Reklama

Amazon obrací svůj byznys. Otevře kamenný obchod s módou nacpaný chytrými technologiemi

Americký internetový prodejce Amazon letos otevře svůj první kamenný obchod s oblečením, který bude využívat moderní technologie. Mimo jiné zákazníkům za pomoci algoritmu nabídne, co by si měli vyzkoušet, píší světové agentury.

Obchod Amazon Style blízko Los Angeles bude mít rozlohu 2787 metrů čtverečních. Modelové zboží bude umístěno na stojanech a zákazníci si pomocí mobilní aplikace Amazonu naskenují kód zboží, které se jim líbí, a vyberou barvu a velikost, kterou požadují. Aby si mohli vyzkoušet oblečení, zařadí se do virtuální fronty na zkušební kabinku, kterou odemknou svým chytrým telefonem, jakmile bude připravena.

Prodej oblečení z druhé ruky. Ilustrační foto.

Luxusní móda z druhé ruky je hit. Americký sekáč si jde pro miliardu na burzu

Zájem o oblečení z druhé ruky stoupl navzdory pandemii. Newyorská Rent the Runway nabízející oblečení luxusních značek vstupuje příští týden na burzu, kde si v rámci IPO jde pro 1,3 miliardy dolarů.

Přečíst článek

Zkušební kabinka bude vypadat jako šatna s osobním prostorem, ze které nebude muset zákazník odejít, pokud bude chtít pokračovat v nákupech, uvedla výkonná ředitelka Amazon Style Simoina Vasenová. V každé kabince bude dotyková obrazovka, pomocí které bude moci nakupující požádat o další zboží. To mu personál obchodu doručí do bezpečné oboustranné skříně do několika minut.

„Je to jako kouzelná skříň se zdánlivě nekonečným výběrem,“ uvedla Vasenová. Kromě oblečení bude obchod nabízet i obuv a doplňky.

Italský podnikatel Calisto Tanzi

Zemřel Calisto Tanzi. Stál u jednoho z největší bankrotů evropských dějin

Jeho firma zbankrotovala kvůli chybějícím 14 miliardám eur. O peníze přišlo 100 tisíc drobných investorů.

Přečíst článek

Chytrá skříň

Dotykové obrazovky také kupujícím navrhnou zboží k vyzkoušení. Amazon si uchová záznamy o zboží, které zákazník naskenuje, a jeho algoritmus na základě toho nabídne zákazníkovi další, podobné zboží. Zákazníci také budou moci vyplnit dotazník o svém stylu. Když vstoupí do zkušební kabinky, budou pak mít připravené nejen zboží, které si vybrali, ale také další, které vybral Amazon.

Amazon už dříve představil technologii, která pomáhá zákazníkům při výběru oblečení. Nový obchod má za cíl přilákat širokou škálu kupujících a nabídnout stovky značek, dodala Vasenová. Odmítla však uvést jakékoliv další podrobnosti.

Vstup Amazonu do kamenných obchodů s módou přichází v době, kdy podnik sesadil firmu Walmart z prvního místa v prodeji oblečení v USA, mimo jiné díky rozmachu prodeje přes internet v době pandemie. Amazon se v posledních letech prosazuje v oblasti módy, včetně prodeje vlastních značek. V září 2020 spustil internetový obchod s názvem Luxury Stores.

Kryštof Hádek ve filmu Protihráč
video

Pražská konkurence Netflixu? FAMU spouští vlastní filmotéku se studentskými počiny Svěráka či Chytilové

Pražská FAMU spustila vlastní video on demand platformu nazvanou FAMU Films, kde zpřístupnila veřejnosti filmy absolventů a studentů od počátku vzniku po současnost. Videotéka vznikla u příležitosti 75. výročí od založení školy.

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme