Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Praze chybějí luxusní hotely. Investoři i přes covid dokončují přestavby

Hotel Andaz
UBM
Petra Jansová

Navzdory pandemii a dramatickému úbytku turistů přibývají v Praze luxusní hotely. Segment „pětihvězd” ale přesto stále není nasycen.

Reklama

Ve metropoli bez turistů naplno běží přestavby několika nových pětihvězdičkových hotelů. V nadcházejících dvou letech by se zde pod záštitou prémiových značek mělo otevřít hned několik hotelů. Nejblíže k otevření má asi Andaz Prague na Senovážném náměstí, který má provozovat americká hotelová síť Hyatt. Přestavba bývalého hotelu InterContinental na Golden Prague Hotel, který bude provozovat Fairmont, také zdárně postupuje. Letos na podzim by měl pod značkou W otevřít také secesní hotel Evropa na Václavském náměstí.

Přesto poměr značkových kvalitních hotelů je v české metropoli stále nízký. V kategorii luxury Praha disponuje kapacitou 476 pokojů v pěti hotelích a pouze tři fungují pod mezinárodní značkou - Four Seasons, Mandarin Oriental a Augustine Hotel – Luxury Collection.

 „Vzhledem k atraktivitě Prahy a v porovnání s podobnými městy v Evropě je to ale stále ještě relativně málo. Přibývání pětihvězdičkových hotelů by naopak mohlo pomoci Praze využít jejího silného potenciálu být kvalitní turistickou destinací se zaměřením na kvalitu, a ne kvantitu,“ říká Bořivoj Vokřínek, který se ve společnosti Cushman & Wakefield zabývá výzkumem v oblasti hotelových nemovitostí. 

Zájem investorů o tento segment nezastavila ani aktuální nízká obsazenost, stejně jako nízké ceny. Podle údajů společnosti STR v pololetí dosahovaly pražské hotely jen 10procentní obsazenosti a cena za pokoj byla o 44 procent nižší ve srovnání se stejným obdobím předpandemického roku 2019.

„Investoři měli zájem již dříve. Realizace takovýchto projektů však trvá dlouhou dobu, zvláště v centru Prahy. Například Ritz Carlton Prague (projekt U Sixtů) na Staroměstském náměstí se realizuje už přes 20 let,“ dodává Vokřínek. 

Investoři se do Prahy jen hrnou

Mezi evropskými městy Praha zaujímá v preferencích investorů 13. místo, nejlepší z celého regionu Střední a Východní Evropy. „Hotely obecně na žebříčku preferencí investorů stoupají a mnozí skrze ně chtějí optimalizovat své investiční portfolio. V Praze je však kvalitního produktu na prodej nedostatek a poptávka nabídku výrazně převyšuje - nečeká se tedy výrazné zlevňování. Důvěra v sektor trvá a jeho zotavení se čeká do roku 2024,“ dodává Vokřínek.

Pandemie ani zdražujicí se stavební práce nezastavily záměr rakouské skupiny UBM, která někdejší sídlo Investiční poštovní banky na Senovážném náměstí podle původního plánu přestavuje na luxusní hotel Andaz Prague. Na podzim se plánuje jeho kolaudace, poté poběží zkušební provoz, v březnu 2022 by měl začít ostrý provoz pod taktovkou americké sítě Hyatt.

Pražským hotelům chybí zahraniční turisté.

Pražské hotely jsou na tom nejhůř ve střední Evropě, chybí jim kongresy

Čtyř a pětihvězdičkové hotely v Praze jsou téměř prázdné. Ve srovnání s prvním pololetím roku 2019 zaznamenaly více než 80procentní propad tržeb, přičemž Praha je na tom ve srovnání s metropolemi okolních států nejhůř.

Přečíst článek

„Přestože cestovnímu ruchu jistě potrvá nějaký čas, než se vrátí k časům před pandemií, věříme, že turisté se v příštím roce začnou do Prahy vracet. Myslíme si proto, že načasování jsme zvolili dobře,“ míní marketingová a obchodní ředitelka UBM Development Czechia Alice Slámová. Zatím jde o vůbec největší investici UBM v tuzemsku, její konkrétní výši ale Slámová zveřejnit nechtěla. 

Zotavení hotelového trhu, tedy dosažení parametru RevPAR (tržby za disponibilní pokoj) v úrovni předkrizového roku 2019, se podle průzkumu Hotel Investment Scene in CEE společnosti Cushman & Wakefield a mezinárodní advokátní kanceláře CMS očekává do tří let. 

Lionel Messi, FC Barcelona

ANALÝZA: Messiho zmáčkl byznys větší, než je on sám

Konec Lionela Messiho v Barceloně odráží síť souvislostí, která je příkladem toho, že i megastar jeho formátu může „skřípnout“ soukolí velkého byznysu. Většího, než je sebevětší fotbalista zeměkoule.

Přečíst článek

Banksyho obraz Flying cooper ve výloze Galerie Kodl

Stanislav Šulc: Nekupujte umění kvůli inflaci, ale kvůli vášni

Na tuzemských aukcích se jen za prvních šest měsíců prodala díla za miliardu korun. Láska k umění za tím stojí až v druhé řadě.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Lávka HolKa

Prestižní americký deník láká cestovatele na 36 hodin do Prahy. To je zoufale málo, reagují čtenáři

Přečíst článek
Natáčení podcastu s Petrem Kotíkem.

Zakladatel Amazing Places: Polsko nám ukazuje záda nejenom v průmyslu, ale i v kvalitě ubytování

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme