Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zuckerberg ukázal první střípek z jím budovaného digitálního vesmíru

Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku
Anthony Quintano / Creative Commons / CC-BY-2.0

Facebook, největší sociální síť světa, chce vytvořit digitální prostor, kde budeme žít více než v realitě. Sneak peek toho, jak by to v novém "Matrixu" mohlo vypadat, nyní ukázal šéf firmy Mark Zuckerberg.

Reklama

Americká technologická společnost Facebook zahájila testovací provoz nové aplikace, díky níž mohou uživatelé s pomocí speciálních brýlí pořádat schůzky ve virtuálním prostoru. 

Produkt nazvaný Horizon Workrooms představil v rozhovoru s televizí CBS šéf Facebooku Marc Zuckerberg, pro nějž se jedná o první krok k uskutečnění konceptu „virtuálního vesmíru” nazývaného metaverse. V něm by mohli lidé v budoucnu například společně navštěvovat kulturní akce nebo nakupovat, podobně jako v běžném světě.

Firma Facebook, která provozuje největší sociální síť na světě, v poslední době hodně investovala do vývoje virtuální a rozšířené reality, a to rovněž na poli hardwaru. Prodává brýle na virtuální realitu Oculus, pracuje na vlastních brýlích pro rozšířenou realitu a náramcích, pomocí nichž by uživatelé mohli snáze předávat počítačům pokyny. Společnost rovněž koupila řadu firem specializujících se na vývoj počítačových her pro virtuální realitu.

Zuckerberg se netají tím, že oblast virtuální a rozšířené reality považuje za následující krok, jímž budou lidé v budoucnu fungovat na internetu. Vývojem vlastního hardwaru by tak Facebook nemusel být závislý na dodávkách technologií od třetích stran.

Původní záměr globální daně mířil na technologické giganty, návrhu se proto přezdívalo GAFA, podle počátečních písmen největších internetových hráčů (Google, Amazon, Facebook a Apple).

Americké firmy zpřísňují podmínky návratu zaměstnanců do kanceláří

Americká internetová společnost Facebook odkládá návrat zaměstnanců do kanceláří na leden příštího roku. Důvodem jsou obavy z šíření koronavirové mutace delta.

Přečíst článek

Vytvoř si svého avatara

Dnes představená aplikace je podle činitelů Facebooku první ukázkou toho, jak by virtuální internetový svět mohl vypadat. Uživatelé v aplikaci Horizon Workrooms vystupují v podobě takzvaných avatarů, tedy digitálních podobizen, a setkávají se ve virtuálních zasedacích místnostech. Mohou přitom společně psát na jednu tabuli a nahlížet do stejných dokumentů prostřednictvím svých počítačů.

Aplikace je k dispozici uživatelům, kteří si zakoupí brýle na virtuální realitu Quest 2, které se v USA prodávají asi za 300 dolarů (6500 korun), v ČR jsou k mání za cenu kolem dvanácti tisíc korun. Do jednoho virtuálního mítinku se může se svými avatary připojit až 16 uživatelů, účastnit se ho může celkem až 50 lidí, přičemž zbylí jsou v něm pouze formou klasické videokonference.

Facebook v červenci oznámil, že vytváří zvláštní tým, který bude navrhovat další aplikace pro virtuální a rozšířenou realitu.

Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku

Miliardáři na táboře v Sun Valley: řešily se nákupy, bitcoin i rafting

Bill Gates, Mark Zuckerberg, Jeff Bezos a další těžkotonážní jména dnes odjíždějí z prázdninového pobytu v Idahu. Teprve se uvidí, které nové akvizice z toho vyplynou.

Přečíst článek

Alexis Ohanian (vlevo) a Steve Huffman z Redditu

Změnili internet a teď jsou z nich boháči. Kdo stojí za sítí Reddit?

Alexis Ohanian a Steve Huffman v roce 2005 pootočili směřování dějin. A dotklo se to i světa akcií.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme