Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Bude dostatek čipů pro AI? Altman už raději hledá sponzory na stavbu továren

Šéf společnosti OpenAI Sam Altman
ČTK
 ČTK

Šéf společnosti OpenAI Sam Altman se snaží sehnat miliardy dolarů na výstavbu sítě továren, které by vyráběly polovodiče. S odkazem na své zdroje o tom píše agentura Bloomberg.

Reklama

Altman, jehož firma vyvinula populární chatovací systém ChatGPT, podle nich jedná z obavy, že s rozšiřováním umělé inteligence (AI), která čipy pro své fungování potřebuje, nastane jejich nedostatek.

Altman podle zprávy jednal s několika velkými potenciálními investory v naději, že se mu podaří získat obrovské částky potřebné pro výstavbu továren na výrobu čipů. Projekt by zahrnoval spolupráci se špičkovými výrobci čipů a síť továren by měla globální rozsah, uvedli někteří lidé, se kterými Bloomberg mluvil.

Většina ze schválených bitcoinových EFT nepřežije

Šéf Grayscale: Většina ze schválených bitcoinových EFT nepřežije

Většina z 11 investičních fondů na spotové bitcoiny obchodovaných na burze (ETF), které minulý týden schválila americká Komise pro cenné papíry a burzy (SEC), nepřežije. Na Světovém ekonomickém fóru v Davosu to v rozhovoru s televizí CNBC řekl šéf společnosti Grayscale Michael Sonnenshein. Bitcoin dál oslabuje a klesl pod 41 tisíc dolarů (asi 933 700 korun).

Přečíst článek

Altmanova snaha o získání finančních prostředků odráží jeho obavy, že s tím, jak se umělá inteligence rozšiřuje, nebude čipů dost, uvedly zdroje Bloombergu. Některé aktuální prognózy výroby čipů naznačují, že nebude schopna uspokojit poptávku.

Výstavba a údržba továren na výrobu polovodičů je mnohem nákladnější než přístup, který upřednostňují mnohé jiné firmy. Společnosti Amazon nebo Microsoft, který je největším investorem do OpenAI, obvykle navrhnou vlastní čip, jehož výrobu pak zadávají externím podnikům.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Jihokorejský prezident Jun Sok-jol

Hlavně udržet krok s konkurencí. Jižní Korea investuje obří částku do umělé inteligence a čipů

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme