Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ikonické Birkinky zdraží. Zákazníkům to ale nevadí

Ikonické Birkinky zdraží. Zákazníkům to ale nevadí
Profimedia
 ČTK

Vyrábí kabelky v ceně bytu. A o zákazníky nemá nouzi. Francouzský módní dům Hermés výrazně zvýšil tržby. A oznámil, že zdraží. Zaměstnancům ale vyplatí štědrý bonus.

Reklama

Francouzský módní dům Hermès zvýšil ve čtvrtém čtvrtletí tržby při konstantních směnných kurzech o 17,5 procenta na 3,36 miliardy eur (bezmála 85 miliard korun). Firma těží ze zájmu o své luxusní zboží, který nenarušila ani obtížná ekonomická situace. Společnost, jež vyrábí mimo jiné proslulou kabelku nazvanou po britské herečce Jane Birkinové, letos zvýší ceny.

Fotogalerie: Luxusní zboží je taky investice

Tržby za čtvrtý kvartál překonaly odhad analytiků. Ti v anketě společnosti Visible Alpha odhadovali růst tržeb o 14 procent.

Společnost zaznamenala silný růst ve všech regionech, zvláště pak upozornila na dynamický růst v Číně, kde se investoři obávají, že se oživení po pandemii covidu-19 zadrhává. Podnik plánuje v letošním roce celosvětově zvýšit ceny o osm až devět procent, řekl novinářům výkonný předseda Axel Dumas.

Lidé před obchodem Louis Vuitton

Zoufalé ekonomické vyhlídky. Mladí Američané paradoxně utrácejí za luxus

Generace Z v zoufalství ze svých ekonomických vyhlídek utrácí za luxusní předměty, jako je třeba vintage kabelka od francouzské značky Chanel. Lidé narození od poloviny devadesátých let 20. století do roku 2010 nevěří, že si někdy budou moct koupit dům, pořídit děti nebo spořit na důchod. Takové drobné radosti jim alespoň přinášejí okamžité uspokojení, píše agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Hermès vyplatí každému ze svých více než 22 tisíc zaměstnanců po celém světě bonus 4000 eur (přes 100 tisíc korun). Akcie společnosti dnes dopoledne vykazovaly na burze v Paříži růst přes pět procent. Od začátku roku tak mají k dobru více než 15 procent a předstihly konkurenty LVMH a Kering.

„Hermès hraje jinou ligu,“ uvedli k tomu analytici společnosti JPM. Zdůraznili silnou dynamiku značky a vysoké výnosy pro akcionáře.

Firma se stala jednou z největších stálic na trhu luxusního módního zboží díky klasickému designu svých kožených kabelek a hedvábných šátků a díky pečlivému řízení výroby a zásob, které pomáhá udržovat exkluzivitu značky. Kabelky, jako je žádaný model Birkin za více než 10 tisíc dolarů (více než 234 tisíc korun), si mohou dovolit jen ti nejbohatší zákazníci, kteří jsou obvykle odolnější vůči nepříznivým ekonomickým podmínkám.

Konkurenti v odvětví, ve kterém firma působí, ale vykazují nejednoznačné výsledky. Podnikání společnosti LVMH, mezi jejíž značky patří Louis Vuitton a Christian Dior, a vlastník firmy Cartier, společnost Richemont, prokázaly odolnost. Méně se dařilo firmám, které procházejí transformací, jako je Burberry a majitel Gucci, společnost Kering, uvedla agentura Blooomberg.

Christian Louboutin

Po ďábelských lodičkách přijdou brýle. Christian Louboutin míří do nových vod

Nemáte-li na ikonické lodičky s červenou podrážkou, kupte si aspoň sluneční brýle. Tato rada však bude vyznavačům legendární francouzské značky co platná až v létě 2025. V té době totiž Christian Louboutin uvede na trh svoji vůbec první kolekci brýlí. Pokračuje tak ve svém plánu z roku 2022 rozšiřovat prodej obuvi o nejrůznější kategorie luxusních doplňků.

Přečíst článek

Značkový obchod Brunello Cucinelli ve Florencii

Raději kašmír. Mladí opouštějí extravagantní Balenciagu či Gucci a míří za elegancí

Koupili byste si raději ikonickou kabelku Jackie od značky Gucci, anebo slavnou Birkinku od Hermès? Zatímco běžného spotřebitele nejspíš napadne, že takové starosti by chtěl mít, ne tak lidi z módní branže. Těm zamotaly hlavu v říjnu oznámené výsledky luxusních domů. Zatímco někteří jedou dál na vlně postcovidového zájmu, jiní, jako třeba právě vlastník Gucci, si lámou hlavu jak zastavit propad.

Přečíst článek

Hollywoodská herečka Gwyneth Paltrowová vyhrála soud s mužem, který ji žaloval kvůli zraněním utrpěným při srážce na sjezdovce v americkém státu Utah v roce 2016.

Stále více Američanů žije od výplaty k výplatě. Bohatí raději přechází k „tichém luxusu”

Většina Američanů v současné době spíše žije od výplaty k výplatě. A reagují na to i jejich bohatí spoluobčané. Šíří se mezi nimi trend „tichého luxusu”, vyznačujícího se v módě drahými materiály v tlumených tónech a špičkovým oblečením bez nápadných log slavných značek, napsal server CNBC.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Sekáč Vinted i luxusní značky odhalují padělky. Okem i skrze umělou inteligenci

Sekáč Vinted i luxusní značky odhalují padělky. Okem znalce, ale také pomocí umělé inteligence

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme