Chyba na e-shopu Reebok: Zákazníci dostanou zpět peníze. Zboží za zlomek ceny ne
V neděli došlo na oficiálním e-shopu značky Reebok k chybě, která způsobila, že se vybrané produkty zobrazovaly za výrazně nižší ceny, než bylo zamýšleno. Kvůli technickému problému v nastavení měny byly ceny určené v eurech (např. 88 eur) chybně uvedeny v českých korunách (např. 88 korun). Této chyby si všimly stovky zákazníků, kteří začali okamžitě ve velkém objednávat zboží za zlomek původní ceny. Firma celou situaci v pondělí ráno vyřešila, ceny nastavila na správnou úroveň a bylo deaktivováno přepínání měn na české koruny. To znamená, že i na českém e-shopu se aktuálně zobrazují ceny v eurech a tento krok byl uskutečněn také v Rumunsku a Bulharsku.
Značka Reebok na situaci zareagovala odstraněním české měny z nabídky – od nedělního večera je e-shop pro zákazníky z Česka dostupný pouze v eurech. K oficiálnímu vyjádření ze strany společnosti zatím nedošlo, nicméně je velmi pravděpodobné, že všechny takto pořízené objednávky budou postupně zrušeny.
FOTOGALERIE: Nekupujte nové boty. Tenisky si i dnes můžete nechat opravit, třeba v Praze v Panské ulici
„Reebok zboží za špatně nastavenou cenu nepošle, což bylo víceméně jasné. Vytvořené objednávky budou zrušeny a zákazníkům pochopitelně navráceny peníze. Jako omluvu zřejmě dostanou dotčení zákazníci voucher na slevu na nákup zboží této značky. To bývá častý zvyk,“ uvedla advokátka Jana Jiříkovská, která událost sleduje.
Golden Goose, módní značka na první pohled rozpoznatelná díky dominantní hvězdě, vznikla v Benátkách roku 2000. Nyní připravuje první akciový úpis. Ze vstupu na burzu chce majitel značky Golden Goose Group, investiční skupina Permira, získat 600 milionů dolarů.
Italské luxusní tenisky jdou na burzu. Firma chce získat čtrnáct miliard
Trhy
Reebok chrání obchodní podmínky
Reebok je v tomto případě chráněn hned dvěma způsoby. Obchodní podmínky stanovují, že ke kupní smlouvě dochází až potvrzením objednávky. Pokud objednávka nebyla potvrzena, smlouva nevznikla a objednávku lze bez komplikací zrušit.
„Dle české legislativy má prodávající právo opravit chybu v ceně, pokud jde o zjevný omyl, tedy pokud cena zjevně neodpovídá reálné hodnotě zboží. Obchodník tedy nemusí takovou objednávku uznat jako závaznou, i přesto, že zákazník obdržel potvrzení objednávky e-mailem. Reebok navíc ve svých obchodních podmínkách výslovně uvádí, že k uzavření kupní smlouvy dochází až odesláním zboží, nikoli samotným potvrzením objednávky,“ dodává Jiříkovská.
Téměř 10 tisíc zájemců o módu se letos sešlo v Georgii, aby na veletrhu ThriftCon v Atlantě nakoupili a prodali oblečení z druhé ruky v hodnotě zhruba milionu dolarů. Je to velký posun zájmu oproti první vintage pop-up akci společnosti, která se konala na parkovišti v Denveru v roce 2018.
Trumpova cla přilákala zákazníky do sekáčů. Prodejci módy z druhé ruky mají žně
Enjoy
Zákazníci, kteří si během této chyby objednali zboží, by měli v nejbližších dnech očekávat e-mail s informací o zrušení objednávky a vrácení peněz. Peníze budou vráceny na původní platební metodu, a to standardně do několika pracovních dní – v závislosti na poskytovateli platební služby.
Podobné chyby dokáží zákazníky nadchnout, ale v praxi bývají téměř vždy ze strany obchodníků stornovány. V některých případech mohou firmy nabídnout slevový kód či jinou formu omluvy, ale není to jejich povinnost.
Odborník na PR, František Brož k přešlapu e-shopu Reebok na sociální síti Linkedin uvedl, že k trapné situaci může firma přistoupit z několika směrů, ale optimální je, že začne tmelit komunitu. „Omluvíte se, že fakt nemůžete nechat boty za kilo a dáte lidem následující možnosti: buď se vzdají objednávky a vy pošlete "jejich botky" chudým atletům (stejně to děláte v rámci ESG programu) anebo dostanou to kilo jako slevu na příští objednávku a vy k tomu ještě jedno kilo přihodíte jako omluvu. Všichni zpívají a objímají se, celá tramvaj vstala a tleskala,“ dopručuje Brož řešení.
Reebok pravděpodobně v následujících dnech vydá oficiální stanovisko k celé situaci. „Doporučujeme zákazníkům sledovat své e-maily a případně kontaktovat zákaznickou podporu, pokud by došlo ke zpoždění při vracení peněz nebo jiným nejasnostem,“ souhlasí právnička.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.