Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Berlusconiho rodina chce ovládnout skupinu ProSieben, v níž má podíl i PPF

Pier Silvio Berlusconi, syn Silvia Berlusconiho
Profimedia
 ČTK

Firma rodiny Berlusconiů plánuje převzít německou mediální skupinu ProSieben, v níž je akcionářskou dvojkou PPF Renáty Kellnerové.

Firma rodiny Berlusconiů MediaForEurope (MFE) podala nabídku na převzetí mediální skupiny ProSiebenSat.1, největší soukromé televizní skupiny v Německu.

MFE vlastní komerční televizní stanice v Itálii a ve Španělsku. Syn dřívějšího italského premiéra a šéf společnosti Pier Silvio Berlusconi (na úvodním snímku) reaguje expanzí v Evropě na rostoucí dominanci amerických streamovacích gigantů jako je Netflix. Musí také čelit odlivu reklamních rozpočtů k technologickým gigantům typu Facebooku a Googlu, napsala agentura Reuters.

MFE už v ProSieben vlastní zhruba třetinový podíl. O nabídce na převzetí celé firmy se delší dobu spekulovalo v médiích.

Nabídková cena se bude rovnat objemově váženému průměru ceny akcií ProSieben za poslední tři měsíce. To je minimální úroveň, jakou stanovuje německý zákon o převzetí.

Nabízená cena by tak měla činit přibližně 5,7 eura za akcii oproti středeční závěrečné ceně 6,5 eura za jednu akcii ProSieben, což by odpovídalo celkové tržní hodnotě 1,5 miliardy eur (asi 37 miliard korun), uvedl zdroj Reuters. Italové hodlají zaplatit 78 procent v hotovosti a zbytek prostřednictvím nově vydaných vlastních akcií.

MFE uvedla, že nezávisle na výsledku nabídky uzavřela závaznou dohodu o koupi akcií od jiného stávajícího investora ProSieben. Tím si zajistí, že v ProSiebenSat.1 bude po dokončení nabídky na převzetí v každém případě držet více než 30 procent základního kapitálu. Při překročení této hranice je povinna nabídku na převzetí podat, připomněla agentura DPA.

PPF miliardářky Kellnerové posílila v ProSieben. Je akcionářskou dvojkou po Berlusconim

PPF miliardářky Kellnerové posílila v ProSieben. Je akcionářskou dvojkou po Berlusconim

Skupina PPF zvýšila svůj podíl ve společnosti ProSiebenSat.1 Media SE (ProSieben) na 15,04 procenta. Podíl PPF reprezentuje 11,6 procenta hlasovacích práv na kapitálu společnosti, uvedla firma. Skupina PPF, vlastněná rodinou zemřelého miliardáře Petra Kellnera, je druhým největším akcionářem ProSiebenSat.1.

Přečíst článek

Po Berlusconim zůstaly čtyři miliardy eur. Jejich osud je nejasný

Po Berlusconim zůstaly čtyři miliardy eur. Jejich osud je nejasný

Budoucnost podnikatelského impéria jednoho z nejbohatších mužů v Itálii je po jeho úmrtí nejistá. Není totiž jasné, jak Berlusconi rozdělil majetek ve výši zhruba čtyř miliard eur mezi svých pět dětí a kolik případně dostane jeho partnerka.

Přečíst článek

ProSiebenSat.1

Německá mediální skupina navázaná na PPF šetří. Zruší asi desetinu pracovních míst

Největší soukromá televizní skupina na německém trhu ProSiebenSat.1, jejímž druhým největším akcionářem je PPF Renáty Kellnerové, dostatečně nevydělává, musí stlačit náklady. Chystá se proto zrušit na 400 pracovních míst, což je asi desetina z celku.

Přečíst článek

Christoph Mainusch

PPF má jasno. Do dozorčí rady německé ProSiebenSat.1 chce bývalého šéfa TV Nova

Bývalý generální ředitel TV Nova Christoph Mainusch by mohl usednout v dozorčí radě společnosti ProSiebenSat.1. Jako svého favorita, pro kterého bude hlasovat, jej označila skupina PPF.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme