Do Česka míří další čínská automobilka. BYD uvede svou značku na apríla

Dovoz aut z Číny do České republiky se loni více než zdvojnásobil. Vozy čínské provenience tvořily 3,3 procenta tuzemského trhu nových osobních vozů.
Jejich podíl na prodeji nových aut v Česku se sice pohybuje zatím jen v řádu nízkých jednotek procent, v posledních letech však odbyt čínských aut násobně roste. A zdaleka to neznamená konec čínské expanze. Na 1. dubna oznámila vstup na tuzemský trh čínská automobilka BYD. Uvedla to v pozvánce na slavnostní uvedení značky do České republiky. BYD tak stane po boku automobilek jako Dongfeng či MG, které již v Česku své vozy ve větším množství prodávají.
Z údajů českého Svazu dovozců automobilů vyplývá, že import aut z Číny na zdejší trh se loni více než zdvojnásobil. Češi si pořídili 7 675 vozů vyrobených v Číně, o rok dříve to bylo 3 516 vozidel. Auta čínské provenience tak tvořila 3,3 procenta tuzemského trhu nových osobních vozů.
Čínský export aut do Evropské unie bude letos poprvé vyšší než evropský vývoz do Číny. Tento vývoj zapříčinila vedoucí role Číny na trhu s elektromobily, když za letošní druhé čtvrtletí vůbec poprvé vyrobila více než milion aut s elektrickým pohonem. Uvádí to aktuální studie PwC Electric Vehicle Sales Review.
Invaze elektroaut. Čína jich letos poprvé dodá víc do EU než na svůj trh
Zprávy z firem
Čínské automobily zažívají v posledních letech na evropských trzích, včetně České republiky, výrazný vzestup popularity. Důvodem je kromě příznivých cen posun v kvalitě zpracování i použitých technologií.
Další expanzi čínských automobilových značek na evropský trh by mohly podle šéfa Škody Auto Klause Zellmera nahrát cla, která na dovoz z Číny zavádí americký prezident Donald Trump. Číňané by se podle něj tak v důsledku restrikcí mohi více soutředit právě na Evropu.
Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena připravuje zavedení cel na dovoz elektromobilů z Číny. Informovala o tom dnes agentura Bloomberg, podle níž krok oznámí vláda příští týden. Ochranná opatření se mají týkat i baterií či solární techniky.
USA zavedou vyšší cla na dovoz levných elektromobilů z Číny
Politika
BYD nedávno uvedla, že hodlá v letošním roce rozhodnout o umístění své třetí továrny na výrobu osobních vozů do Evropy. Letos v říjnu zahájí automobilka provoz ve své montážní továrně v Maďarsku, v příštím roce by pak měl spustit výrobu její závod v Turecku. Celková kapacita těchto dvou továren bude činit 500 000 vozů ročně, napsala agentura Reuters.
Maďarský závod na výrobu elektromobilů však zřejmě nebude mít hladký start. Deník Financial Times ve čtvrtek napsal, že Evropská unie vyšetřuje, zda Čína neposkytla továrně čínské firmy neoprávněné dotace.
Evropská unie vyšetřuje, zda Čína neposkytla továrně čínské firmy na výrobu elektromobilů BYD v Maďarsku neoprávněné dotace. S odkazem na své zdroje o tom informuje web deníku Financial Times. Poznamenal přitom, že krok Bruselu je politicky velmi citlivý.
Továrna BYD v problémech. EU vyšetřuje Číňany kvůli dotacím
Politika
Škoda Auto masivně sníží stavy zaměstnanců, o zhruba 6000 lidí, Audi dnes zavírá svoji bruselskou továrnu. Evropský autoprůmysl je v problémech, z velké části kvůli příliš ambiciózním zeleným opatřením EU.
Tak trochu přehnaná regulace. Evropské automobilky zažívají krizi, jakou dosud nepoznaly
Trhy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.