Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nejdražší silvestr v historii. Češi utratí rekordní množství peněz

Silvestr v Praze
ČTK
Lukáš Kovanda

Silvestra každoročně slaví přibližně 85 procent dospělé české populace, vyplývá z průzkumu veřejného mínění na dané téma. Ti, kteří jej slaví, letos za silvestrovské oslavy dají v průměru 2850 korun, meziročně o 250 korun více, plyne z týchž šetření a doprovodných výpočtů Trinity Bank.

Půjde tak tudíž o nejdražšího Silvestra historie. Důvodem je mimořádně vysoká inflace uplynulých let, která má stále své dozvuky zejména v segmentu služeb, ale také již oživení spotřeby domácností. To letos nestalo v souvislosti s odezněním inflace a růstem reálných mezd. Češi už letos z valné většiny nebudou omezovat počet nakoupeného silvestrovského zboží a služeb jako ještě loni.

Češi si například ve vyšší míře dopřejí sváteční a silvestrovské pobyty na horách či u moře

Donald Trump

Lukáš Kovanda: Fico se přepočítal. Vítězem jeho šarvátky se Zelenským bude Trump

Slovenský premiér Robert Fico se přepočítal. Sázel na to, že Slovensko bude moci i po 1. lednu 2025 odebírat plyn nadále z východu, přes Ukrajinu. Akorát by se obchodně jednalo o ázerbájdžánský plyn. Jenže molekuly by nejspíše zůstaly ruské. Pročež tenhle plán ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odmítl.

Přečíst článek

Uvedená suma 2850 korun zahrnuje výdaje za potraviny (průměrně 1350 korun), alkohol (průměrně 850 korun) či pyrotechniku (průměrně 650 korun), nikoli ovšem za silvestrovské zájezdy a pobyty. Celkově Češi letos vydají za Silvestra, včetně silvestrovských zájezdů a pobytů, zhruba 15,5 miliardy korun. Z hlediska obchodníků je tak Silvestr i letos druhou nejvýnosnější sváteční příležitostí, umisťuje se po suverénně vedoucích Vánocích a před Velikonocemi.

Před pandemií zůstávalo podle tehdejšího průzkumu agentury Nielsen Admosphere kolem 90 procent Čechů na Silvestra domovině, tj. v Česku. Obliba silvestrovských pobytů v zahraniční však až do pandemie narůstala. Prim z „lyžařských“ destinací hrají Rakousko a Itálie, z těch prosluněných přímořských pak Egypt a Dubaj. Populární jsou ještě maďarské termální lázně.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Oslavy různými pohledy umělé inteligence

Novoroční bolehlav bude obrovský. Lidé se odvrátili od kvality k ceně, říká prodejce lihovin

Přečíst článek
Doporučujeme