Kouzlo Netflixu uvadá. Nedaří se mu lákat nové předplatitele, akcie padají o pětinu

Americkému provozovateli placené internetové televize Netflix vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí zisk meziročně o 12 procent na 607 milionů dolarů (13 miliard korun). Firma však zklamala trhy údajem o počtu nových uživatelů a v prohlášení zveřejněném v noci na dnešek varovala, že kvůli silnější konkurenci, která oslabuje její pozici lídra ve streamování videa, čeká pomalejší růst počtu předplatitelů i v novém roce.
Tržby firmy se zvýšily o 12 procent na 7,7 miliardy dolarů. Netflix získal od října do prosince 8,3 milionu předplatitelů, což bylo o zhruba 200 tisíc méně, než předpokládal. V prvních třech měsících nového roku pak čeká firma zvýšení počtu předplatitelů o 2,5 milionu, zatímco analytici čekají přírůstek až o čtyři miliony.
Za loňský rok získal Netflix celosvětové 18,2 milionu předplatitelů. To bylo nejméně za posledních pět let. V roce 2020, kdy pandemie nemoci COVID-19, přiměla lidi zůstat doma, Netflix získal více než 36 milionů předplatitelů a vykázal vysoký zisk. Firma má nyní po celém světě 222 milionů předplatitelů.
V boji o diváka značně přituhuje. Jednotlivé streamingové platformy letos utratí na původní obsah 140 miliard dolarů, uvádí odhady amerických investičních bank. Nárůst počtu předplatitelů tomu přitom vůbec nemusí odpovídat.
Netflix, Disney a další služby utratí stamiliardy dolarů za filmy a seriály. Vydělávají na tom i Češi
Enjoy
Nová konkurence ohrožuje růst Netflixu
V posledních letech se však na trhu prosazují další služby podporované konkurenty jako Walt Disney a Apple. Do streamování videa se snaží proniknout i televize, které tak chtějí získat diváky a část rozpočtů domácností. Růst konkurence je také jedním z důvodů, proč se Netflix loni rozhodl expandovat do videoher.
Investoři se stále více obávají, že Netflix se možná již blíží vrcholu své popularity. Tyto obavy způsobily propad akcií z jejich vrcholu 700 dolarů, kam se dostaly v půlce listopadu, o více než 30 procent, upozornila agentura AP.
Do Česka v nadcházejících měsících zamíří tři globální streamovací služby. Doplní tak nabídku interaktivních televizí v čele s Netflixem. Reagovat na to musí také tuzemské stanice. Nova proto tlačí své Voyo a má s ním velké plány. Jaký bude boj o diváka, který se stale více odklání od tradiční televize a zábavu hledá aktivně sám?
Netflix, HBO i Disney chtějí české diváky. Jak zareaguje Nova a ostatní?
Enjoy
Gamingová a NFT platforma Qorpo a hra CyberTrade mají našlápnuto na globální trh.
Do Metaversu promlouvá i slovenská firma
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.