Reklama

Další problém Netflixu. V boji o diváky jej dotahuje Disney

Netflix, HBO Go, hulu, streaming
iStock
Stanislav Šulc

Netflix i přes první pokles diváků ve své historii nadále drží první příčku mezi streamovacími službami. Služby Disney+ a Hulu vlastněné Waltem Disneym však rostou výrazným tempem, ukázaly výsledky jednotlivých provozovatelů globálních streamovacích služeb.

Reklama

Rok 2022 se v audiovizuálním průmyslu stane přelomovým. Končí totiž první éra nového věku televize, které dominoval Netflix. A nastává období, kdy se o diváky popere pětice hlavních videoték, většinou navázaných na velká hollywoodská studia.

Boj o diváky tak výrazně zostřuje, jednotlivé videotéky do původního contentu investují desítky miliard dolarů ročně.

Netflix, ilustrační foto

Netflix, Disney a další služby utratí stamiliardy dolarů za filmy a seriály. Vydělávají na tom i Češi

V boji o diváka značně přituhuje. Jednotlivé streamingové platformy letos utratí na původní obsah 140 miliard dolarů, uvádí odhady amerických investičních bank. Nárůst počtu předplatitelů tomu přitom vůbec nemusí odpovídat.

Přečíst článek

Nejaktivnější je v tom Walt Disney, který má dvě výrazné videotéky – Disney+ a Hulu. Právě Disney+ se stává hlavním konkurentem Netflixu, což se projevuje na stále menším rozdílu mezi počtem uživatelů Netflixu a Disney+.

Netflix má podle nejnovějších výsledků společnosti 221,6 milionu uživatelů, mezikvartálně o 200 tisíc méně, vedení společnosti navíc očekává v dalších měsících pokračující odliv diváků způsobený zejména vypnutím služeb v Rusku.

Reklama

Naopak Disney+ roste a z aktuálních výsledků The Walt Disney Company vyplývá, že má více než 137 milionů uživatelů. Disney+ přitom stále ještě není dostupná na celé řadě trhu, včetně střední a východní Evropy. V Česku a další desítce zemí se Disney+ objeví přesně za měsíc 14. června.

Simpsonovi

Disney+ vtrhne do Česka v polovině června. Nabídne i komplet Simpsonovi

Nejpopulárnější seriál planety bude k dispozici dabovaný, uvedla The Walt Disney Company, která streamovací službu Disney+ v Česku a dalších zemích střední a východní Evropy spustí 14. června.

Přečíst článek

Disney dotahuje Netflix

Tím však Disneyho závod za Netflixem nekončí. Pod křídla Walta Disneyho totiž spadají ještě dvě videotéky populární zejména v USA – Hulu a ESPN+. Tyto dvě služby mají dohromady dalších téměř 70 milionů platících uživatelů, čímž celkový zákaznický kmen Disneyho streamovacího impéria překročil hranici 200 milionů uživatelů (pro fanoušky přesných dat: 205,6 milionu klientů).

Disney zatím tyto služby drží odděleně, ale již nyní s nimi pracuje kreativně a například Hulu velmi často nabízí společně se sportovní službou ESPN.

Podobně velký zásah, tedy zhruba 200 milionů klientů, má také videotéka Amazon Prime Video, která je však součástí služby Prime, v rámci níž Amazon nabízí celou řadu výhod, slev a služeb. Nicméně podle magazínu Variety právě 200 milionů zákazníků ji využívá pro sledování filmů a seriálů.

Netflix, ilustrační foto

Akcie Netflixu spadly o třetinu. Nové uživatele chce lákat na levnější předplatné s reklamou

Úbytek předplatitelů chce Netflix nahnat zavedením reklamy v levnějších verzích předplatného, píše agentura Bloomberg. Akcie streamovacího gigantu zažívají dramatický pád, odepisují více než 30 procent.

Přečíst článek

HBO Max i Paramount+ musí růst

Dalším videotékám se pak hlavní konkurenci zatím nedaří stíhat. HBO Max, která je hlavní službou impéria Time Warner, má celosvětově 77 milionů uživatelů, Paramount+ dokonce jen 40 milionů, nicméně Paramount má podobně jako Disney streamovacích služeb více (často kvůli různým licenčním právům v jednotlivých teritoriích).

A Apple, který letos díky své videotéce Apple TV+ získal Oscara v hlavní kategorii film roku, má celosvětově zatím 40 milionů uživatelů, nicméně tento údaj vychází z loňských výsledků a případný nárůst po oscarovém úspěchu tu ještě není zaznamenán.

The Batman

Distribuční revoluce. HBO Max uvede nového Batmana už 45 dní po filmové premiéře

Streamovací služba HBO Max přináší revoluci na televizní obrazovky. Nejnovějšího Batmana uvede už 18. dubna, 45 dní po jeho kino premiéře.

Přečíst článek

Netflix, ilustrační foto

Kouzlo Netflixu uvadá. Nedaří se mu lákat nové předplatitele, akcie padají o pětinu

Americkému provozovateli placené internetové televize Netflix vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí zisk meziročně o 12 procent na 607 milionů dolarů (13 miliard korun). Firma však zklamala trhy údajem o počtu nových uživatelů a v prohlášení zveřejněném v noci na dnešek varovala, že kvůli silnější konkurenci, která oslabuje její pozici lídra ve streamování videa, čeká pomalejší růst počtu předplatitelů i v novém roce.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme