Konkurence pro Temu a Shein. Amazon spustil vlastní obchod s levnou módou
Americký internetový obchod Amazon spustil ve Spojených státech outlet, kde bude nejdražší zboží stát 20 dolarů (480 korun). Podle zpravodajského serveru BBC chce firma konkurovat čínským prodejcům ultralevného zboží Temu a Shein.
Služba Haul je dostupná pouze v aplikaci Shopping pro americké zákazníky. Ti se podle firmy mohou těšit na „šíleně nízké ceny“ produktů Haul, u kterých „stojí za to“, aby si na jejich dodání počkali až dva týdny.
Na prodeji levného zboží s delšími dodacími lhůtami si postavili obchodní model aplikace elektronického obchodu vlastněné Číňany. Podle BBC se na vstup amerického giganta na toto pole dlouho čekalo.
Důvěryhodný prostředník
Novinářka Amanda Mullová z agentury Bloomberg v červenci BBC řekla, že pro Amazon bude v nejbližší době prioritou začít konkurovat podobným společnostem, jako je Temu. Amazon si podle ní získal západní spotřebitele tím, že působí jako důvěryhodný prostředník mezi nimi a výrobci. Pokud se nyní odkloní od své dosavadní praxe rychlého doručení a vrácení zboží, může být schopen nabízet podobně nízké ceny jako Číňané, uvedla Mullová.
Americká společnost sdělila, že většina produktů na Haul bude stát méně než deset dolarů. Nabídne zde například třídílnou sadu holicích strojků nebo sadu náhrdelníku, náramku a náušnic za necelé tři dolary. Zákazníci budou mít možnost nechat si objednávku v hodnotě 25 dolarů a více doručit bezplatně s dodáním za jeden až dva týdny.
Masová výroba levného zboží čelí kritice, hlavně kvůli dopadům přepravy a likvidace zboží na životní prostředí.
Na sociální síť X miliardáře Elona Muska by se mohli vrátit někteří inzerenti ve snaze naklonit si administrativu nového amerického prezidenta Donalda Trumpa, píše list Financial Times. Musk podporoval Trumpa ve volební kampani. Tento týden Trump oznámil, že Muska jmenuje do čela nového poradního orgánu zaměřeného na zvýšení efektivity státní správy.
Některé firmy budou opět inzerovat na síti X. Chtějí přízeň Muska i Trumpa
Zprávy z firem
Finská stavební a developerská společnost YIT postaví v Brně-Židenicích rezidenční komplex se 750 byty. Pro YIT jde o první projekt, který postaví od svého vstupu na český trh mimo Prahu.
Finský developer YIT jde v Česku do regionů. V Brně postaví 750 bytů
Reality
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.