Kanada zavede stoprocentní clo na čínské elektromobily

Kanada plánuje zavést cla na dovoz elektromobilů a produktů z hliníku a oceli z Číny. Na elektromobily se kanadská vláda chystá uvalit dovozní poplatek 100 procent, cla na ocel a hliník pak budou činit 25 procent. S odvoláním na informované zdroje to uvedla agentura Bloomberg.
Do Kanady se teď dovážejí pouze elektromobily čínské výroby od amerického výrobce Tesla. Na jeho vozidla z továrny v Šanghaji se zatím vztahuje šestiprocentní clo, uvedla minulý týden televizní stanice CBC.
Podle Bloombergu se očekává, že premiér Justin Trudeau nové opatření představí v Halifaxu v provincii Nové Skotsko. Tam se předseda vlády sešel se zbytkem svého kabinetu na sérii jednání o ekonomice a zahraničních vztazích.
Ottawa v červenci zahájila měsíční konzultace ohledně možných reakcí na významný globální vzestup čínských výrobců elektromobilů. Kanadská média už v té době zmiňovala cla jako jednu z možností.
Opatření, které se chystá zavést Kanada, přichází po podobném kroku ze strany Spojených států a Evropské unie. Evropská komise (EK) na začátku července uvalila na dovoz elektromobilů z Číny nad rámec běžných desetiprocentních cel prozatímní dodatečná cla až 37,6 procenta platná po dobu maximálně čtyř měsíců. Návrh konečných cel zveřejněný minulý týden předpokládá, že by měla maximální sazba činit 36,3 procenta.
Spojené státy v květnu oznámily zvýšení cel na dovoz elektromobilů z Číny z 25 na 100 procent. Zvýšily také cla na dovoz počítačových mikročipů, zdravotnických produktů, některých výrobků z oceli a hliníku a na další položky.
Cesta k moři je pro mnohé vrcholem letní dovolené. Elektromobil přináší novou dimenzi cestování, ale vyžaduje pečlivější plánování. Zeptali jsme se několika majitelů automobilů na baterky na jejich reálnou zkušenost s jízdou k moři. A ti vzkazují: Není to žádná věda a krátké dobíjecí pauzy jsou příjemným osvěžením. Přidáváme i tipy na aplikace s informacemi o dobíjecích místech, které by se vám mohly hodit.
Elektromobilem k moři. Nebojte se toho, není to žádná kovbojka, vzkazují cestovatelé
Enjoy
Na českých silnicích už dnes jezdí téměř 25 tisíc elektromobilů, jak zmínil na konferenci čisté mobility ministr životního prostředí Petr Hladík. Rozhodně se tedy nedá říci, že by elektroauta byla u nás ještě úplnou raritou. Můžete je už denně vidět na každém větším parkovišti. Elektromobil tak každým rokem řídí více a více českých řidičů. Shrnujeme tedy základní otázky, které se podle expertů na elektromobilitu vyplatí si zodpovědět před tím, než si pořídíte auto na elektřinu.
Na co všechno musím znát odpověď, než si koupím svůj první elektromobil
Money
Kvůli výstavbě obří továrny firmy Tesla nedaleko Berlína bylo vykáceno odhadem půl milionu stromů. Vyplývá to ze satelitních snímků pořízených nad kontroverzní stavbou, informoval zpravodajský server The Guardian.
Tesla kvůli výstavbě továrny u Berlína pokácela půl milionu stromů
Zprávy z firem
Mladý podnikatel Pavel (37) vyměnil klasické auto za elektromobil už před dvěma lety. V autě na baterky tak už najezdil tisíce kilometrů. A pochvaluje si, že v porovnání s klasickým „benzíňákem“ šetří na provozu až dvě třetiny nákladů. Co ho na vlastnictví elektromobilu zaskočilo? A zalitoval někdy svého rozhodnutí přesedlat na elektriku?
Seriál Elektromobilita: Přesedlal z „benzíňáku“ na elektromobil a šetří dvě třetiny nákladů
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.