V Paříži se vydražila první kabelka Birkin od Hermès, vyšla na miliony eur

První kabelka Birkin od luxusní značky Hermès byla v Paříži vydražena za 8,582 milionu eur (211,4 milionu korun) včetně poplatků. S odvoláním na aukční síň Sotheby's to napsala agentura AFP. V roce 1985 byla kabelka navržena pro slavnou britskou herečku a zpěvačku žijící ve Francii Jane Birkinovou. Birkinová zemřela v roce 2023.
Velká černá kožená taška stála u zrodu jedné z nejslavnějších a nejdražších kabelek na světě. Historický, ručně vyrobený prototyp s vyrytými iniciálami J. B. má řadu charakteristických rysů, které jej činí jedinečným, včetně jeho velikosti, uzavřených kovových kroužků, neodnímatelného ramenního popruhu a integrovaných kleštiček na nehty.
Módní ikona a slavná britská herečka a zpěvačka Birkinová si zakládala na praktičnosti. Během letu z Paříže do Londýna si kdysi postěžovala svému spolucestujícímu, že nemůže sehnat kabelku, která by jí jako mladé matce vyhovovala. Tím spolucestujícím byl Jean-Louis Dumas, tehdejší manažer společnosti Hermès, a tak se zrodila taška s vyhrazeným prostorem pro kojenecké láhve, která nesla jméno Birkin.
Po 40 letech se tato kožená kabelka stala symbolickým výrobkem tohoto sedláře a koželuha. Vyrábí se ve velmi malém množství a tím si pěstuje image exkluzivity. Ceny se mohou značně lišit, od několika tisíc eur za nejjednodušší modely až po několik set tisíc eur za ty nejluxusnější.
Tržní kapitalizace výrobce luxusního zboží Hermès překonala rivala LVMH. Posledně jmenovaný koncern přitom chtěl výrobce vyhledávané kabelky Birkin před 15 lety koupit. Akcie LVMH oslabily zveřejněné čtvrtletní hospodářské výsledky, které kvůli slabší poptávce v Číně a ve Spojených státech zaostaly za odhady.
Nový král luxusu. Tržní ocenění Hermèsu překonalo rivala LVMH
Zprávy z firem
Vyrábí kabelky v ceně bytu. A o zákazníky nemá nouzi. Francouzský módní dům Hermés výrazně zvýšil tržby. A oznámil, že zdraží. Zaměstnancům ale vyplatí štědrý bonus.
Ikonické Birkinky zdraží. Zákazníkům to ale nevadí
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.