Ještě ekologičtější sporťáky. Lamborghini investuje do hybridů 42 miliard

Modely vozů Lamborghini se spalovacím motorem jsou až do konce jejich výroby vyprodané, automobilka přechází na hybridní pohon. S odvoláním na šéfa italského výrobce sportovních vozů, který spadá do koncernu Volkswagen, to napsal deník Die Welt.
Lamborghini do hybridů investuje 42 miliard
Knihy objednávek na populární modely Huracán a Urus jsou plné, uvedl šéf automobilky Stephan Winkelmann. Po nich firma s výrobou aut se spalovacím motorem končí.
Loni v červenci podnik oznámil, že investuje nejméně 1,8 miliardy eur (42,8 miliardy korun) do modelové řady s hybridním pohonem, kterou hodlá uvést do roku 2024. Další peníze chce investovat do uvedení plně elektrického modelu do konce desetiletí.
Modely se spalovacími motory v letech 2024 a 2025 nahradí plug-in hybridy, řekl Winkelmann v rozhovoru s listem Die Welt. Má za to, že hybridní model Revuelto bude vyprodán do konce roku 2025. Připomněl také, že automobilka v loňském roce zaznamenala rekordní odbyt a letos opět usiluje o „velmi dobrý výsledek“.
Prodej nových sportovních a luxusních aut v Česku letos za čtyři měsíce vzrostl o 37 procent na 787 vozů. Dařilo se mu lépe než celému trhu, který ve stejném období zaznamenal zvýšení o pětinu. Sportovní a luxusní auta ale tvoří jen procento celkových prodejů nových vozů v tuzemsku, jak vyplývá z údajů Svazu dovozců automobilů.
Prodej sportovních a luxusních aut v Česku vzrostl o více než třetinu. Propadu maloobchodu navzdory
Money
Lamborghini a další hráči na trhu s vysoce výkonnými sportovními vozy - například Ferrari, Aston Martin Lagonda či McLaren - se potýkají s tím, jak převést svá auta na elektrický pohon, aniž by přišli o vysoký výkon, od něhož se odvíjejí vysoké ceny.
Škoda, Audi, Lamborghini, Bentley, Seat i Cupra. To jsou značky, které si zřejmě nanečisto zkusí přípravy vstupu na burzu. Alespoň takový je plán nynějšího šéfa koncernu VW Olivera Bumeho.
Šéf VW po úspěchu Porsche chce na burzu vyslat i další značky, včetně Škody. Tréninkově, zatím
Zprávy z firem
Automobilka Škoda Auto v srpnu zvýšila celosvětový odbyt o 1,4 procenta na 54 700 aut. Ve své zprávě to uvedl automobilový koncern Volkswagen, jehož je Škoda součástí. Celý koncern, který vedle značek skupiny Volkswagen zahrnuje i další značky, odbyt zvýšil o 12,7 procenta na 700 100 vozidel.
Škoda Auto v srpnu zvedla odbyt, ale za zbytkem skupiny VW zaostala
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.