Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Čínské automobilky prořídnou. Za pár let jich zbude pouze zlomek

Čínská automobilka Chery
ČTK
 ČTK

Ze současných 129 čínských značek, které vyrábějí elektromobily a plug-in hybridy, jich do roku 2030 přežije pouze 15. Trh se konsoliduje a některé značky se z něj stahují. Podle agentury Reuters to vyplývá z analýzy poradenské společnosti AlixPartners.

Analytici z AlixPartners předpokládají, že těchto 15 značek bude do konce desetiletí představovat přibližně 75 procent čínského trhu s elektromobily a plug-in hybridy. Každá z nich bude v průměru prodávat 1,02 milionu vozidel ročně. Názvy jednotlivých značek, kterým do budoucna věří, firma nezmínila.

Konsolidace v Číně bude postupovat pomaleji než na jiných trzích, uvedl analytik Stephen Dyer. Místní vlády totiž podle něj mohou podporovat neživotaschopné značky vzhledem k jejich významu pro regionální ekonomiku, zaměstnanost a dodavatelské řetězce.

„Čína je jedním z nejkonkurenčnějších trhů s vozy s alternativním pohonem označovanými jako NEV (New Energy Vehicles) na světě. Odehrává se tam intenzivní cenová válka, rychlé inovace a noví účastníci neustále zvyšují laťku,“ řekl Dyer. Kvůli tlaku na technologický pokrok a na nákladovou efektivitu ale mnoho firem zároveň jen těžko dosahuje ziskovosti, dodal.

Čínský automobilový trh je největší na světě. V současné době čelí cenové válce a značnému nadbytku kapacit. Kromě společností BYD a Li Auto nevykázal žádný jiný veřejně obchodovaný čínský výrobce elektrických vozidel celoroční zisk.

Japonci zahájí těžbu na mořském dně

Japonci otestují těžbu vzácných kovů na mořském dně, víc než pět kilometrů pod hladinou

Japonsko se od ledna příštího roku pokusí začít těžit kovy vzácných zemin z hlubokého mořského dna. Bude to první takový pokus na světě, řekl agentuře AFP ředitel vládního inovačního programu Šoiči Išii. Japonsko se tento týden zavázalo ke spolupráci se Spojenými státy, Austrálií a Indií na zajištění stabilních dodávek vzácných zemin. Sílí totiž obava z dominance Číny v dodávkách těchto kovů, které jsou nezbytné pro nové technologie.

Přečíst článek

Hybrid za babku. Čínská Chery vyrazila dobýt český trh

Společnost Chery, která je největším vývozcem osobních aut z Číny, oficiálně vstoupila na český trh na základě partnerské smlouvy se společností Astana Motors. Prodej v České republice má začít letos na podzim.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme