Elektromobily už nejsou takové terno. Honda sníží investice do nich o 30 procent

Japonská automobilka Honda Motor sníží do konce finančního roku 2030 plánované investice do technologií pro elektromobily o 30 procent zhruba na sedm bilionů jenů (1,1 bilionu korun). Důvodem je nižší růst trhu s elektromobily, než se čekalo, uvedl šéf Hondy Tošihiró Mibe.
Revize plánu přichází poté, co se firma rozhodla odložit o dva roky investici 1,5 bilionu jenů v Kanadě, kde kromě elektromobilů chtěla vyrábět i baterie. Mibe dodal, že odklad neznamená, že firma za dva roky projekt definitivně obnoví. Bude se ale znovu rozhodovat podle aktuální situace.
Nejnovější revizi investic způsobil pomalý růst prodeje elektromobilů v Severní Americe a v Evropě a nedávné kroky ke zmírnění ekologických předpisů v automobilovém sektoru, například v Kalifornii, řekl Mibe. Automobilka nyní očekává, že v roce 2030 budou mít elektromobily na jejím celkovém prodeji podíl zhruba 20 procent. Dříve očekávala, že tento podíl se bude pohybovat kolem 30 procent.
Navzdory přehodnocení plánu investic budou elektromobily z dlouhodobého hlediska optimálním řešením pro dosažení uhlíkové neutrality, dodal Mibe. Dlouhodobý posun automobilky směrem k elektrifikaci tak zůstává beze změny. Konkrétnější časový harmonogram ale Mibe neuvedl.
Honda koncem loňského roku také začala jednat o spojení svých aktivit s konkurenčními japonskými společnostmi Nissan Motor a Mitsubishi Motors, jednání o fúzi však zkrachovala. Mibe novinářům řekl, že jednání o spolupráci těchto tří automobilek při vývoji technologií se stále konají, nevyjádřil se však, kdy by mohla být případná dohoda uzavřena.
Za uplynulý finanční rok, tedy do konce března 2025, Hondě klesl zisk o 24,5 procenta. Hlavním důvodem byly vnější faktory, jako jsou cla a pokles prodeje v Číně.
Vyrábějte v USA a my vám dáme jedny z nejnižších daní na světě, hlásal v lednu prostřednictvím videohovoru americký prezident Donald Trump na Světovém ekonomickém fóru v Davosu. Nyní jak se zdá ho částečně poslechla německá automobilka Mercedes-Benz, která do USA přesune výrobu svého nejprodávanějšího SUV.
Vzhůru za Trumpem. Mercedes přesune výrobu svého nejprodávanějšího SUV do USA
Zprávy z firem
Akcie největšího výrobce baterií pro elektromobily na světě se začaly nově prodávat na burze v Hongkongu. Investoři o ně mají enormní zájem, hned po vstupu ceny vyrostly o 13 procent. Akcie se dříve prodávaly jen v Šen-čenu, otevřenější a likvidnější hongkongský trh chce firma využít pro zisk peněz na další expanzi.
Akciový hit. Čínský výrobce autobaterií CATL vstoupil na hongkongskou burzu a akcie letí vzhůru
Trhy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.