V Paříži se vydražila první kabelka Birkin od Hermès, vyšla na miliony eur

První kabelka Birkin od luxusní značky Hermès byla v Paříži vydražena za 8,582 milionu eur (211,4 milionu korun) včetně poplatků. S odvoláním na aukční síň Sotheby's to napsala agentura AFP. V roce 1985 byla kabelka navržena pro slavnou britskou herečku a zpěvačku žijící ve Francii Jane Birkinovou. Birkinová zemřela v roce 2023.
Velká černá kožená taška stála u zrodu jedné z nejslavnějších a nejdražších kabelek na světě. Historický, ručně vyrobený prototyp s vyrytými iniciálami J. B. má řadu charakteristických rysů, které jej činí jedinečným, včetně jeho velikosti, uzavřených kovových kroužků, neodnímatelného ramenního popruhu a integrovaných kleštiček na nehty.
Módní ikona a slavná britská herečka a zpěvačka Birkinová si zakládala na praktičnosti. Během letu z Paříže do Londýna si kdysi postěžovala svému spolucestujícímu, že nemůže sehnat kabelku, která by jí jako mladé matce vyhovovala. Tím spolucestujícím byl Jean-Louis Dumas, tehdejší manažer společnosti Hermès, a tak se zrodila taška s vyhrazeným prostorem pro kojenecké láhve, která nesla jméno Birkin.
Po 40 letech se tato kožená kabelka stala symbolickým výrobkem tohoto sedláře a koželuha. Vyrábí se ve velmi malém množství a tím si pěstuje image exkluzivity. Ceny se mohou značně lišit, od několika tisíc eur za nejjednodušší modely až po několik set tisíc eur za ty nejluxusnější.
Tržní kapitalizace výrobce luxusního zboží Hermès překonala rivala LVMH. Posledně jmenovaný koncern přitom chtěl výrobce vyhledávané kabelky Birkin před 15 lety koupit. Akcie LVMH oslabily zveřejněné čtvrtletní hospodářské výsledky, které kvůli slabší poptávce v Číně a ve Spojených státech zaostaly za odhady.
Nový král luxusu. Tržní ocenění Hermèsu překonalo rivala LVMH
Zprávy z firem
Vyrábí kabelky v ceně bytu. A o zákazníky nemá nouzi. Francouzský módní dům Hermés výrazně zvýšil tržby. A oznámil, že zdraží. Zaměstnancům ale vyplatí štědrý bonus.
Ikonické Birkinky zdraží. Zákazníkům to ale nevadí
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.