Výkladní skříň luxusu Harrods si mne ruce. Bohatí i v recesi utrácejí jako smyslů zbavení
 
                            Luxusní obchodní dům Harrods v centru Londýna bude i v oslabeném ekonomickém prostředí vzkvétat, protože „bohatí v recesi bohatnou”, napsal list Financial Times s odvoláním na rozhovor s výkonným ředitelem Michaelem Wardem, z nějž cituje agentura Bloomberg.
Jeden z nejluxusnějších a nejproslulejších obchodních domů na světě potrápila pandemie covidu, která znemožnila turistům návštěvu Londýna. Ta už je ale minulostí. Nyní těchto sedm pater luxusu zažívá pořádný šrumec. Byznysu se vede lépe než v posledním předpandemickém roce 2019. „Zákazníci se stále více obracejí k „superznačkám”, jako jsou Louis Vuitton a Hermes, a nechávají tak ostatní značky v ohrožení, citoval list FT výkonného šéfa obchodu Michaela Warda.
Kolísající trhy, prudká inflace a narůstající ekonomická nejistota nejsou na rozdíl od covidu pro lidi, kteří si mohou dovolit luxusní kabelky, hodinky, šperky a auta, žádnou překážkou. Podle statistik z recese těží bohatí, „ať už jste jakéhokoli politického přesvědčení”, řekl Ward deníku v odpovědi na otázku, zda zhoršující se ekonomické klima ovlivní Harrods.
Ward, který stojí v čele maloobchodního řetězce od roku 2005, v rozhovoru rovněž uvedl, že Windsorský rámec, jehož cílem je reforma obchodních pravidel Severního Irska po brexitu, je krokem vpřed, i když se zatím nejedná o optimální pakt.
Svět se obává recese a lidé nastávající zimy, výsledky některých firem za třetí čtvrtletí ale ukazují, že jeden segment byznysu je vůči nejistotě imunní. Tím je luxusní zboží, neboť mnozí movití lidé se po konci covidových omezení rozhodli si konečně užívat života a neschovávat si peníze do hrobu, napsala agentura Bloomberg. 
	Bohatí zamávali covidu a začali utrácet. Luxusu se i v době obav z recese daří
		Enjoy
		
Obchod s luxusem se vymanil z covidové krize, tržby za luxusní zboží letos předčí ty z předpandemického roku 2019. Segment podržely zejména útraty Číňanů a Američanů, kteří rozhazují za špičkové boty, kožené zboží a šperky. 
	Luxus vybředl z covidové krize. Pohání ho útraty Číňanů a Američanů
		Money
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
