Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Český fond ZDR koupil tři nákupní parky ve Slovinsku. A chce dál expandovat

Partneři ZDR Investments (zleva) Roman Latuske, Radek Hladký a Zdeněk Prázdný
poskytnuto ZDR Investments
Dalibor Martínek
lib

Skupina nemovitostních fondů ZDR Investments koupila tři retail parky ve Slovinsku, za celkem 600 milionů korun. Firma, kterou před šesti lety začali budovat Radek Hladký, Roman Latuske a Zdeněk Prázdný, tak vstoupila už do šesté země. Celkem vlastní 66 nemovitostí, většinou právě retail parků. Nejvíce jich má v Česku, ale postupně se společnost rozrůstá na Slovensko, do Rakouska, Německa, Chorvatska, a nově do Slovinska.

Reklama

Ve Slovinsku pořídila tři retail parky, Slovenj Gradac, Ravne a Prevalje. Přestože má Slovinsko pouze 2,1 milionu obyvatel, z hlediska HDP na obyvatele se drží v první polovině evropské sedmadvacítky. Expanze do této země proto dává ZDR dobrý smysl.

„V letošním roce půjde asi o naši nejdůležitější akvizici,“ uvedl Roman Latuske. Všechny tři retail parky doplnily portfolio fondu kvalifikovaných investorů, které aktuálně činí 41 nemovitostí se souhrnnou hodnotnou téměř 11 miliard korun a obsazeností 99,9 procenta. Na financování akvizice se podílí Raiffeisen Landesbanak Kärten.

Retail parky jsou budoucnost 

Kromě fondů pro kvalifikované investory má ZDR ještě fond Public, do kterého mohou investovat lidé nižší částky, a Industrial. Působení v Industrialu firma chce dál rozvíjet, ale hlavním segmentem zůsávají retail parky, což je byznys, do kterého po šesti letech fungování hluboce pronikla a věří mu. „Rozhodli jsme se kancelářskému trhu nevěnovat. Prodali jsme budovu Nordica Office v Ostravě, což se nám povedlo v prosinci loňského roku,“ říká Radek Hladký.

Naopak v oblasti retail parků chystá další expanzi. „Letos přidáme 4 až 6 nemovitostí do portfolia,“ říká Latuske. „Ve Slovinsku máme zarezervovanou čtvrtou nemovitost. Chceme tam mít do roka jednu miliardu investic.“ Celkem už má ZDR zainvestováno 14 miliard korun, v letošním roce by měla úroveň investic přesáhnout patnáct miliard. Financování je napůl bankovní a napůl od konkrétních investorů.

Klíčové pro byznys fondu, aby přinášel svým investorům zhodnocení, je výše nájemného, které se pravidelně zvyšuje podle inflace, ale zejména délka nájemních smluv. Tu se daří firmě držet, v současnosti ji má v průměru na úrovni 6,1 roku. Což znamená, že investoři mají minimálně na šest let zajištěný pravidelný příjem. Fond nájemní smlouvy průběžně obnovuje, aby tento ukazatel držel na vysoké úrovni. To mu umožňuje generovat pro vkladatele výnos, který byl například u fondu pro kvalifikované investory za loňský rok 8,71 procenta.

[[[article:15369]]]]]

Retail park Topoľčany

Investice do retail parků a diskontu se osvědčila. Přinese i devět procent ročně

Skupina tuzemských nemovitostních fondů ZDR Investments vsadila před šesti lety na menší retail parky a strategie se vyplatila. Investorům nabízí až devíti procentní zhodnocení.

Přečíst článek

Partneři ZDR Investments (zleva) Roman Latuske, Radek Hladký a Zdeněk Prázdný

Fondy ZDR Investments hlásí rekordní výnosy

Navzdory nepříznivým makroekonomickým podmínkám dosáhly nemovitostní fondy ZDR Investments v roce 2022 dosud nejlepších výnosů ve své historii.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme