Nečekané dopady pandemie. Lidé nechtějí cash a hodnotí zboží na síti
Nárůst uživatelských hodnocení může proměnit reklamní trh a změnit to, jak budeme v budoucnu platit za zboží a služby. Češi jsou však oproti vyspělému světu stále trochu specifičtí.
Propady příjmů v maloobchodu a ve vybraných službách, zvláště v gastronomii a turismu, částečné propady prodejů luxusního zboží. Takové byly očekávatelné dopady pandemie na globální byznys. Poradenská společnost McKinsey & Company však nyní přišla s dalšími, méně viditelnými efekty pandemie, které očekávali pouze insideři.
„K nepříliš očekávaným dopadům covidu-19 na byznys patří zejména dynamický nárůst uživatelských hodnocení zboží na e-shopech a také služeb na sociálních sítích, změny v nakupování aut v Číně či výrazná proměna bankovnictví, v němž dojde k výraznému omezení zaměstnanců v nadcházející dekádě,“ uvádí studie. Podle jejích autorů jen v USA zaznamenaly e-shopy nárůst v počtu uživatelských hodnocení o 40 až 80 procent, což je největší nárůst v uplynulé dekádě, kdy jsou hodnocení standardem. „To má samozřejmě dopad i na efektivitu tradičních reklamních kampaní v klasických médiích. Výrobci by tak měli zaměřit pozornost právě na nejrůznější srovnávače a také vlastní obchodní kanály a na analýzu zákaznických referencí,“ navrhuje McKinsey & Company.
Kolem čtvrtého největšího maloobchodního prodejce potravin v Británii je v poslední době rušno. O převzetí sítě prodejen mají zájem americké private equity společnosti, které spolu vedou bitvu o nejlepší nabídku. Nyní vede se nabídkou sedmi miliard liber investiční skupina Clayton, Dubilier & Rice (CD&R).
Americká přetahovaná o britský řetězec vstupuje do dalšího dějství
Zprávy z firem
Další nečekanou změnu pak analytici zjistili například v preferencích čínských kupců aut. Ti do pandemie byli silně orientovaní na značku. V průběhu pandemie se ale namísto toho zaměřili na levnější vozy a také ty s menší spotřebou. Zároveň vzrostl prodej přes digitální kanály.
Cash na ústupu
Se zrychleným přesunem retailu do online prostředí v důsledku pandemie ve světě výrazně narostl počet bezhotovostních transakcí. Pokles hotovostních transakcí zaznamenala většina vyspělých ekonomik.
„Během pandemie se skutečně změnil způsob toho, jak lidé nakládají s hotovostí. Zčásti to bylo dáno všeobecným poklesem útrat, ale lidé se také báli toho, že se virus může šířit prostřednictvím bankovek, ostatně i proto jsme tehdy zadali výzkum, jak se virus potenciálně šíří tímto způsobem. Zjistili jsme, že riziko je velmi nízké,“ uvedla Bank of England.
Akcie internetového gigantu Alibaba klesly na rekordní minimum. Za čtvrteční seanci odepsaly 5,5 procenta. Trh zachvátily obavy, že Peking zvažuje další regulace technologických firem.Akcie Alibaby propadly. Investoři mají strach z dalších kroků Pekingu
Money
Nárůst bezhotovostních plateb zaznamenala také Česká bankovní asociace. „Oproti loňskému roku narostl počet lidí využívající „chytré“ způsoby placení – mobilem dnes platí pětina Čechů a na 82 procent lidí upřednostní bezkontaktní platbu kartou. Okamžité platby si za poslední rok vyzkoušely téměř dvě třetiny Čechů a více než polovina populace by vnímala jako přínosnou novinku zavedení plateb na mobil,“ vyplývá z průzkumu České bankovní asociace zaměřující se na platební zvyklosti Čechů. „Navzdory otevřenosti k inovacím se Češi ale nechtějí vzdát hotovosti. Dvě třetiny lidí by její zrušení dokonce považovaly za omezení svobody,“ uvádí asociace.
Podle jejích údajů pak lidé v České republice nejčastěji k platbě na internetu používají platbu debetní kartou. „Platbu kartou skrze platební bránu využívalo v loňském roce 58 procent Čechů, naopak na ústupu je dobírka, kterou využili kupující ve 32 procentech případů,“ dodává ČBA.
Městská organizace Prague City Tourism přichází s novou sérií suvenýrů, jejichž autory jsou přední čeští výtvarníci. Dárkové předměty mají metropoli reprezentovat jako kulturní a udržitelné město.Praha má nové suvenýry. Navrhoval je i Rony Plesl
Enjoy
Koronavirové restrikce vlády zasáhly kina nesmírně tvrdě. Byla zavřená téměř osm měsíců. Teď se snaží tento marasmus, který provozovatelům biografů, distributorům i filmovým tvůrcům přinesl obrovské finanční ztráty, překonat. Ale jde to ztuha.Kina se probírají z koronavirové letargie, jde to ztuha. Hitem může být Zátopek
Money
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.