Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Výkladní skříň luxusu Harrods si mne ruce. Bohatí i v recesi utrácejí jako smyslů zbavení

Výkladní skříň luxusu Harrods si mne ruce. Bohatí i v recesi utrácejí jako smyslů zbavení
ČTK
 nst
nst

Luxusní obchodní dům Harrods v centru Londýna bude i v oslabeném ekonomickém prostředí vzkvétat, protože „bohatí v recesi bohatnou”, napsal list Financial Times s odvoláním na rozhovor s výkonným ředitelem Michaelem Wardem, z nějž cituje agentura Bloomberg.

Reklama

Jeden z nejluxusnějších a nejproslulejších obchodních domů na světě potrápila pandemie covidu, která znemožnila turistům návštěvu Londýna. Ta už je ale minulostí. Nyní těchto sedm pater luxusu zažívá pořádný šrumec. Byznysu se vede lépe než v posledním předpandemickém roce 2019. „Zákazníci se stále více obracejí k „superznačkám”, jako jsou Louis Vuitton a Hermes, a nechávají tak ostatní značky v ohrožení, citoval list FT výkonného šéfa obchodu Michaela Warda.

Kolísající trhy, prudká inflace a narůstající ekonomická nejistota nejsou na rozdíl od covidu pro lidi, kteří si mohou dovolit luxusní kabelky, hodinky, šperky a auta, žádnou překážkou. Podle statistik z recese těží bohatí, „ať už jste jakéhokoli politického přesvědčení”, řekl Ward deníku v odpovědi na otázku, zda zhoršující se ekonomické klima ovlivní Harrods.

Ward, který stojí v čele maloobchodního řetězce od roku 2005, v rozhovoru rovněž uvedl, že Windsorský rámec, jehož cílem je reforma obchodních pravidel Severního Irska po brexitu, je krokem vpřed, i když se zatím nejedná o optimální pakt.

Snímek z přehlídky modelů značky Louis Vuitton pro jarní a podzimní sezonu 2023, která se konala 4. října 2022 v Paříži.

Bohatí zamávali covidu a začali utrácet. Luxusu se i v době obav z recese daří

Svět se obává recese a lidé nastávající zimy, výsledky některých firem za třetí čtvrtletí ale ukazují, že jeden segment byznysu je vůči nejistotě imunní. Tím je luxusní zboží, neboť mnozí movití lidé se po konci covidových omezení rozhodli si konečně užívat života a neschovávat si peníze do hrobu, napsala agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Louis Vuitton

Luxus vybředl z covidové krize. Pohání ho útraty Číňanů a Američanů

Obchod s luxusem se vymanil z covidové krize, tržby za luxusní zboží letos předčí ty z předpandemického roku 2019. Segment podržely zejména útraty Číňanů a Američanů, kteří rozhazují za špičkové boty, kožené zboží a šperky.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Snímek z přehlídky modelů značky Louis Vuitton pro jarní a podzimní sezonu 2023, která se konala 4. října 2022 v Paříži.

Bohatí zamávali covidu a začali utrácet. Luxusu se i v době obav z recese daří

Přečíst článek
955 Ferrari 410 Sport Spider by Scaglietti

Recese? Raději luxusní auto, řekli si sběratelé a nakoupili za půl miliardy dolarů

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme