Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Luxusní auta a akvizice vytáhla zisk BMW

BMW
BMW
 ČTK

Německý výrobce luxusních automobilů BMW ve třetím čtvrtletí zvýšil provozní zisk téměř o 28 procent na 3,68 miliardy eur (zhruba 90 miliard korun). Firma uvedla, že k růstu zisku přispěly dobré výsledky v segmentu dražších modelů a také převzetí většinového podílu v čínském společném podniku BMW Brilliance Automotive.

Čtvrtletní tržby společnosti stouply o více než 35 procent na 37,2 miliardy eur, a to navzdory poklesu odbytu o 0,9 procenta na 587 744 vozidel. Firma potvrdila, že v celém letošním roce počítá s mírným poklesem odbytu z loňských 2,5 milionu vozů.

Elektromobil, ilustrační foto

Evropskému autoprůmyslu zvoní hrana. Popravčím je až příliš ambiciózní Brusel

Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) považuje zásadní omezení prodeje spalovacích motorů do roku 2035 za velmi ambiciózní cíl Bruselu. K jeho splnění bude podle něj nutné splnění řady podmínek, jednou z nich je dostatečný rozvoj dobíjecí infrastruktury. V opačném případě hrozí ztráta konkurenceschopnosti a propouštění, uvedl mluvčí AutoSAP Tomáš Jungwirth.

Přečíst článek

BMW nepředpokládá, že by výrobu v letošním roce narušil nedostatek energií. Počítá nicméně s tím, že náklady na energie a materiál ve čtvrtém čtvrtletí zůstanou na zvýšené úrovni.

Automobilka také upozornila, že na spotřebitelské výdaje má dopad vysoká inflace a také růst úrokových sazeb. "Předpokládáme, že naše nadprůměrné zakázky se vrátí k normálu, zejména v Evropě," dodal německý podnik.

Výroba Škoda Fabia v mladoboleslavském závodu

Válka na Ukrajině obrala Škodu Auto o pět procent zisku

Provozní zisk automobilky Škoda Auto za prvních devět měsíců letošního roku klesl o pět procent na 856 milionů eur (21 miliard korun). Ke snížení zisku přispěl hlavně rusko-ukrajinský konflikt. Negativní dopad růstu nákladů a vývoje směnných kurzů kompenzovalo zlepšení nabídky. Zisk klesl celé skupině Volkswagen, uvedl holding.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme