Internetový prodej v USA během Black Friday dosáhl rekordu. Inflaci navzdory
Tržby na internetu ve Spojených státech o letošní slevové akci Black Friday patrně navzdory vysoké inflaci dosáhly rekordu. Společnost Adobe Analytics odhaduje, že zákazníci v pátek na internetu utratili devět až 9,2 miliardy dolarů (až 215,5 miliardy korun), což mírně překonává její původní prognózu. Informovala o tom agentura Reuters.
Adobe Analytics internetový obchod vyhodnocuje sledováním transakcí na webových stránkách. Má přístup k údajům o nákupech u 85 procent ze 100 největších amerických internetových prodejců. Analýza zahrnuje více než jeden bilion návštěv webových stránek maloobchodů. Podnik spadá pod softwarovou společnost Adobe.
„Poptávka po nakupování přes internet zůstává i nadále silná, Black Friday v on-line tržbách poprvé překročí hranici devíti miliard dolarů. Spotřebitelé si začínají vážit snadného a pohodlného nakupování z domova,“ uvedl analytik Vivek Pandya z Adobe Digital Insights. „Po dvou letech, kdy mnoho lidí zůstalo doma kvůli obavám z pandemie, se někteří zákazníci na Black Friday vracejí do kamenných obchodů,“ dodal.
Za pětidenní slevovou akci nazvanou Cyber Week, která trvá ode Dne díkuvzdání, tedy od čtvrtka, do pondělí, Adobe Analytics očekává internetové tržby 34,8 miliardy dolarů. To by v porovnání s minulým rokem znamenalo nárůst o 2,8 procenta.
Výše reálných slev v tuzemských internetových obchodech se při letošní akci Black Friday zatím pohybuje nejčastěji mezi deseti a 15 procenty, což je zhruba stejně jako loni. Někteří obchodníci přitom inzerují slevy až čtyřnásobně vyšší. Vyplývá to z údajů projektu Hlídač shopů. Black friday vyvrcholí v pátek 25. listopadu, část obchodníků slevy spustila již dříve tento měsíc.
Black Friday a výprodej? Zapomeňte, slevy jsou jen deset až 15 procent, tvrdí Hlídač shopů
Money
Už za deset dní, 25. listopadu, nastane letošní Black Friday. Den plný slev, importovaný z USA, se v Česku uchytil v necelém posledním desetiletí zejména v oblasti internetového nakupování. Letos se vyplatí nakupovat zvláště elektroniku. Naopak, s nákupy třeba oděvů je lepší vyčkat na povánoční nebo novoroční slevové akce.
Lukáš Kovanda: Slevové akce Black Friday jsou tu. A s nimi i falešné slevy
Názory
Žádné palivo na světě není pro světovou ekonomiku tak důležité jako nafta. Pohání nákladní a osobní auta, autobusy, lodě a vlaky, ale také stroje ve stavebnictví, výrobě a zemědělství. Používá se také při vytápění domácností a vzhledem k vysoké ceně zemního plynu se na některých místech používá k výrobě elektřiny. V nejbližších měsících ale bude téměř každý region na této planetě bojovat s nedostatkem nafty, a to v době, kdy krize v zásobování téměř všech světových trhů s energie zhoršila inflaci a utlumila ekonomický růst. Důsledky mohou být obrovské, upozornila agentura Bloomberg.
Hrozí boj s nedostatkem nafty. Důsledky budou obrovské, varuje Bloomberg
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.