tržbách, počtu hráčů i co se týče vývojářských kapacit. Letos má velmi dobře našlápnuto, důležitým milníkem bude vstup na čínský trh s herním titulem Ylands.

Reklama

Největší české herní studio Bohemia Interactive loni zvýšilo zisk o 1,4 procenta na 616 milionů korun. Tržby se meziročně zvýšily o 1,5 procenta na 1,12 miliardy korun. Studio loni prodalo 4,9 milionu her.

Tržby podle sdělení firmy táhl survival titul DayZ a vojenská simulace Arma 3. Celkově si hry od Bohemie loni zahrálo 22 milionů hráčů po celém světě. Největším trhem zůstávají Spojené státy s podílem 41 procent na tržbách, následují Německo a Velká Británie, které mají po šesti procentech, a Kanada, Čína a Rusko shodně se čtyřmi procenty.

„Navzdory tomu, že celý svět prochází ekonomickou i hodnotovou krizí, jsme pokračovali ve stabilním výkonu jak z hlediska tržeb, tak i počtu hráčů a v neposlední řadě se nám dařilo stabilně zvětšovat i naše vývojové kapacity. Většina z našich více než 370 spolupracovníků již pracovala na budoucích hrách, přesto naše stávající hry Arma, DayZ a Vigor i nadále oslovovaly miliony hráčů po celém světě,” uvedl výkonný ředitel Marek Španěl.

DayZ

Bohemia Interactive má další zářez. Práva na filmovou adaptaci hry DayZ koupili Britové

Britské produkční společnosti Face Fictions Productions a Infinitive Wisdom Studios zakoupily filmová práva na videohru DayZ české vývojářské společnosti Bohemia Interactive Studio. Firmy to oznámily na Twitteru.

Přečíst článek

Na konci loňského roku představilo studio oficiálně také novou technologii – herní engine Enfusion. Ten bude tvořit pomyslné srdce většiny her od Bohemia Interactive v následující dekádě. Z pohledu investic a využití lidských zdrojů jde o nejnáročnější projekt českých vývojářů.

Reklama

V roce 2022 očekáváme u většiny ukazatelů oproti loňskému roku růst v řádu nižších desítek procent. Rozhodující bude dodržení plánovaného postupu vývoje u nových titulů, u kterých trvá vývoj roky a často bývá plný překvapení. Finanční výsledky jsou v našem odvětví z tohoto důvodu silně cyklické,” dodal finanční ředitel Slavomír Pavlíček. Jedním z důležitých momentů podle něj bude vstup na čínský trh s herním titulem Ylands.

Bohemia Interactive je největší herní studio v ČR, založené v roce 1999. Jeho portfolio tvoří série vojenských simulací Arma pro PC včetně nového přírůstku Arma Reforger, průkopnický on-line survival DayZ pro PC a konzole, kreativní platforma Ylands pro PC a mobilní zařízení a free to play akce Vigor pro Xbox One, Playstation a Nintendo Switch. Minoritním akcionářem je od loňska čínská Tencent Holding, většinu drží čeští vlastníci.

Netflix, ilustrační foto

Analýza: Big Tech firmy chtějí do herního průmyslu. Zatím jim to moc nejde

Netflix koupil první herní studio a Amazon konečně vydal svou očekávanou onlinovku Nový svět. Naplní se konečně predikce, že Big Tech firmy začnou vydělávat na herní branži?

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme