Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Chyba na e-shopu Reebok: Zákazníci dostanou zpět peníze. Zboží za zlomek ceny ne

Tenisky Reebok
iStock
Michal Nosek
nos

V neděli došlo na oficiálním e-shopu značky Reebok k chybě, která způsobila, že se vybrané produkty zobrazovaly za výrazně nižší ceny, než bylo zamýšleno. Kvůli technickému problému v nastavení měny byly ceny určené v eurech (např. 88 eur) chybně uvedeny v českých korunách (např. 88 korun). Této chyby si všimly stovky zákazníků, kteří začali okamžitě ve velkém objednávat zboží za zlomek původní ceny. Firma celou situaci v pondělí ráno vyřešila, ceny nastavila na správnou úroveň a bylo deaktivováno přepínání měn na české koruny. To znamená, že i na českém e-shopu se aktuálně zobrazují ceny v eurech a tento krok byl uskutečněn také v Rumunsku a Bulharsku.

Značka Reebok na situaci zareagovala odstraněním české měny z nabídky – od nedělního večera je e-shop pro zákazníky z Česka dostupný pouze v eurech. K oficiálnímu vyjádření ze strany společnosti zatím nedošlo, nicméně je velmi pravděpodobné, že všechny takto pořízené objednávky budou postupně zrušeny.

FOTOGALERIE: Nekupujte nové boty. Tenisky si i dnes můžete nechat opravit, třeba v Praze v Panské ulici

„Reebok zboží za špatně nastavenou cenu nepošle, což bylo víceméně jasné. Vytvořené objednávky budou zrušeny a zákazníkům pochopitelně navráceny peníze. Jako omluvu zřejmě dostanou dotčení zákazníci voucher na slevu na nákup zboží této značky. To bývá častý zvyk,“ uvedla advokátka Jana Jiříkovská, která událost sleduje.

Značkové boty Golden Goose

Italské luxusní tenisky jdou na burzu. Firma chce získat čtrnáct miliard

Golden Goose, módní značka na první pohled rozpoznatelná díky dominantní hvězdě, vznikla v Benátkách roku 2000. Nyní připravuje první akciový úpis. Ze vstupu na burzu chce majitel značky Golden Goose Group, investiční skupina Permira, získat 600 milionů dolarů. 

Přečíst článek

Reebok chrání obchodní podmínky

Reebok je v tomto případě chráněn hned dvěma způsoby. Obchodní podmínky stanovují, že ke kupní smlouvě dochází až potvrzením objednávky. Pokud objednávka nebyla potvrzena, smlouva nevznikla a objednávku lze bez komplikací zrušit.

„Dle české legislativy má prodávající právo opravit chybu v ceně, pokud jde o zjevný omyl, tedy pokud cena zjevně neodpovídá reálné hodnotě zboží. Obchodník tedy nemusí takovou objednávku uznat jako závaznou, i přesto, že zákazník obdržel potvrzení objednávky e-mailem. Reebok navíc ve svých obchodních podmínkách výslovně uvádí, že k uzavření kupní smlouvy dochází až odesláním zboží, nikoli samotným potvrzením objednávky,“ dodává Jiříkovská.

Zájem o udržitelnou módu celosvětově roste

Trumpova cla přilákala zákazníky do sekáčů. Prodejci módy z druhé ruky mají žně

Téměř 10 tisíc zájemců o módu se letos sešlo v Georgii, aby na veletrhu ThriftCon v Atlantě nakoupili a prodali oblečení z druhé ruky v hodnotě zhruba  milionu dolarů. Je to velký posun zájmu oproti první vintage pop-up akci společnosti, která se konala na parkovišti v Denveru v roce 2018.

Přečíst článek

Zákazníci, kteří si během této chyby objednali zboží, by měli v nejbližších dnech očekávat e-mail s informací o zrušení objednávky a vrácení peněz. Peníze budou vráceny na původní platební metodu, a to standardně do několika pracovních dní – v závislosti na poskytovateli platební služby.

Podobné chyby dokáží zákazníky nadchnout, ale v praxi bývají téměř vždy ze strany obchodníků stornovány. V některých případech mohou firmy nabídnout slevový kód či jinou formu omluvy, ale není to jejich povinnost.

Odborník na PR, František Brož k přešlapu e-shopu Reebok na sociální síti Linkedin uvedl, že k trapné situaci může firma přistoupit z několika směrů, ale optimální je, že začne tmelit komunitu. „Omluvíte se, že fakt nemůžete nechat boty za kilo a dáte lidem následující možnosti: buď se vzdají objednávky a vy pošlete "jejich botky" chudým atletům (stejně to děláte v rámci ESG programu) anebo dostanou to kilo jako slevu na příští objednávku a vy k tomu ještě jedno kilo přihodíte jako omluvu. Všichni zpívají a objímají se, celá tramvaj vstala a tleskala,“ dopručuje Brož řešení.

Reebok pravděpodobně v následujících dnech vydá oficiální stanovisko k celé situaci. „Doporučujeme zákazníkům sledovat své e-maily a případně kontaktovat zákaznickou podporu, pokud by došlo ke zpoždění při vracení peněz nebo jiným nejasnostem,“ souhlasí právnička.

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Tržby obchodů klesly patnáctý měsíc za sebou. K růstu se po roce a půl vrátily e-shopy

AKTUALIZOVÁNO: Tržby obchodů klesly patnáctý měsíc za sebou. K růstu se vrátily e-shopy

Přečíst článek
Giuseppe Panarese - viceprezident pro mezinárodní 1P (vedení přímého prodeje online tržiště) evropského online tržiště Allegro

Všichni zákazníci milují slevy. Musíte ale vědět, jak je oslovit, říká šéf Allegra

Přečíst článek
Doporučujeme