Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nejhorší rok v historii. Výrobce autobusů SOR Libchavy se propadl do rekordní ztráty

Výrobce autobusů SOR Libchavy se propadl do rekordní ztráty
profimedia.cz
 ČTK

Výrobce autobusů SOR Libchavy se minulý rok propadl do ztráty 111 milionů korun. Rok předtím dosáhl zisk po zdanění 106 milionů korun. Tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb se meziročně snížily o čtyři procenta na 2,995 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.

Reklama

Vedení firmy výsledek označilo za „nejhorší v historii". Podle něj k tomu významně přispěl finanční výsledek hospodaření se ztrátou 92 milionů korun i složitá situace s dodávkami materiálů a komponentů a zdražení energií.

Výroba aut v Česku nabrala na tempu, stejně jako elektromobilů

Výroba aut v Česku nabrala na tempu, stejně jako elektromobilů

Výroba automobilů v Česku nabrala tempo. Za první čtyři měsíce stoupla o více než čtvrtinu, jen za duben pak o pětinu. Nejvyšší nárůst hlásí Škoda Auto. Každé osmé auto pak mělo elektrický pohon, uvedlo Sdružení automobilového průmyslu.

Přečíst článek

Firma vloni prodala 516 autobusů, z toho jeden zkušební zařazený mezi vlastní majetek. Prodej vozidel zaznamenal pokles o 9,5 procenta v porovnání s rokem 2021, kdy se jich prodalo 569, a o 2,5 procenta proti roku 2020 s 529 prodanými vozy.

Společnost vyrábí hlavně vozidla s dieselovým motorem. Kromě toho dodala zákazníkům minulý rok také 42 elektrobusů a 47 vozů využívající jako palivo CNG, tedy stlačený zemní plyn. Prodala také 12 trolejbusů.

Autobusy firmy jezdí i v Rumunsku či Estonsku

Hlavními zákazníky byly společnosti provozující veřejnou hromadnou a komerční dopravu v Česku a na Slovensku. V ČR výrobce loni prodal 255 autobusů, na Slovensku 181. Největšími zákazníky byli vloni firma OverLIne Fleet ovládaná firmou BusLine Holding se 112 vozy, Dopravní podnik Bratislava s 63, Transdev Trenčím s 43 a Dopravní podnik Brno s 33 vozy. Do Rumunska bylo dodáno 41 elektrobusů, zákazníky měl SOR Libchavy i v Německu, Maďarsku a Estonsku.

Polský dopravce zruší autobusovou linku 666 na poloostrov Hel

Stížnosti zabraly. Polská “highway to Hel” s autobusovou linkou č. 666 končí

Polský autobusový dopravce PKS Gdynia zruší svou linku 666 na poloostrov Hel, který je vyhledávanou turistickou lokalitou. Od 24. června linka dostane číslo 669, informuje agentura Reuters. Mluvčí dopravce uvedl, že společnost dostávala pravidelně stížnosti na název linky, který veřejně kritizovaly i některé křesťanské skupiny.

Přečíst článek

Na konci loňského roku ve společnosti pracovalo 713 kmenových zaměstnanců, o 21 méně než rok předtím. Téměř čtvrtinu z nich tvořili technicko-hospodářští pracovníci. Dlouhodobě firma pociťuje nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců, což ji omezuje v dalším rozvoji.

Stoprocentním vlastníkem společnosti je prostřednictvím firmy Bauliga společnost EP Industries (EPI). SOR v minulosti vyráběl zemědělské stroje. V roce 1991 firmu koupili bývalí zaměstnanci Karosy a o dva roky později podnik vyrobil první prototyp autobusu.

V roce 2022 bylo v Česku vyrobeno 5322 autobusů, což byl nárůst o 7,6 procenta. Ve vysokomýtském pondiku Iveco Czech Republic stoupla produkce o 9,2 procenta na 4766 autobusů. SOR Libchavy dokázal vyrobit 520 autobusů, což byl pokles o 5,8 procenta, Škoda Electric vyrobila v minulém roce 14 autobusů.

RegioJet má rekordní tržby

Jančurův RegioJet přestal krvácet, je zpět v zisku

Covidové roky zamávaly se zisky dopravců. Loňský rok byl rokem jejich částečného zahojení. RegioJet podnikatele Radima Jančury se dostal loni dostal z předloňské ze ztráty do zisku 126 milionů korun při rekordních, takřka třímiliardových tržbách. Uvedla to mluvčí firmy.

Přečíst článek


 

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Lukáš Kovanda: Důvěra v průmyslu je nejnižší od světové finanční krize. A to již nehrozí pandemické restrikce

Důvěra v průmyslu je nejnižší od světové finanční krize. A to již nehrozí pandemické restrikce

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme