Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Češi se snaží bojovat s inflací. Skupují zlato či nemovitosti

Češi chtějí čelit inflaci investicemi do zlata či nemovitostí
iStock
 ČTK

Češi při boji s inflací nejčastěji zvažují investice do zlata, nemovitostí nebo uložení peněz na termínovaný vklad. Zatímco zlato by volilo přes 25 procent lidí, termínovaný vklad nebo investici do nemovitostí přes 22 procent Čechů. Vyplývá to ze zářijového průzkumu agentury Median pro společnost Golden Gate mezi dvěma tisíci respondenty.

Reklama

Více než pětina odpovědí uváděla jako zvažovanou možnost zhodnocení peněz investiční fondy i akcie a dluhopisy. Méně než deset procent dotázaných pak uvedlo investice přes on-line aplikace, stavební spoření, penzijní spoření a jako poslední pak kryptoměny s necelými osmi procenty odpovědí.

„Investiční zlato je v hledáčku lidí ochotných investovat na předních místech. Za daleko důležitější ale považuji fakt, že podobně lidé přemýšlí i o dalších investičních produktech, což je z hlediska diverzifikace při investování velmi důležité. Pokud chtějí lidé dlouhodobě porážet inflaci a zároveň neinkasovat velké ztráty při propadech finančních trhů, je široce diverzifikované investiční portfolio nutnou podmínkou,“ uvedl manažer Golden Gate Pavel Řihák.

Zlatu lidé věří

Přes 56 procent respondentů průzkumu uvedlo, že ve světle posledního vývoje se zlato vyplatí jako investiční produkt a 39 procent lidí věří, že cena zlata v horizontu pět let poroste. S tím, že zlato by mělo být nedílnou součástí investičního portfolia, souhlasí 62 procent dotázaných.

Češi prchají před inflací ke zlatu

Zlato čeká sešup, shodli se profesionální brokeři na Global Investment Summitu

Až 80 procent drobných obchodníků na finančních trzích prodělá. Profesionální matadoři říkají, že je to práce jako každá jiná a úspěch sám nepřijde. Účastníkům investičního summitu prozradili, do čeho teď investují. Pro mnohé bude překvapení, že zlatu až tolik nevěří.

Přečíst článek

Reklama

Inflace od začátku letošního roku postupně klesá a v září činila 6,9 procenta, přesto ji 60 procent lidí vnímá jako problém z hlediska zdražování i z pohledu znehodnocení úspor. Zároveň okolo 25 procent lidí neví, jak problém řešit, což je meziroční nárůst o 11 procentních bodů.

Přesto jsou Češi podle průzkumu ochotni investovat více nebo stejně jako před rokem. Na jednu stranu sice podle Řiháka roste počet lidí, kteří jsou ochotni investovat stejně nebo dokonce více než před rokem, téměř 75 procent. Na druhou stranu však skoro 90 procent dotázaných odpovědělo, že buď neví, jak konkrétně situaci znehodnocování úspor řešit, nebo si shání informace, jak s penězi naložit. Nejistota a určitá nerozhodnost lidí jak a do čeho správně investovat se projevuje tím, že 80 procent Čechů alokuje svoje úspory na spořících účtech.

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme