Hongkong rozjíždí záchranný plán. Rozdá půl milionu letenek
Nová hongkongská propagační kampaň nazvaná Hello Hong Kong , která se právě rozjíždí, má nastartovat návrat turistů. V rámci kampaně bude během příštích šesti měsíců rozdáno půl milionu letenek zadarmo, píše CNBC.
Rozdávání odstartuje 1. března a důvod je zřejmý: po pandemických uzávěrách má vrátit turisty do regionu. Ovšem nebude to levné, kampaň bude stát 255 milionů dolarů (5,5 miliardy korun). Letenky budou rozdávány prostřednictvím tří hongkongských dopravců — Cathay Pacific, HK Express a Hong Kong Airlines.
Thajsko bývalo rájem batůžkářů. Po pandemii se však otevřelo všem turistům, k čemuž přispívají také přímé lety z Prahy do provincie Krabi. Stojí to za to? Jednoznačně ano.
REPORTÁŽ: V Thajsku stojí Red Bull sedm korun. A taky je to krásná země
Enjoy
Fred Lam, generální ředitel hongkongského letištního úřadu, očekává, že bezplatné letenky budou mít mnohonásobný dopad na počet návštěvníků. „Doufáme, že ti, kteří dostanou letenku, přivezou s sebou další dva až tři přátele a rodinu,“ řekl CNBC na slavnostním zahájení kampaně.
Kdo dostane letenky
Rozdávání bude postupné: začne na trzích jihovýchodní Asie, následovat bude pevninská Čína a severní Asie a nakonec další části světa.
Pro obyvatele Hongkongu bylo také rezervováno přibližně 80 tisíc vstupenek.
Finanční trhy se možná svíjejí v křečích a inflace doléhá na spotřebitele, ale lidé stále létají v hojných počtech. Levnější letenky tak zůstávají v nedohlednu.
Aerolinky si mnou ruce. Drahé letenky lidem chuť cestovat nevzaly
Money
Úřady v Hongkongu se snaží oživit ekonomiku a napravit vlastní image, která utrpěla po protestech v roce 2019, zavedením přísných bezpečnostních zákonů v roce 2020 a třemi roky dobrovolné izolace během pandemie. Hrubý domácí produkt se loni snížil o 3,5 procenta, což je třetí pokles za čtyři roky.
Hongkong loni navštívilo asi 605 tisíc návštěvníků, protože město pomalu upouštělo od omezení proti covidu. Ovšem to je nesrovnatelné s téměř 56 miliony v roce 2019 před vypuknutím pandemie, napsala agentura Bloomberg.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.