Kellnerové PPF zvažuje při snaze ovládnout ProSiebenSat.1 spojit síly se skupinou rodiny Berlusconiů

Italská MFE usiluje o vytvoření celoevropské vysílací společnosti, čemuž se německá firma, která chce zůstat nezávislá, brání.
Česká investiční skupina PPF by se mohla ve snaze získat německou mediální skupinu ProSiebenSat.1 spojit s italskou skupinou MFE. Uvádějí to dva zdroje agentury Reuters blízké jednání. Získat v německé firmě větší podíl se již dříve pokoušely obě firmy jednotlivě.
Společnost MFE provozuje komerční televizní vysílání v Itálii a Španělsku a patří rodině Berlusconiů. V březnu podala nabídku na koupi ProSieben, ta ale byla příliš nízká. MFE usiluje o vytvoření celoevropské vysílací společnosti, čemuž se německá firma, která chce zůstat nezávislá, brání.
PPF vlastní v ProSieben podíl 14,94 procenta, což z ní činí druhého největšího akcionáře ProSieben po MFE s 30,14 procenta. Česká firma nabídla začátkem tohoto měsíce odkup akcií ProSieben s 21procentní prémií oproti ceně uvedené v nabídce MFE. Jejím cílem bylo dosáhnout v ní podílu až 29,99 procenta.
ProSieben nabídku PPF uvítala, protože komplikuje plány MFE na posílení kontroly nad bavorskou společností. Ve čtvrtek ProSieben doporučila akcionářům, aby nabídku na převzetí ze strany MFE odmítli.
PPF je však zároveň otevřená tomu, aby zvážila společnou nabídku s MFE jako jednu z možností. Žádné rozhodnutí ale ještě nepadlo, uvedly zdroje Reuters.
Jakákoli případná společná nabídka by vyžadovala, aby PPF a MFE našly společnou řeč ohledně způsobu řízení ProSieben. To by mohlo být pro MFE obtížné, protože společnost chce hrát v německé firmě vedoucí úlohu, uvedl třetí zdroj Reuters.
Investiční skupina PPF nabídla odkup akcií německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 s cílem zdvojnásobit svůj podíl na 29,99 procenta. Reaguje tak na nabídku italské MFE-MediaForEurope rodiny Berlusconiů, která chce ProSiebenSat ovládnout. PPF nabídla za akcii sedm eur, což je o 21 procent více, než je předpokládaná nabídková cena MFE.
PPF chce zvýšit svůj podíl v německé ProSieben
Money
Novými generálními řediteli skupiny PPF se stanou od července finanční ředitelka Kateřina Jirásková a ředitel pro investice Didier Stoessel. Jiří Šmejc skončí jako generální ředitel skupiny PPF v červnu, kdy mu vyprší jeho tříletý mandát domluvený v roce 2022.
Šmejc skončí jako ředitel PPF. Skupina loni rekordně vydělala
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.