Není největší, ale je nejdražší. Burger Golden Boy stojí 130 tisíc korun
![Nejdražší hamburger na světě.](https://www.newstream.cz/uploads/article/660x464_fit/MTgyMjg2NjM0NDg4NzY3NjE5.jpg)
Nejdražší hamburger na světě vyjde na téměř 130 tisíc korun. Nechybí v něm japonské hovězí, pravý kaviár ani lanýže.
Wagyu A5, Don Perignon, lanýže, kaviár Beluga nebo majonéza z kachních vajec. Zmiňované ingredience jsou to nejdražší, co si strávníci mohou pořídit. Tentokrát ale nejsou seznamem pro vytvoření michelinského menu, ale pro přípravu hamburgeru. Toho nejdražšího na světě.
Tento hamburger – Golden Boy – vytvořil ve své restauraci De Daltons Robbert Jan de Veen. Pokrm o váze 325 gramů vyjde na pět tisíc eur (přibližně 128 tisíc korun). A právě díky této závratné částce se zařadil do seznamu Guinnessových rekordů.
Překonal tak rekord z roku 2011, který si držel hamburger za 109 tisíc korun. Ten ale vážil 350 kilo. „Podobná velikost je pro jednoho člověka samozřejmě nestravitelná. Věřil jsem, že to dokážu lépe a vsadil jsem proto na ty nejluxusnější ingredience,“ dodal de Veen.
Základem Golden Boye je hovězí z japonského plemene Wagyu, kilo takového masa vyjde na asi šest tisíc korun.
Prvním, kdo nejdražší hamburger na světě ochutnal, byl Robèr Willemse, předseda holandského stravovacího svazu Oninklijke Horeca Nederland (KHN). Veškerý výtěžek, tedy pět tisíc eur věnovala restaurace holandské Národní potravinové bance.
Hamburger je možné si objednat 14 dní předem, a to po složení zálohy ve výši 750 eur.
Denně čerstvá ryba, pljeskavica nebo burek. Kousek Balkánu můžete ochutnat v Bistru Antonia Sandeva na Skořepce. Navíc za velmi příjemné ceny.
Poznávejte chutě světa: Tentokrát se vydejte za Středomořím do centra Prahy
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.