Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Facebook bude Meta. V logu bude mít symbol nekonečna

Facebook se přejmenuje. Bude z něj Meta. Změní i logo na symbol nekonečna.
ČTK

Facebook se přejmenuje. Bude z něj Meta. Změní i logo na symbol nekonečna.

Společnost Facebook se přejmenuje na Meta, oznámil ve čtvrtek na konferenci šéf podniku Mark Zuckerberg. Nové jméno, jež bude zastřešovat služby jako Facebook či Instagram, odkazuje na takzvané metaverzum, tedy internetový svět, který společnost buduje. Firma změní i logo, kterým napříště bude modrý symbol nekonečna. Výběr řeckého slova „meta”, které může znamenat například „mimo”, nebo „za”, má podle Zuckerberga demonstrovat, že „je vždy možné vybudovat něco dalšího”. Kritici společnosti mají za to, se jedná o zastírací manévr, který firmu problémů nezbaví.

Změna názvu přichází v době, kdy americký internetový gigant bojuje s kritikou zákonodárců i regulačních orgánů ohledně své tržní síly, algoritmických rozhodnutí a toho, jak na svých platformách přistupuje k projevům nenávisti či dezinformacím.

Mark Zuckerberg

Další rána pro Zuckerberga. Na Blízkém východě se přes Facebook prodávají lidé

Před dvěma lety Apple pohrozil provozovateli nejrozšířenější sociální síti světa Facebook a Instagramu, že stáhne jejich aplikace ze svého obchodu. Důvodem byly obavy, že se sítě staly nástrojem pro obchodování s lidmi a jejich vykořisťování na Blízkém východě. Facebook sice slíbil, že zakročí, nyní ale přiznal, že jeho snaha zabránit této nekalé činnosti není dostatečná. Uvedla to agentura AP s odkazem na interní dokumenty Facebooku označované jako Facebook Papers. V nabídce Applu ale sítě zůstaly. 

Přečíst článek

Paralelní svět

Zuckerberg očekává, že metaverza bude během příštího desetiletí používat miliarda lidí. Tento internetový svět bude podle místem, kde budou lidé moci komunikovat, pracovat a vytvářet produkty a obsah v rámci nového ekosystému, který vytvoří „miliony” pracovních míst.

Název Facebook už prostě nezahrnuje vše, co děláme, řekl Zuckerberg při vysvětlování změny značky. Kromě stejnojmenné sociální sítě společnost nyní zastřešuje Instagram, Messenger, brýle pro virtuální realitu Oculus Quest, platformu virtuální reality Horizon a další.

„Dnes jsme vnímáni jako společnost působící v oblasti sociálních médií,” konstatoval Zuckerberg. „Ale v naší DNA jsme společnost, která vytváří technologie pro propojování lidí,” dodal.

Karel Schwarzenberg

Karel Schwarzenberg: Naše země stále nevzkvétá. Havel byl morální autoritou

"Čeští politici jsou pro národ většinou amorální autoritou. Pár výjimek ale najdete. Morální autoritou byl bezpochyby Václav Havel. V ODS pak Miroslava Němcová, v sociální demokracii Vladimír Špidla,” bilancuje v exkluzivním rozhovoru kníže Karel Schwarzenberg.

Přečíst článek

Facebook silně investoval do virtuální a rozšířené reality a hodlá propojit téměř tři miliardy uživatelů prostřednictvím několika zařízení a aplikací. Minulý týden oznámil, že plánuje v Evropské unii v příštích pěti letech vytvořit 10 tisíc pracovních míst se zaměřením na budování metaverza.

Rebranding, tedy přejmenování firmy, neodstraní nesčetné problémy Facebooku, které v posledních týdnech odhalily tisíce interních dokumentů, napsala agentura AP. Americká média z nich nadále publikují informace. Svědčí mimo jiné o neschopnosti firmy čelit nenávistnému obsahu na svých platformách v zemích jako je Indie, kterým není věnována taková pozornost jako Spojeným státům. Také dokumentují frustraci mnohých zaměstnanců Facebooku, kteří v zákulisí vyjadřují výhrady vůči přístupu vedení k problematickému obsahu, který se na platformách objevuje.

Dokumenty z Facebooku vynesla jeho bývalá zaměstnankyně Frances Haugenová. Ta později při slyšení v americkém Senátu uvedla, že produkty firmy poškozují děti, rozdělují společnost a oslabují demokracii. Jako první o části dokumentů informoval minulý měsíc deník The Wall Street Journal (WSJ) v sérii článků nazvané The Facebook Files. Zuckerberg do značné míry odmítá odhalení jako nespravedlivou kritiku.

Facebook se přejmenuje na Meta

Analýza: Facebook se mění v Meta. Co to přinese českému trhu?

Facebook mění jméno na Meta a chce ještě více urychlit transformaci společnosti v plně digitální, či dokonce virtuální svět. Pokud to udělá špatně, v Česku může přijít o dosavadní výlučné postavení.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Potvrzeno: Mark Zuckerberg za covidu cenzuroval Facebook. Donutila ho vláda Joea Bidena

Přečíst článek
Doporučujeme