
Další z hodně očekávaných projektů. Proluku u nejstaršího kostela v Ostravě zaplní skleněný dům
RealityU nejstaršího kostela v Ostravě dlouho zela prázdná plocha. Sloužila jako parkoviště, teď na ní roste polyfunkční dům.
U nejstaršího kostela v Ostravě dlouho zela prázdná plocha. Sloužila jako parkoviště, teď na ní roste polyfunkční dům.
Letos státní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovozní rekordních 111 kilometrů nových dálničních úseků. Příští rok to bude asi 80 kilometrů, což by byl dosud druhý nejvyšší počet, uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. K začátku letošního roku činila délka dálniční sítě v Česku zhruba 1388 kilometrů.
Potíže s problematickou digitalizací stavebního řízení má řešit novela, kterou dnes schválil Senát. Stavebním úřadům umožní až do roku 2028 využívat své systémy pro stavební řízení, které používaly před červencovým spuštěním digitalizace.
Hlavním důvodem, proč se staví málo bytů, proč se na ně vytvářejí pořadníky a jejich cena roste, není překvapivě neochota politiků. Hlavním problémem je infrastruktura ve městech, myslí si Tomáš Pardubický, akcionář developerské společnosti Finep. Města podle něj nemají dost peněz, aby stavěla dopravu, parkování, vodovodní řady, kanalizaci, energetické sítě. Vidí dvě možná řešení. Buď změnit rozpočtové určení daní a víc podpořit velká města, kam se lidé stěhují za prací. Nebo zajistit výstavbu infrastruktury ze strany státu. V současnosti přitom města tlačí na investory, aby sítě a vybavení financovali sami. Ti pak zvýšené náklady logicky promítnou do cen bydlení.
O téměř 61 tisíc metrů čtverečních, což je zhruba plocha deseti fotbalových hřišť, se zvětšil městský stát Monako. A stojí za tím developeři. Po vzoru umělých ostrovů z Dubaje vybudovali ve městě milionářů novou eko-čtvrť nazvanou Mareterra. Luxusní projekt za 2 miliardy eur (asi 50 miliard korun), který slavnostně otevřel monacký kníže Albert II., zahrnuje přístav, přímořskou promenádu a řadu nových luxusních bytů a vil.
Pomalá bytová výstavba, kterou dokazují také říjnové výsledky Českého statistického úřadu (ČSÚ), zůstává jednou z brzd českého stavebnictví. Útlum může způsobovat komplikovaná legislativa či menší poptávka po vlastním bydlení způsobená nižší dostupností, sdělili odborníci. V říjnu byla podle ČSÚ zahájena výstavba 2571 bytů, což bylo meziročně o 14,6 procenta méně. Výrazně klesl počet dokončených bytů, a to o 48,4 procenta na 1846 bytů.
Kamarádka má dceru doktorku, manžel dcery pracuje v IT. Vyšší střední třída. Zatím bydlí v pronájmu v centru Prahy, ale chtěli by vlastní. Když zjistili, že by na hypotéce spláceli 70 tisíc měsíčně, protočily se jim panenky. I na ně je to moc.
Stavba jihovýchodní části Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1 začne v pondělí 16. prosince. Na sociální síti X o tom informoval generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Stavba vyjde na 9,76 miliardy korun bez DPH a pro státní podnik ji uskuteční sdružení firem Eurovia CZ, Stavby mostů, Porr a Porr Bau. Plánované zprovoznění je v roce 2027.
Mezinárodní developerská skupina UDI Group českého podnikatele Radka Menšíka začne stavět příští rok v Budapešti víceúčelový projekt za 2,85 miliardy korun. Součástí bude 324 bytů a hotel. Projekt s názvem Parkside si podle firmy vyžádal o něco delší přípravu. Skupina ho původně plánovala postavit jako kancelářskou budovu, po pandemii koronaviru však návrh kvůli poptávce předělala na bydlení a hotel.
Ministerstvo dopravy nadělí týden před Vánocemi řidičům rekordně velký počet nových dálničních kilometrů. Do provozu vstoupí další úseky dálnic D3, D4, D48 a D55 v kombinované délce téměř 90 kilometrů. Letošní rok je v dokončování nových dálničních úseků velice dobrý. Celkem bude otevřeno přes sto nových kilometrů.
Průmyslový developer Panattoni se poblíž bývalého Dolu Barbora a šikmého kostela svatého Petra z Alkantary v Karviné chystá postavit průmyslový areál Panattoni Smart Park Karviná. Celková výše investic by mohla dosáhnout až 25 miliard korun, vzniknout by tam mohlo až 4500 pracovních míst. Stavba by měla začít v roce 2026, uvedli zástupci společnosti Panattoni. S projektem nesouhlasí památkáři nebo spolek Stará Karviná, kterým vadí, že má areál vzniknout na místě historického jádra původní Karviné a území, jež je i cennou archeologickou lokalitou, zcela přetvořit.