Berlusconi vs. Kellner. Dědicové miliardářů se přetahují o vliv v největší soukromé německé televizi

Italská mediální skupina MFE-MediaForEurope, nad kterou má kontrolu rodina Berlusconiů, zvažuje zvýšení nabídky na převzetí německé televizní společnosti ProSiebenSat.1. Reaguje tak na plán české investiční skupiny PPF zdvojnásobit svůj podíl v německém podniku. Informuje o tom agentura Reuters, která se odvolává na zdroj blízký situaci.
MFE aktuálně vlastní 30,14 procenta akcií společnosti ProSiebenSat.1, zatímco PPF drží 14,94 procenta. PPF v pondělí oznámila, že hodlá svůj podíl zvýšit na 29,99 procenta. Nabídla sedm eur za akcii, což je o 21 procent více, než je předpokládaná nabídková cena MFE.
ProSiebenSat.1 Media je největší soukromá televizní skupina v Německu. Vysílá 15 bezplatných a placených televizních kanálů a provozuje streamovací platformu Joyn. Hlavním televizním kanálem skupiny je ProSieben nebo také zkráceně Pro 7. Podnik má dále aktivity na rozhlasovém nebo tiskovém trhu a provozuje také on-line seznamovací platformu. Zaměstnává kolem 7000 lidí.
MFE vlastní komerční televizní stanice v Itálii a ve Španělsku. Syn někdejšího italského premiéra a šéf společnosti Pier Silvio Berlusconi reaguje expanzí v Evropě na rostoucí dominanci amerických streamovacích gigantů, jako je například Netflix.
Investiční skupina PPF nabídla odkup akcií německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 s cílem zdvojnásobit svůj podíl na 29,99 procenta. Reaguje tak na nabídku italské MFE-MediaForEurope rodiny Berlusconiů, která chce ProSiebenSat ovládnout. PPF nabídla za akcii sedm eur, což je o 21 procent více, než je předpokládaná nabídková cena MFE.
PPF chce zvýšit svůj podíl v německé ProSieben
Money
Firma rodiny Berlusconiů plánuje převzít německou mediální skupinu ProSieben, v níž je akcionářskou dvojkou PPF Renáty Kellnerové.
Berlusconiho rodina chce ovládnout skupinu ProSieben, v níž má podíl i PPF
Zprávy z firem
Ani ne tři měsíce od zveřejnění závěti trvalo, než se pět potomků magnáta a bývalého italského premiéra Silvia Berlusconiho dohodlo, jak si mnohamiliardové dědictví rozdělí. Většinu v hlavní holdingové společnosti Fininvest získávají dvě jeho nejstarší a také mediálně nejznámější děti - dcera Marina a syn Pier Silvio.
Kontrolu nad Berlusconiho byznysovým impériem přebírají dva nejstarší potomci, Marina a Pier Silvio
Leaders
Největší soukromá televizní skupina na německém trhu ProSiebenSat.1, jejímž druhým největším akcionářem je PPF Renáty Kellnerové, dostatečně nevydělává, musí stlačit náklady. Chystá se proto zrušit na 400 pracovních míst, což je asi desetina z celku.
Německá mediální skupina navázaná na PPF šetří. Zruší asi desetinu pracovních míst
Zprávy z firem
Dědicové po bývalém italském premiérovi a miliardáři Silviu Berlusconim se chystají prodat vily, které patřily jejich otci. Píší to deníky Il Sole 24 Ore a Corriere della Sera. Podle některých odhadů by za nemovitosti v Itálii a zahraničí mohly děti po mediálním magnátovi utržit až 800 milionů eur (19,5 miliardy korun).
Miliardové dědictví. Děti zesnulého Berlusconiho se chystají prodat jeho vily
Money
Obří sbírka umění zemřelého italského expremiéra Silvia Berlusconiho se dočkala výsměchu od jednoho z předních uměleckých kritiků na Apeninském poloostrově Vittoria Sgarbiho. Podle něj je většina ze zhruba 25 tisíc obrazů a soch špatné kvality a nemá prakticky žádnou hodnotu. „Uměním" posedlý Berlusconi nakupoval nejen na aukcích, ale také prostřednictvím nočního teleshoppingu.
Obchody s uměním by se miliardář neuživil. Berlusconiho sbírka kýčů děsí jeho dědice
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.