Čínské automobilky prořídnou. Za pár let jich zbude pouze zlomek

Ze současných 129 čínských značek, které vyrábějí elektromobily a plug-in hybridy, jich do roku 2030 přežije pouze 15. Trh se konsoliduje a některé značky se z něj stahují. Podle agentury Reuters to vyplývá z analýzy poradenské společnosti AlixPartners.
Analytici z AlixPartners předpokládají, že těchto 15 značek bude do konce desetiletí představovat přibližně 75 procent čínského trhu s elektromobily a plug-in hybridy. Každá z nich bude v průměru prodávat 1,02 milionu vozidel ročně. Názvy jednotlivých značek, kterým do budoucna věří, firma nezmínila.
Konsolidace v Číně bude postupovat pomaleji než na jiných trzích, uvedl analytik Stephen Dyer. Místní vlády totiž podle něj mohou podporovat neživotaschopné značky vzhledem k jejich významu pro regionální ekonomiku, zaměstnanost a dodavatelské řetězce.
„Čína je jedním z nejkonkurenčnějších trhů s vozy s alternativním pohonem označovanými jako NEV (New Energy Vehicles) na světě. Odehrává se tam intenzivní cenová válka, rychlé inovace a noví účastníci neustále zvyšují laťku,“ řekl Dyer. Kvůli tlaku na technologický pokrok a na nákladovou efektivitu ale mnoho firem zároveň jen těžko dosahuje ziskovosti, dodal.
Čínský automobilový trh je největší na světě. V současné době čelí cenové válce a značnému nadbytku kapacit. Kromě společností BYD a Li Auto nevykázal žádný jiný veřejně obchodovaný čínský výrobce elektrických vozidel celoroční zisk.
Japonsko se od ledna příštího roku pokusí začít těžit kovy vzácných zemin z hlubokého mořského dna. Bude to první takový pokus na světě, řekl agentuře AFP ředitel vládního inovačního programu Šoiči Išii. Japonsko se tento týden zavázalo ke spolupráci se Spojenými státy, Austrálií a Indií na zajištění stabilních dodávek vzácných zemin. Sílí totiž obava z dominance Číny v dodávkách těchto kovů, které jsou nezbytné pro nové technologie.
Japonci otestují těžbu vzácných kovů na mořském dně, víc než pět kilometrů pod hladinou
Zprávy z firem
Společnost Chery, která je největším vývozcem osobních aut z Číny, oficiálně vstoupila na český trh na základě partnerské smlouvy se společností Astana Motors. Prodej v České republice má začít letos na podzim.
Hybrid za babku. Čínská Chery vyrazila dobýt český trh
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.