Čínské automobilky prořídnou. Za pár let jich zbude pouze zlomek

Ze současných 129 čínských značek, které vyrábějí elektromobily a plug-in hybridy, jich do roku 2030 přežije pouze 15. Trh se konsoliduje a některé značky se z něj stahují. Podle agentury Reuters to vyplývá z analýzy poradenské společnosti AlixPartners.
Analytici z AlixPartners předpokládají, že těchto 15 značek bude do konce desetiletí představovat přibližně 75 procent čínského trhu s elektromobily a plug-in hybridy. Každá z nich bude v průměru prodávat 1,02 milionu vozidel ročně. Názvy jednotlivých značek, kterým do budoucna věří, firma nezmínila.
Konsolidace v Číně bude postupovat pomaleji než na jiných trzích, uvedl analytik Stephen Dyer. Místní vlády totiž podle něj mohou podporovat neživotaschopné značky vzhledem k jejich významu pro regionální ekonomiku, zaměstnanost a dodavatelské řetězce.
„Čína je jedním z nejkonkurenčnějších trhů s vozy s alternativním pohonem označovanými jako NEV (New Energy Vehicles) na světě. Odehrává se tam intenzivní cenová válka, rychlé inovace a noví účastníci neustále zvyšují laťku,“ řekl Dyer. Kvůli tlaku na technologický pokrok a na nákladovou efektivitu ale mnoho firem zároveň jen těžko dosahuje ziskovosti, dodal.
Čínský automobilový trh je největší na světě. V současné době čelí cenové válce a značnému nadbytku kapacit. Kromě společností BYD a Li Auto nevykázal žádný jiný veřejně obchodovaný čínský výrobce elektrických vozidel celoroční zisk.
Japonsko se od ledna příštího roku pokusí začít těžit kovy vzácných zemin z hlubokého mořského dna. Bude to první takový pokus na světě, řekl agentuře AFP ředitel vládního inovačního programu Šoiči Išii. Japonsko se tento týden zavázalo ke spolupráci se Spojenými státy, Austrálií a Indií na zajištění stabilních dodávek vzácných zemin. Sílí totiž obava z dominance Číny v dodávkách těchto kovů, které jsou nezbytné pro nové technologie.
Japonci otestují těžbu vzácných kovů na mořském dně, víc než pět kilometrů pod hladinou
Zprávy z firem
Společnost Chery, která je největším vývozcem osobních aut z Číny, oficiálně vstoupila na český trh na základě partnerské smlouvy se společností Astana Motors. Prodej v České republice má začít letos na podzim.
Hybrid za babku. Čínská Chery vyrazila dobýt český trh
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.