Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

O těsný americký trh elektromobilů začne do čtyř let usilovat další hráč – Sony Honda

Šéfové společného podniku Sony Honda Izumi Kawaniši (vlevo) a Yasuhide Mizuno
ČTK / AP
Dušan Kütner
duk

Spojení automobilového a technologického giganta Sony a Honda v oblasti výroby elektromobilů by mělo do tří let vyústit do výroby prvních automobilů Sony Honda a do čtyř let k prvním prodejům v Severní Americe a Japonsku. Firmy se pokusí prosadit se na poli, které je již přeplněno tradičními hráči, jako je Tesla, uvedla agentura Bloomberg.

Reklama

Společnost Sony Honda Mobility bude vyrábět elektromobily v severoamerických závodech Hondy a jejich prodej a zákaznické úpravy na míru budou probíhat primárně online, uvedl generální ředitel společného podniku Yasuhide Mizuno. Společnost dodá první vozy zákazníkům v Severní Americe v roce 2026, ve druhé polovině roku 2026 pak v Japonsku, řekl. Poté budou následovat prodeje v Evropě, uvedl Bloomberg.

Nissan

Nissan se připojí k divizi elektromobilů, ale výměnou za snížení podílu Renaultu

Japonská automobilka Nissan Motor. naléhá na svého partnera, francouzskou automobilku Renault, aby snížil svůj podíl v Nissanu a zreorganizoval jejich více než 20 let starou alianci. Napsal to list The Wall Street Journal (WSJ).

Přečíst článek

Dvě japonské firmy letos spojily své síly ve snaze dohnat konkurenci od velklých a tradičních hráčů Tesly a Volkswagenu až po nováčky, jako jsou čínská Xiaomi a tchajwanská Foxconn Technology Group. Sony očekává, že partnerství jí umožní přístup k desítkám let  budovaným odborným znalostem Hondy v oblasti výroby, prodeje a servisu automobilů, zatímco Honda se snaží využít znalosti svého partnera v oblasti zábavy, sítí a senzorů pro autonomní vozidla.

Sázka na software

Snahu Sony vstoupit na trh elektromobilů pak podtrhuje to, že ve vedení společného podniku zasedne i bývalý dlouholetý hardwarový architekt Sony, který dohlížel na vývoj herní konzole PlayStation, Masayasu Ito.

Tesla, ilustrační foto

Tesla trhá rekordy, odbyt aut ve třetím čtvrtletí stoupl o více než třetinu

Americký výrobce elektromobilů Tesla ve třetím čtvrtletí dodal zákazníkům rekordních 343 830 vozidel. Proti druhému čtvrtletí se tak odbyt zvýšil o 35 procent. Vyplývá to z údajů, které firma zveřejnila na svých internetových stránkách. Dodávky ve třetím čtvrtletí nicméně zaostaly za očekáváním analytiků, kteří je podle průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali v průměru na více než 359 tisíc vozů.

Přečíst článek

Společnost v budoucnu zváží i levnější modely elektromobilů (EV) a v budoucnu nevylučuje výrobu v jiných regionech, řekl Mizuno. „Chceme vytvořit tým, který dokáže v zámoří vyhrát,“ řekl provozní ředitel Sony Honda Mobility Izumi Kawaniši. „Software bude naší silnou stránkou ve srovnání s našimi konkurenty na trhu EV," dodal.

Akcie společnosti Sony, která hledá nové zdroje růstu, protože se potýká s obavami z recese, uzavřely obchodování poklesem o 0,5 procenta. Cenné papíry Hondy po oznámení vzrostly o procento.

Elektromobil, ilustační foto

Trh s elektromobily míří k rekordu, každé osmé prodané auto bude letos na elektřinu

Prodej elektromobilů v letošním roce vystoupí na rekord a jejich podíl na celkovém počtu prodaných aut se zvýší na 13 procent. Ve své zprávě to předpověděla Mezinárodní agentura pro energii (IEA). Loni se prodej elektromobilů téměř zdvojnásobil a představoval skoro devět procent celkového trhu s automobily.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme