Chytré brýle na obzoru? Meta jedná o podílu ve firmě Ray-Ban
Americká internetová společnost Meta Platforms jedná o nákupu pětiprocentního podílu ve firmě EssilorLuxottica, která je mimo jiné výrobcem brýlí značky Ray-Ban, uvedl americký deník The Wall Street Journal (WSJ).
Hodnota podílu by podle aktuální tržní hodnoty tohoto největšího světového výrobce brýlí mohla činit asi 4,5 miliardy eur (téměř 114 miliard korun). Tržní hodnota odpoledne přesahovala 88 miliard eur.
Meta, která je mateřským podnikem sítí Facebook a Instagram, s italsko-francouzskou firmou spolupracuje při výrobě chytrých brýlí Ray-Ban. Případná dohoda by podle agentury Reuters mohla Metě poskytnout další kontrolu nad plánem vývoje chytrých brýlí v době, kdy technologičtí giganti včetně Applu investují miliony do vytváření špičkových přístrojů založených na technologiích rozšířené a smíšené reality.
Francouzská společnosti Essilor a italská Luxottica se spojily v roce 2018. Největším investorem ve firmě je holding Delfin, který vlastní rodina zesnulého zakladatele společnosti Luxottica Leonarda Del Vecchia, s podílem téměř 33 procent.
Chytré brýle Ray-Ban Meta se začaly prodávat v roce 2021. Jsou důležitou součástí portfolia spotřebitelských produktů společnosti Meta.
Fond J&T Arch Investments se stal největším fondem na českém a slovenském trhu. A stačily mu k tomu pouhé čtyři roky. Díky němu se mohou i drobní investoři pokoušet investovat do velkých soukromých společností, které jsou jinak doménou zejména Private Equity fondů. „Na růst fondu měla vliv také dlouhodobě budovaná infrastruktura v J&T Investiční společnosti. Pokud bychom měli fond budovat na zelené louce, tak by bylo velmi obtížné dosáhnout takového růstu v tak krátkém čase,“ říká člen investičního výboru J&T Arch Investments Pavel Hlaváček.Pavel Hlaváček z J&T Arch Investments: Pod správou již máme víc než 75 miliard
Trhy
Čínská ByteDance neuspěla u soudu EU. Majitel TikToku je příliš silný a vlivný na to, aby se na něj nevztahovala přísnější pravidla pro technologické giganty, takzvané gatekeepery. Majitel TikToku je moc vlivný, musí dodržovat přísnější pravidla, rozhodl evropský soud
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?