Konkurence pro Temu a Shein. Amazon spustil vlastní obchod s levnou módou

Americký internetový obchod Amazon spustil ve Spojených státech outlet, kde bude nejdražší zboží stát 20 dolarů (480 korun). Podle zpravodajského serveru BBC chce firma konkurovat čínským prodejcům ultralevného zboží Temu a Shein.
Služba Haul je dostupná pouze v aplikaci Shopping pro americké zákazníky. Ti se podle firmy mohou těšit na „šíleně nízké ceny“ produktů Haul, u kterých „stojí za to“, aby si na jejich dodání počkali až dva týdny.
Na prodeji levného zboží s delšími dodacími lhůtami si postavili obchodní model aplikace elektronického obchodu vlastněné Číňany. Podle BBC se na vstup amerického giganta na toto pole dlouho čekalo.
Důvěryhodný prostředník
Novinářka Amanda Mullová z agentury Bloomberg v červenci BBC řekla, že pro Amazon bude v nejbližší době prioritou začít konkurovat podobným společnostem, jako je Temu. Amazon si podle ní získal západní spotřebitele tím, že působí jako důvěryhodný prostředník mezi nimi a výrobci. Pokud se nyní odkloní od své dosavadní praxe rychlého doručení a vrácení zboží, může být schopen nabízet podobně nízké ceny jako Číňané, uvedla Mullová.
Americká společnost sdělila, že většina produktů na Haul bude stát méně než deset dolarů. Nabídne zde například třídílnou sadu holicích strojků nebo sadu náhrdelníku, náramku a náušnic za necelé tři dolary. Zákazníci budou mít možnost nechat si objednávku v hodnotě 25 dolarů a více doručit bezplatně s dodáním za jeden až dva týdny.
Masová výroba levného zboží čelí kritice, hlavně kvůli dopadům přepravy a likvidace zboží na životní prostředí.
Na sociální síť X miliardáře Elona Muska by se mohli vrátit někteří inzerenti ve snaze naklonit si administrativu nového amerického prezidenta Donalda Trumpa, píše list Financial Times. Musk podporoval Trumpa ve volební kampani. Tento týden Trump oznámil, že Muska jmenuje do čela nového poradního orgánu zaměřeného na zvýšení efektivity státní správy.
Některé firmy budou opět inzerovat na síti X. Chtějí přízeň Muska i Trumpa
Zprávy z firem
Finská stavební a developerská společnost YIT postaví v Brně-Židenicích rezidenční komplex se 750 byty. Pro YIT jde o první projekt, který postaví od svého vstupu na český trh mimo Prahu.
Finský developer YIT jde v Česku do regionů. V Brně postaví 750 bytů
Reality
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.