Čínská automobilka SAIC Motor má v plánu postavit továrnu v Evropě
Největší čínská automobilka SAIC Motor má v plánu postavit svou továrnu v Evropě. Vyrábět se v ní mají pouze automobily na elektrický pohon, píše server BBC News. Čínský koncern vlastní anglickou značku MG, výroba těchto vozů v Británii však skončila v roce 2016. Čínská automobilka tvrdí, že v loňském roce prodala v Evropě přes 100 tisíc vozů.
V Evropě chce vyrábět elektromobily
Mluvčí čínské automobilky řekl stanici BBC, že koncern detaily operace stále dolaďuje. Není tak jasné, kam se chystá novou továrnu umístit a kdy by měla začít výroba. Čínský podnik chce však v Evropě vyrábět pouze elektromobily, se kterými na kontinentu slaví největší úspěch.
Čínský koncern mimo jiné vlastní značku anglických sportovních vozů MG. Výroba v Británii těchto vozů však skončila v roce 2016, kdy ji společnost přesunula do Číny.
SAIC Motor vloni podle svých údajů prodal 5,3 milionu vozů. Koncern má společné podniky také se zahraničními firmami, například s německým Volkswagenem či americkou automobilkou General Motors. Své továrny má čínská automobilka i v dalších asijských zemích, například v Indii, Pákistánu, Thajsku či Indonésii.
Pohonné hmoty v Česku přestaly v uplynulém týdnu zdražovat poté, co jejich ceny vystoupaly na maxima uplynulých dvou měsíce. Benzín Natural 95 zlevnil za poslední týden o dva haléře na litr na 37,34 koruny za litr. Litr nafty je pak o pouhý haléř dražší než před týdnem. Vyjde na 32,33 koruny za litr. V příštím týdnu lze čekat opět stagnaci cen pohonných hmot, maximálně pohyby v jednotkách haléřů směrem dolů či nahoru. Čeští řidiči tak letos budou nadále zažívat druhé nejlevnější prázdniny historie. V poměru k výši průměrné hrubé mzdy byly totiž pohonné hmoty zatím levnější, než jak budou letos, zatím jen o prázdninách covidového roku 2020.
Pohonné hmoty přestaly zdražovat, čeští řidiči mají druhé nejlevnější prázdniny v historii
Money
Modely vozů Lamborghini se spalovacím motorem jsou až do konce jejich výroby vyprodané, automobilka přechází na hybridní pohon. S odvoláním na šéfa italského výrobce sportovních vozů, který spadá do koncernu Volkswagen, to napsal deník Die Welt.
Ještě ekologičtější sporťáky. Lamborghini investuje do hybridů 42 miliard
Zprávy z firem
Výrobce autobusů SOR Libchavy se minulý rok propadl do ztráty 111 milionů korun. Rok předtím dosáhl zisk po zdanění 106 milionů korun. Tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb se meziročně snížily o čtyři procenta na 2,995 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.
Nejhorší rok v historii. Výrobce autobusů SOR Libchavy se propadl do rekordní ztráty
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.