Reklama

Praha má nové suvenýry. Navrhoval je i Rony Plesl

Praha má nové suvenýry. Navrhoval je i Rony Plesl
Tereza Zavadilová/Newstream.cz
Petra Jansová

Městská organizace Prague City Tourism přichází s novou sérií suvenýrů, jejichž autory jsou přední čeští výtvarníci. Dárkové předměty mají metropoli reprezentovat jako kulturní a udržitelné město.

Nové upomínkové předměty jsou prvním krokem k naplňování nové strategie cestovního ruchu. „V reakci na problém overturismu, s nímž Praha bojovala v předpandemických letech. Nová koncepce proto staví na turismu udržitelném a cílí na jiný segment návštěvníků Prahy,“ přibližuje tisková mluvčí Prague City Turism Klára Malá.

Kolekce suvenýrů zahrnuje limitovanou edici křišťálových sklenic od známého designéra Ronyho Plesla, pozlacenou symboly pražských věží. Její součástí jsou také komiksové pohádky o podzemí od nositele ocenění Magnesia Litera Ondřeje Horáka a ilustrátora Davida Kaliky (Kakalíka) a také kresleného průvodce pražskou památkovou rezervací od oceněné ilustrátorky Michaely Kukovičové a spisovatelky Aleny Ježkové.

Nechybí ani typické suvenýry

Kurátorský výběr cílil rovněž na tvůrce, kteří jsou bytostně spojeni s Prahou. „Kulturní udržitelnost znamená podporovat pražskou řemeslnou a uměleckou komunitu ekonomicky a prostřednictvím marketingu výběrem toho nejlepšího, co může nabídnout, “ dodává členka představenstva společnosti Prague City Turism Jana Adamcová. Snahou bylo rovněž podpořit segmenty postižené pandemií.

Mezi nové suvenýry patří speciální edice růžových skleněných šperků s pískovanými třešňovými květy od výtvarné dílny ko-ra-le, které jsou poctou rozkvetlým svahům petřínského sadu. 

Reklama

A dále řada typických upomínkových předmětů  – pohlednice, magnetky, diáře či tužky z dílen ilustrátorů Linh, Smota či Gabriely ze studia Drawetc, z dílny Bohemia Paper nebo z portfolia studia Pragtique. 

Hotel Andaz

Praze chybějí luxusní hotely. Investoři i přes covid dokončují přestavby

Navzdory pandemii a dramatickému úbytku turistů přibývají v Praze luxusní hotely. Segment „pětihvězd” ale přesto stále není nasycen.

Přečíst článek

Kromě e-shopu jsou suvenýry k dostání na Petřínské věži, která je pilotním prodejním místem. „Jak ukazují aktuální čísla statistického úřadu, počet turistů v Praze sice oproti loňsku stoupl, ale ani zdaleka se čísla nepřibližují rokům před pandemií,“ uzavírá Malá s tím, že proto je nyní těžké odhadnout, jak moc půjdou suvenýry na odbyt.

Kolekce se má podle plánů Prague City Tourism obměňovat. 

Antonio Sandev velí kuchyni.

Poznávejte chutě světa: Tentokrát se vydejte za Středomořím do centra Prahy

Denně čerstvá ryba, pljeskavica nebo burek. Kousek Balkánu můžete ochutnat v Bistru Antonia Sandeva na Skořepce. Navíc za velmi příjemné ceny.

Přečíst článek

Hermès, ilustrační foto

Luxusu se daří. Evropa ale ztrácí kvůli nedostatku turistů

Tržby i zisky luxusních značek rostou, a to nejen ve srovnání s tragickým rokem 2020, ale i s předpandemickou realitou roku 2019. Novinkou je růst domácí poptávky a dynamicky se rozvíjející prodej přes internet.

Přečíst článek


 

Reklama
Doporučujeme