Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Slováci utrácejí víc než před pandemií. Služby ale zatím tratí

Obchodní centrum - ilustrační snímek
Stanislav Šulc / Newstream
 ČTK

Květen byl prvním měsícem, kdy byly na Slovensku otevřeny všechny obchody. Slováci utráceli více než loni i než v květnu 2019.

Slováci po uvolnění koronavirových omezení utráceli letos v květnu v obchodech více než před rokem, tržby maloobchodu stouply také proti květnu 2019, tedy v porovnání s obdobím před vypuknutím epidemie nemoci covid-19. Informoval o tom slovenský statistický úřad. Ubytovací i stravovací služby předkrizové úrovně ještě nedosáhly.

Tržby slovenského maloobchodu se v květnu stejně jako v dubnu zvýšily meziročně o 11,5 procenta a zároveň oproti květnu roku 2019 vzrostly o pět procent. Vyšší tržby než loni a před dvěma lety zaznamenali v květnu hypermarkety i podnikatelé v zásilkovém a internetovém prodeji. Výrazněji rostly také tržby za prodej aut, úrovně roku 2019 zatím ovšem nedosáhly.

Ceny bytů letí vzhůru, ilustrační foto.

Největší banky v Česku zdražují hypotéky. Která ji má teď nejlevnější?

Česká národní banka zvýšila svou základní úrokovou sazbu. To povede k růstu hypoték, které však zdražují již delší dobu. Kolik v současnosti stojí hypotéka s fixací na pět let?

Přečíst článek

Květen byl první celý měsíc, kdy po předchozí silné druhé vlně koronavirové nákazy na Slovensku mohly mít otevřeno všechny prodejny v zemi. S uvolňováním karanténních opatření začala Bratislava ve druhé polovině dubna.

Květnové tržby provozovatelů ubytovacích zařízení i restaurací v porovnání se stejným obdobím loňska, kdy země čelila první vlně koronavirové infekce, stouply dvouciferným tempem. Při srovnání s květnem 2019 tržby hoteliérů ale byly nižší o 70 procent, restaurace a pohostinská zařízení zaznamenaly zhruba pětinový výpadek tržeb.

Foto: Stanislav Šulc / Newstream

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Zavřeno hlásí celá řada provozů i v nejrušnějších částech Londýna

Reportáž z postcovidového Londýna: Všude chybějí lidé. V dopravě, obchodech i muzeu

Přečíst článek
Uživatelské recenze

Nečekané dopady pandemie. Lidé nechtějí cash a hodnotí zboží na síti

Přečíst článek
Doporučujeme