Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Chaos na letištích. Lufthansa ruší tisíce letů kvůli nedostatku personálu, další aerolinky kvůli stávkám

Letiště, ilustrační foto
ČTK/AP
Eliška Zemanová
elz

Místo očekávaného letního oživení čelí letecká doprava v Evropě stále dalším potížím – nedostatku personálu a narůstajícímu tlaku svých zaměstnanců hrozících stávkami. Důsledkem jsou tisíce zrušených letů, několikahodinová zpoždění a nekonečné fronty, upozorňuje agentura Bloomberg.

Na začátku měsíce společnost Lufthansa zrušila 900 letů, teď oznámila zrušení dalších 2200 vnitrostátních i evropských linek, uvádí agentura Bloomberg. To jsou čtyři procenta kapacity firmy v tomto období.

Letiště Václava Havla

Do Ruzyně se vrací jen jedna přímá linka do Spojených států

Po třech letech se tuzemští cestující opět dočkají přímého spojení z Prahy do Spojených států. Oproti roku 2019 se do Prahy z velké americké letecké trojky vracejí pouze Delta Airlines.

Přečíst článek

Poptávka po cestování v Evropě dramaticky vzrostla se zrušením proticovidových opatření. Jenž některé letecké společnosti se potýkají s problémy a vystavují cestující hodinovým frontám a rušením letů. Nová varianta epidemie COVID-19 – i když je méně smrtelná než předchozí – způsobuje rostoucí absenci na pracovištích a zhoršuje akutní nedostatek pracovních sil. 

Hrozící stávky v Ryanairu či British Airways

To přispívá k už tak velkému narušení provozu evropských letišť. Aerolinky totiž zároveň čelí neustále narůstajícím stávkovým tlakům svým zaměstnanců. Aktuálně vyhlásili stávku například pracovníci společnosti Ryanair a ve čtvrtek stávkovou pohotovost vyhlásila i odborová organizace British Airways.  

Tento vývoj je novou ranou pro evropský letecký průmysl, který během pandemie patřil k nejhůře postiženým, přičemž letecké společnosti a letiště přišly o miliardy eur poté, co virus zastavil desítky let trvající cestovní boom. 

Oliver Dlouhý, zakladatel Kiwi.com

Šéf Kiwi Oliver Dlouhý: Každý týden slavíme rekord. Lidé zase začali létat

Teprve čtyřiatřicetiletý šéf a spolumajitel Kiwi.com Oliver Dlouhý prošedivěl. Jeho rychlý způsob života na něm začíná být vidět. Firmu na vyhledávání nejlevnějšího leteckého spojení založil přesně před deseti lety. Stal se shooting star, člověkem, kterého ostatní sledují. Obrat jeho firmy se počítá v desítkách miliard korun. Koruny ale Olivera nezajímají, jeho byznys se sídlem v Brně je globální. Nejúspěšnější český start-up však dostal s covidem těžkou ránu. Lidé zaplatili, ale neletěli. Firma proto musela peníze vracet ze svého. Trvalo jí to, hledala peníze. Letecké společnosti nechtěly peníze za letenky vracet. Nyní je Kiwi zpět. A opět skvěle jede.

Přečíst článek

Dopravci během zdravotní krize proto omezili počet zaměstnanců. Jenže ti, co zůstali, žádají lepší pracovní podmínky a lepší mzdy. „Ty podmínky jsou hrozné. Člen posádky si při letu nemůže vzít ani láhev vody,“ dodal Ricardo Penarroias z odborového svazu Ryanair, který inicioval stávku v Portugalsku. Nízkonákladová aerolinka ale tvrdí, že ovlivněno bude jen naprosté minimum letů.

A nespokojeným zaměstnancům nečelí jen Ryanair, v Belgii od čtvrtka stávkují i piloti a palubní personál společnosti Brussels Airlines. Zaměstnanci této dceřiné společnosti německé Lufthansy kritizují mimo jiné vysokou pracovní vytíženost. Letecká společnost před začátkem třídenní stávky oznámila, že se protest dotkne 40 tisíc lidí. Do soboty by mělo být zrušeno 315 letů.

Let s Qatar Airways: I ta nejlepší byznys třída umí zklamat. Počtem toalet

Až na pár výjimek už lze létat všude tam, kam to šlo před covidem. Před rokem jsem se ale do Spojených států dostával jen složitě, přes Dauhá. Šestnáctihodinový let do Texasu se dal „přežít“ i díky nejmodernějším sedadlům, kterými je vybavena byznys třída Qatar Airways. Je to to nejlepší, co můžete dnes mít. A vaše záda vám za tuto volbu poděkují.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme