Luxusní auta a akvizice vytáhla zisk BMW

Německý výrobce luxusních automobilů BMW ve třetím čtvrtletí zvýšil provozní zisk téměř o 28 procent na 3,68 miliardy eur (zhruba 90 miliard korun). Firma uvedla, že k růstu zisku přispěly dobré výsledky v segmentu dražších modelů a také převzetí většinového podílu v čínském společném podniku BMW Brilliance Automotive.
Čtvrtletní tržby společnosti stouply o více než 35 procent na 37,2 miliardy eur, a to navzdory poklesu odbytu o 0,9 procenta na 587 744 vozidel. Firma potvrdila, že v celém letošním roce počítá s mírným poklesem odbytu z loňských 2,5 milionu vozů.
Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) považuje zásadní omezení prodeje spalovacích motorů do roku 2035 za velmi ambiciózní cíl Bruselu. K jeho splnění bude podle něj nutné splnění řady podmínek, jednou z nich je dostatečný rozvoj dobíjecí infrastruktury. V opačném případě hrozí ztráta konkurenceschopnosti a propouštění, uvedl mluvčí AutoSAP Tomáš Jungwirth.
Evropskému autoprůmyslu zvoní hrana. Popravčím je až příliš ambiciózní Brusel
Zprávy z firem
BMW nepředpokládá, že by výrobu v letošním roce narušil nedostatek energií. Počítá nicméně s tím, že náklady na energie a materiál ve čtvrtém čtvrtletí zůstanou na zvýšené úrovni.
Automobilka také upozornila, že na spotřebitelské výdaje má dopad vysoká inflace a také růst úrokových sazeb. "Předpokládáme, že naše nadprůměrné zakázky se vrátí k normálu, zejména v Evropě," dodal německý podnik.
Provozní zisk automobilky Škoda Auto za prvních devět měsíců letošního roku klesl o pět procent na 856 milionů eur (21 miliard korun). Ke snížení zisku přispěl hlavně rusko-ukrajinský konflikt. Negativní dopad růstu nákladů a vývoje směnných kurzů kompenzovalo zlepšení nabídky. Zisk klesl celé skupině Volkswagen, uvedl holding.
Válka na Ukrajině obrala Škodu Auto o pět procent zisku
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.